Irma - jag har ju inte barn sedan innan och vet således inte hur det är att gå ner i vikt efter förlossningen men en väninna till mig fick barn i slutet av maj och till midsommar hade hon gått ner allt och lite till. Hon hade dock bara gått upp 9 kg totalt och är naturligt smal men amningen tar mycket på henne. Hon har också en matglad pojke som äter massor och han var lite underviktig i början så hon fick amma typ varannan timme. Vet inte om detta hjälper dig och antar att du gör allt för att stoppa i dig mat och dricker massor. Hoppas att du får svar från BVC sköterskan och det viktiga är att du mår bra! Kram
Danisen - jag har lagt ner stl 50 och 56 i två uppsättningar, samt lite olika mössor. Vi har ju ärvt en del kläder som jag tvättat och märkt upp så skulle det krisa så får sambon åka hem och hämta mer.
Tyvärr var del 2 på föräldrautbildningen igår också ganska dålig, precis som förra gången. Vi pratade amning och visst vi fick oss en funderare och pratade igenom detta hemma sen men vår BM är så himla dålig på att hålla en presentation så det blir nästan skrattretande. Det är som att hon helt oförberett kommer på saker längs vägen och har ingen röd tråd eller koll på om hon har tagit upp allt. Svarar undvikande på frågor och tittar ner i golvet, inte för att hon är blyg, utan hon gör det när hon pratar. Jag blir så himla frustrerad och besviken när jag vet hur "lätt" man kan göra det mer sammanhängande, lättförståeligt och informativt. Och dessa stenciler hon delar ut.. Kopierade på sniskan så all text inte är med, bilder som är helt suddiga, ursäkta mig men allt andas verkligen offentlig vård a la 80 tal! Allt ät normalt, inget är konstigt och komplikationer finns inte!! Den stora behållningen var att prata med andra par som var där och fick reda på att vi kan beställa ett gratis vattenprov via kommunen, då vi har egen brunn, när man är gravid eller har barn under 1 år..
Idag är jag trött och försökte sova i förmiddags men gick inte. Var inte på försäkringskassans sida förut och mitt jobb har inte sjukanmält mig till dem även om jag skickade sjukintyg för 1 vecka sedan. Min chef vill ha telefonmöte med mig imorgon då vi har lite överlämning kvar men är rädd för att jag blir stressad av det. Dock är det bättre att göra det nu så kan jag slappna av mer sen.. Min mamma fortsätter med sitt krävande sätt och fast jag sagt till henne att hon inte behöver ringa 2 ggr varje dag och att vi hör av oss när vi åker in fortsätter hon att ringa "för att kolla läget". Hon frågar om hon ska komma hit och hjälpa till fast jag har sagt att det inte behövs och att vi nu har läget under kontroll.. Har dåligt samvete också då hon betalde 80% av vår barnvagn men det var ju på hennes egna initiativ och inget vi föreslog utan vi hade kunnat betala den själv men givetvis snällt att hon ville detta. Hon berättar för mig att hon springer runt i diverser affärer och letar grejer till bebisen och ber henne inte överanstränga sig så. Kul att hon är engagerad och kanske upplevs jag som otacksam men hon har en förmåga att tränga sig på och översvalla med saker mm för hon minsann är en god mamma/mormor. Hm inte på det bästa humöret idag känner jag.. Solen skiner och det får bli en promenad, kanske det kan pigga upp mig lite?!
Kram