Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Jag har ett annat problem, kanske någon av er vet någonting...
Victor är bara 10 dagar och som mest på morgonen dagen han föddes vägde jag 81 kg (mycket vätska pga av havandeskapsförgiftningen). Nu 10 dagar senare väger jag 60 kg, mina ben har gått från trädstammar till baguetter och jag äter och försöker absolut inte på något sätt gå ner i vikt!! Min normala vikt är någonstans runt just 59-60 kg men jag börjar känna mig lite orolig!! Det känns inte normalt att det går så fort och att jag blir smalare än innan graviditet. Jag vet att det kanske låter som värsta lyxproblemet men jag är lite skadad när det gäller det där med viktförlust sedan min cancer....Även om jag rationellt vet att jag har absolut inga symptom och känner mig hur bra som helst finns dessa hjärnspöken alltid där...
Jag har mailat till vår BVC sköterska, hoppas hon vet vad det kan vara och jag vet att amningen påverkar mycket då Victor äter ju som en häst... Men ändå känner jag en viss oro....Har ni hört om andra som har haft samma "bekymmer?". Att kunna sätta på mig mina vanliga kläder 10 dagar efter förlossningen känns plötsligt inte så kul (
Förutom detta är allting bra och vi är fortfarande på vår lilla rosa moln med Victor, även om vi märkte igår att det blev lite för mycket för honom (var och hälsade på jobbet) och han blev lite övertrött och vi hade väldigt svårt att lugna honom. Men till slut fick pappa gå en promenad med barnvagnen kl 23....och jag fick pumpa mjölk då min ena bröst håll på explodera och Victor var för frustrerad för att lyckas amma...Som tur är löste sig allting och han sov 4 timmars pass i natt...
Man lär sig varje dag!!
Kram på er
Jag har också hör de som gått ner alla kilon jättesnabbt och samtliga har ammat. Har läst mig till att som höggravid behöver man 2500 kcal per dygn, men som ammande 3000 kcal! Alltså det tar mer på kroppen att producera mjölk än att vara gravid.
Nu förstår jag att du inte har tid att räkna kalorier, men det är bara att äta precis ohämmat skulle jag säga. Då landar du nog rätt. Drick ordentligt med. Du kan unna dig något annat än vatten om du vill ha det Goda smoothies kanske?