Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Beroende på vad du hade för omkrets under innan grav. kommer du säkert landa på 70 H-I eller 75 G-H. Hi, hi.
Beroende på vad du hade för omkrets under innan grav. kommer du säkert landa på 70 H-I eller 75 G-H. Hi, hi.
Vad bra att läsa era tankar om förlossningsbrev och förberedelser! Tycker det är svårt att veta vad man behöver ta ställning till men nu fick jag mer input
Får troligen kejsarsnitt ju men man kan väl ändå ha önskemål tänker jag.
En annan fråga - är det någon som gått NER i vikt plötsligt under tredje trimestern? Jag har plötsligt tappat 2 kilo efter sjukhusvistelsen (samma våg). Tänker att jag borde lagt på mig då jag varit helt still och bara ätit en massa skräp och samlat på mig vätska eftersom jag inte rört mig? Någon med erfarenhet/tankar?
Det låter som jättebra saker att skriva i sitt brev. Bra att du tänkt igenom och funderat. Huvudsaken man är öppen för att det inte alltid blir som man tänkt. Jag ville ha både bad och akupunktur men när det väl satte igång för oss så var det för sent. Gick så snabbt i början. Och sugklocka ska du inte vara rädd för. Det är ju ingen som vill ha det men rätt använd är det inte farligt alls och ibland så behövs den. Jag fick som sagt dra de två sista krystvärkarna med minsta sugklockan och sydde två stygn. Fick inga skador alls och inte lilla dottern heller. Personalen brukar ju inte använda något som inte är befogat. Kommer säkert att gå jättebra när det blir dags dvs imorgon Kram
Lycka till idag på förlossningen Villsågärna och Johjen!
Ni hade väl bokat leveransen idag?!
Godmorgon tjejer!
Hur mår ni alla idag?
Jag har knappt sovit. Fått foglossningen från helvetet! Fått akuttid till min chefs kiropraktor imorn. Hoppas att hon ska kunna hjälpa mig! Visste ni att kvinnor i Tjeckien (tror jag att det var) inte har problem med foglossning? Där ingår nämligen kiropraktik i mödravården och de har en speciell metod som liksom "flyttar efter" ryggraden allt eftersom kroppen förändras. Kiropraktorn som jag ska till är specialutbildad i denna metod, så jag har stora förhoppningar!
Jag pratade med min sambo om detta med besök under BB-tiden igår och han var helt på min linje. Inga besök i korridoren, sjukhuscaféet etc. Känns skönt att vi är överens!
Inte hustru utan HUSFRU ska det stå.
Fast det behöver inte betyda någonting. Jag kände inget innan det satte igång förra gången. Vattnet gick under natten och sen satte det igång några timmar senare. Håller tummarna för dig och mig idag, man kan ju alltid hoppas Kram
Oj va lugnt det var här i tråden idag!! Hoppas det beror på att ni alla mår toppen Ingen bebis i sikte här ännu. Hur går det för dig Johjen? Jenkis - känner du av zonterapin? Kram
Godmorgon!
Danisen - jag har hört att äldre förstföderskor som väntar pojkar går över tiden och jag uppfyller alla de kriterierna men hoppas innerligt att jag slipper att gå över tiden. Har inte hört att 80% av förstföderskor skulle gå över tiden och när jag tänker efter så har de flesta av mina vänner ej gått över tiden. Vi får hoppas på det bästa!
Irma - låter mysigt med hund och barnvagnspromenad! Har haft framme vår vagn så hunden fått lukta lite på den och ska bli intressant att se hur han beter sig sen när det ligger en bebis där i.
Här har det inte hänt så mycket.. Vaknade med en skarp smärta i magen i natt men den försvann efter ca 20 min. Lite molvärk när jag vaknade andra gången men inget mer än så. Har hunden hemma idag så tänkte gå så långt jag orkar på lunchpromenaden sen . Annars tänkte jag ha en liten spadag här hemma idag med ansiktsmask, inpackning, fixa naglar och ögonbryn mm Man får sysselsätta sig!
Hur har ni andra det? Vad ska ni göra idag?
Kram