• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis skrev 2014-09-24 12:21:56 följande:

Beroende på vad du hade för omkrets under innan grav. kommer du säkert landa på 70 H-I eller 75 G-H. Hi, hi.

Ja herrejisses brukar ha 75 D annars ibland DD men de har växt så mycket så jag vet inte hur detta ska sluta..
  • johjen
    glader skrev 2014-09-24 15:38:33 följande:

Vad bra att läsa era tankar om förlossningsbrev och förberedelser! Tycker det är svårt att veta vad man behöver ta ställning till men nu fick jag mer input

Får troligen kejsarsnitt ju men man kan väl ändå ha önskemål tänker jag.

En annan fråga - är det någon som gått NER i vikt plötsligt under tredje trimestern? Jag har plötsligt tappat 2 kilo efter sjukhusvistelsen (samma våg). Tänker att jag borde lagt på mig då jag varit helt still och bara ätit en massa skräp och samlat på mig vätska eftersom jag inte rört mig? Någon med erfarenhet/tankar?

Jag har tyvärr bara stadigt ökat i vikt och när jag låg inlagd gick jag upp två kg den veckan. Inte ökat så mkt det senaste men rört mer på mig nu. Du kanske ska kolla med din bm angående detta? Hur mår du idag förresten, hemma från sjukhuset?
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-09-24 14:27:18 följande:

Det låter som jättebra saker att skriva i sitt brev. Bra att du tänkt igenom och funderat. Huvudsaken man är öppen för att det inte alltid blir som man tänkt. Jag ville ha både bad och akupunktur men när det väl satte igång för oss så var det för sent. Gick så snabbt i början. Och sugklocka ska du inte vara rädd för. Det är ju ingen som vill ha det men rätt använd är det inte farligt alls och ibland så behövs den. Jag fick som sagt dra de två sista krystvärkarna med minsta sugklockan och sydde två stygn. Fick inga skador alls och inte lilla dottern heller. Personalen brukar ju inte använda något som inte är befogat. Kommer säkert att gå jättebra när det blir dags dvs imorgon Kram

Just det ja, imorgon var det dags för förlossning! Hade varit underbart men som jag skrev innan, känns långt borta idag och känner mig pigg och inga känningar i kroppen. Funderar t o m på att bjuda hit några vänner på middag på lördag med förevändningen att jag kan må sämre på lördag eller ligga på BB. Hur är det med Bambi idag? Och dottern, är hon frisk nu? Kram
  • johjen
    Jenkis skrev 2014-09-25 07:15:03 följande:

Lycka till idag på förlossningen Villsågärna och Johjen!

Ni hade väl bokat leveransen idag?!

Leveransen är bokad men tror tyvärr att den blir försenad, i allafall för min del. Var ut och gick 2 ggr 30 min promenader med hunden i skogen igår, körde iväg och lunchade med min pappa på andra sidan ön, tvättade, plockade och fixade hemma men kände inte ens av lite sammandragningar! Imorgon är det två veckor till beräknat bf-datum men eftersom läkare och bm trott att han ska komma tidigare så har jag ju ställt in mig på det.. Men det verkar lugnt i magen och inte på gång alls!
  • johjen
    Judda skrev 2014-09-25 07:03:45 följande:

Godmorgon tjejer!

Hur mår ni alla idag?

Jag har knappt sovit. Fått foglossningen från helvetet! Fått akuttid till min chefs kiropraktor imorn. Hoppas att hon ska kunna hjälpa mig! Visste ni att kvinnor i Tjeckien (tror jag att det var) inte har problem med foglossning? Där ingår nämligen kiropraktik i mödravården och de har en speciell metod som liksom "flyttar efter" ryggraden allt eftersom kroppen förändras. Kiropraktorn som jag ska till är specialutbildad i denna metod, så jag har stora förhoppningar!

Jag pratade med min sambo om detta med besök under BB-tiden igår och han var helt på min linje. Inga besök i korridoren, sjukhuscaféet etc. Känns skönt att vi är överens!

Usch vad jobbigt det låter, hoppas du får bra hjälp av din chefs kiropraktor. Skönt att du och sambon är överens om hur ni vill ha det första tiden. Det är vi här hemma också, det är bara min mamma som inte är överens.

Sovit ok förutom att diverse toalettbesök och vaknade av att det åskade och blixtrade ganska kraftigt här. Idag tänkte jag ägna mig åt att laga storkok och kanske baka bröd. Har verkligen gått från en hårt arbetande yrkeskvinna till en hustru på sistone!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-09-25 10:51:46 följande:

Fast det behöver inte betyda någonting. Jag kände inget innan det satte igång förra gången. Vattnet gick under natten och sen satte det igång några timmar senare. Håller tummarna för dig och mig idag, man kan ju alltid hoppas Kram

Hoppas du fick sova gott en stund! Jobbigt för lilltjejen men mardrömmar men som du skriver så beror det säkert på allt som händer runt omkring. Tar dig på ordet då att man inte behöver känna någonting innan det sätter igång. Tycker bebisen verkar lugnare med just nu, han rör sig lite mer försiktig än bökade runt som han gjorde för ett par dagar sedan. Inga mer ilningar i bäckenet eller hårda sparkar på revbenen utan idag lite mer försiktiga knuffar och en och annan hickning. Kanske förbereder han sig för det stora äventyret?

Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-09-25 13:50:24 följande:
    Sovit och ätit nu. Känns redan mkt bättre!! Ska hämta lillan på dagis snart och känner att jag orkar med att vara en bra mamma igen.

Min lilla bebbe har också en lugnare dag i magen idag. Skönt! De kan ju inte vara superaktiva varje dag som tur är Några känningar ännu? Jag tycker ju att det är väldigt segt att vänta och mentalt känns det ju som att jag går över tiden då jag hela tiden jämför med dottern som föddes "för två veckor sen" om vi räknar dagar. Min doula peppade mig och tyckte att jag skulle försöka ställa in mig på 6/10 istället och försöka fokusera och njuta av sånt jag inte kommer att kunna göra med en nyfödd på armen. Försöka njuta av de sista dagarna. Helt rätt såklart!! Måste försöka tänka om för att det inte ska bli lika segt. Fokuserar för mkt på väntan just ju känner jag. Ska mysa allt jag kan med dottern nu in i det sista och även pyssla om mig själv på dagarna. Kram
    Inga känningar alls. Trodde jag kände något förut men behövde bara gå på toaletten! Har vilat och läst idag, varit inne och handlat, betalat räkningar och ska snart laga mat. Börjar efter 4 veckors sjukskrivning bli rastlös och eftersom jag har de flesta av mina vänner bor 8 mil här ifrån är det svårt att hitta på något spontant på dagarna. Har svårt att köra längre sträckor med magen nu och kroppen blir trött av att sitta i bilen för länge. Ska försöka tänka att denna tiden inte kommer åter och ta hand om mig själv. Så konstigt, för en månad sedan skrek kroppen av behov för att vara ledig men känner mig ganska ikapp nu. Och jag fokuserar också väldigt mycket på väntan och tro att bebis ska komma nu men får försöka ta det lite lugnt och njuta.. Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-09-25 20:21:10 följande:

Oj va lugnt det var här i tråden idag!! Hoppas det beror på att ni alla mår toppen Ingen bebis i sikte här ännu. Hur går det för dig Johjen? Jenkis - känner du av zonterapin? Kram

Lite mer aktivitet i magen på kvällskvisten men känns inte som det är något på gång. Hur känns det för dig?
  • johjen

Godmorgon!

Danisen - jag har hört att äldre förstföderskor som väntar pojkar går över tiden och jag uppfyller alla de kriterierna men hoppas innerligt att jag slipper att gå över tiden. Har inte hört att 80% av förstföderskor skulle gå över tiden och när jag tänker efter så har de flesta av mina vänner ej gått över tiden. Vi får hoppas på det bästa!

Irma - låter mysigt med hund och barnvagnspromenad! Har haft framme vår vagn så hunden fått lukta lite på den och ska bli intressant att se hur han beter sig sen när det ligger en bebis där i.

Här har det inte hänt så mycket.. Vaknade med en skarp smärta i magen i natt men den försvann efter ca 20 min. Lite molvärk när jag vaknade andra gången men inget mer än så. Har hunden hemma idag så tänkte gå så långt jag orkar på lunchpromenaden sen . Annars tänkte jag ha en liten spadag här hemma idag med ansiktsmask, inpackning, fixa naglar och ögonbryn mm Man får sysselsätta sig!

Hur har ni andra det? Vad ska ni göra idag?

Kram

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015