• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-09-21 10:21:48 följande:

Jenkis, hur är det med dig? Saknar dig här i tråden! Kram

Det är ju så många nya inlägg att jag blir helt snurrig Satte mig nu och har säkert råkat hoppa över någon sida...

Ursäkta om jag missat något

Välkommen ni som är nya!

Jo, det är bra här. Har börjat misshandlat mina bröst så smått inför amningen. Det finns väl två läger där. De som gör det och det som inte gör det Jag misshandlar dem med min bröstpump.
  • Jenkis
    Villsågärna: Tack för dina tankar på mig! Hoppas Bambi håller sig i skinnet nu och ligger kvar på rätt köl igen Förstår att du vill att hon skall komma ut NU. Du är ju inte van att vänta så länge Jag tycker dock du låter som du är vid gott mod alla fall och det är ju skönt att vara det i v. 39.

Glader: Bra att du kollade upp blödningen. Måste vara skönt att ändå få veta så pass tidigt att det blir snitt. Så du kan förbereda dig liksom. Kolla på BB-Stockholms hemsida. Finns en film om planerade snitt där.

Bengalen: Passa på och njut av att du mår fint!

Moolie: Tufft att ha svallande hormoner hela tiden och vara ledsen. Vänder det inte måste du prata med din BM! Styrka till dig!

Irma: Fortsätt hänga här! Det är så härligt att höra små rapporter från "andra sidan". Du är så peppande och positiv! Det är klart att vi skall utbyta tankar allesammans sen. Antingen här eller i en ny tråd.
  • Jenkis

Har tänkt på det många gånger, men var har ni Tusa och Pluttemor tagit vägen?

Hoppas det går bra för er!

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-09-21 22:09:20 följande:
    Förstår det! Skönt att höra att allt är bra med dig och magen

Ja det där är nu individuellt men jag tyckte bröstpumpen gjorde mkt ondare än riktig amning! Aj, aj!! Misshandlade inte mina bröst någonting och hade inte tillstymmelse till sår. Smorde bara med bröstmjölk, luftade emellanåt och lämnade inte BB förrän vi visste att hon kunde amma. Det är ofta om bebisen har fel tag om bröstet man kan få ont, sår osv.
    Jo, det där med rätt tag är ju A och O har jag hört. Misshandlar därför inte vårtorna eftersom de vid rätt tag skall ligga långt bak i bebisens mun. Däremot är jag generellt känslig och gillar inte riktigt beröring av brösten överhuvudtaget.

Skönt att höra att pumpen är värre Då finn det hopp. De första 30-60 sek är värst, sen verkar brösten vänja sig lite och jag kan tänka mig att det kan vara så när man börjar amma d.v.s. amningens första dagar. Att det inte känns så behagligt precis när bebis tar bröstet, men om taget är rätt känns det bättre efter en liten stund.
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-09-22 02:34:42 följande:

Wow alltså, vilken skit natt, IGEN!! Allt gör så himla ont så jag blir tokig. Hela vänstersidan bara skriker av smärta, hjälper inte att ligga på rygg. Högersidan går inte alls heller. Hur ska man kunna sova?! Kan ju inte smörja in hela sidan i ice power ju!! Gah... så irriterande.

Stackare! Hoppas du fått lova lite grann i alla fall.
  • Jenkis

Läser om era symptom med molvärk, ont i bäcken, dålig mage, borrande bebisar o.s.v.

Det enda jag känt av de senaste dagarna är borrandet i bäckenet. Ingenting annat. Tidigare har jag känt av allt ovanstående. Som det är nu så tror man ju att bebis aldrig kommer titta ut Skum känsla liksom.

Jag vet att det är tidigt att leta symptom på att förlossningen närmar sig såklart och att det är bara att njuta. Vore ju fint att göra en VSG. Ingen jätteond latensfas och så en förlossning på åtta timmar

Styrka till er som har det jobbigt just nu.

• Jenkis
    johjen skrev 2014-09-22 08:26:49 följande:
    Misshandlat brösten? Börjar man med det innan bebisen är född? Intressant, varför då om jag får fråga? Kram
    Nja. Man börjar väl inte sådär som allmän rekommendation liksom. På 70-talet var det väldigt populärt att misshandla bröstvårtorna med frottéhandduk, citron, nypa, dra o.s.v. Efter det har man kommit på att rätt sugteknik och tag om bröstet är det som är viktigt. D.v.s. att man inte skall hålla på med vårtorna på det där sättet.

Jag har använt pumpen lite, just för att vänja mig vid att någonting suger på brösten allmänt. Vårtorna låter jag vara. Men eftersom pumpen är värre så kan man väl sammanfatta med att nej, gör ingenting
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-09-22 13:00:32 följande:
    Det var någon på sambons jobb som sa att man behövde barnets personnr för att kunna anmäla pappa/partnern? Alltså att man gör det så fort den kommit ut, man får tydligen personnr direkt i princip. ?!
    Ja, man måste ha barnets personnummer för att kunna använda nätet med e-legitimation. Däremot kan man anmäla de 10 dagarna om jag inte minns fel. De skall anmälas senast den dagen man vill ha ersättning för, så ringa FK eller köra via deras app är tydligen ett måste direkt från förlossningen/BB
  • Jenkis
    lelle75 skrev 2014-09-22 12:00:18 följande:
    Har för mig att jag har hört att "stimulering" av bröstvårtorna kan framkalla förlossning eller för tidig förlossning, men jag kanske minns fel. Det är väl ändå dags för dig snart :)
    Jo, det vore ju toppen

Slutet av denna vecka/helgen/nu på måndag kan den komma, så slipper vi TUL nästa tisdag.
  • Jenkis
    johjen skrev 2014-09-22 13:29:39 följande:
    Ok hoppas din teknik ger framgång.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015