johjen skrev 2014-09-16 07:58:40 följande:
Barnvagn, amningsbh och två stora kassar med kläder från bror med familj fick vi med oss från gbg igår. Sambon fick också köpt nya löparskor, ska springa Gvgvarvet i vår, och lämnat in sin mobil på reparation. Tyvärr hann vi inte gå ut och äta vilket jag blev väldigt besviken över utan det blev en hamburgare i bilen på vägen hem. Vi hade dessutom en liten diskussion på vägen hem sambon och jag, då han upplever att jag har en ganska klar åsikt om vad jag vill och inte vill ha gällande bebisen. När vi tittade på kläderna hos min bror så sorterade jag ut de med bra kvalitet och eftersom vi inte bor så stort kan vi inte ta för mycket. Sambon tyckte att vi kunde tagit med oss mer och sorterat sen men sitta här i vårt lilla hus med kläder och prylar överallt gör mig galen. Jag kämpar varje dag med att hålla ordning och har röjt i garderoberna och förrådet för att få plats med saker /kläder till bebisen. Då vill jag inte att vi fyller allt till bredden med än gång. Sen är det klart att min sambo också ska få vara med och bestämma vad vi ska ha och där kanske jag har legat steget före honom där jag redan har tänk vad jag vill och han inte är riktigt med. Vagnen var ett sådant exempel, där jag hade googlat och läst på medan sambon var helt oförberedd när vi besökte affären första gången. Jaja vi fick pratat om det men jag blir ju ledsen och det hela ger en bitter eftersmak. Allt är ju bra och han måste ju få berätta vad han känner men känner mig lite nedstämd idag. Dessutom känner jag av uvi liknande symptom, vaknat 5 ggr i natt, huvudvärk och känner mig allmänt hängig. Ska ringa bm sen för att få komma och lämna ett prov så jag kan utesluta uvi i allafall. Tackar min lyckliga stjärna att jag inte behöver jobba uppe på detta också!
Ang förlossningsbrev såg ja att 1177 hade en mall på nätet att utgå ifrån, den tänkte jag kolla på. Ska höra med bm om det anammar sen avnavling vid KS där vi ska föda,för vet att de har det när man föder vaginalt.
Kram
Typiskt partners!
Hur vore det om de också surfade runt lite mer och bildade sig en uppfattning alt. var med vid datorn när man själv surfade runt? Iofs så jobbar de, men ändå. Finns inte i deras tankevärld antagligen, utan det kommer som en överraskning med det mesta...
Jag skulle också valt ut det jag ville ha. Oavsett trångboddhet eller inte. Vi har fått massor med tjejkläder från storlek 50 till 90-någonting, så blir det en kille så är 95 % onödiga. Vi har lite mer plats, men det är ändå kläder högt och lågt och såklart har jag inte sorterat dem eftersom jag inte vet hur/vad det blir. (har sorterat och tvättat 50-56 såklart)
Förstår att du blir ledsen och får en bitter eftersmak.
Kram