• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Danisen skrev 2014-10-03 14:36:07 följande:

Ingen??

Läst att detta ska hjälpa men inte testat det själv. Fick rådet igen idag av en äldre dam som fött 4 barn att färdknäppen är det enda som kan starta igång det . Försökte förklara att bebis och livmodern måste vara redo men det ville hon inte lyssna på.
  • johjen

Tack för alla tips om snygga skötväskor! Har inte köpt någon ännu och först tänkt köpa bugaboos väska men ändrar mig nog nu och kollar runt lite mer. Inte tänkt att man kan använda väskan som vanligt väska sen men det är ju praktiskt!

• johjen
    Danisen skrev 2014-10-03 16:20:39 följande:

Jag dricker det i syftet som står i länken jag skrev . Läste du länken?

Japp, har också hört att det kan starta igång förlossningen men det kanske är mer skröna?
  • johjen
    Hoppfulla Fia skrev 2014-10-03 19:56:31 följande:

Grattis Mollie! Läst ditt inlägg för min man å han fick tårar i ögonen å sa: kommer du ihåg känslan. Ha en underbar helg å njut varje sekund.

Har köpt en skötväska idag. ToGo, liten å praktiskt å jag slår inte i benen när jag kör vagnen. Lycka!!

En fråga. Hur ställer er ni som också börjar närma er BF till att umgås med folk med förkylning, halsont etc?? Känner att jag vill va frisk underförlossningen men vet inte hur nojig man behöver vara...

Ha en mysig helg allihopa!!

Jag försöker hålla mig från sjuka så gott det går. Imorgon ska jag eventuellt på tjejlunch och frågat alla ikväll om de är förkylda eller har sjuka barn . Kanske lite överdrivet men min väninna som födde i maj med feber och halsont hade ingen bra upplevelse av det. Tyvärr kom min sambo hem efter jobbet idag och var hängig med tryckt i honom naturläkemedel, vatten med ingefära och te med honung. Blir han sämre får han sova på soffan.. Eller egentligen så har han väl redan smittat mig om han är sjuk men undviker att kramas/pussas. Har varit ganska trött idag och sovit två ggr och känner mig lite seg så kanske har något i kroppen redan nu..
  • johjen

Usch sambon vaknade och var vrålförkyld! Några tips på att inte bli smittad förutom att vi båda tvättar händerna ofta och håller oss på.avstånd från varandra? Vill verkligen inte bli sjuk nu!

• johjen
    Jenkis skrev 2014-10-04 09:50:10 följande:

Nu brudar så smäller det!

Ni som har gått 37 fullgångna veckor kommer att föda mellan 6/10 och 10/10. Bara så ni vet!

Alla andra får vänta till 4/11-8/11 och 4/12-8/12

Helt generaliserat på myten om fullmånens inverkan. Hi, hi.

Så nästa vecka börjar babyboomen här i tråden

Som sagt en myt, det enda som är sant är att förekomsten av Braxton-Hicks-värkar är större runt fullmåne och att vattnet lättare går läste jag i någon studie.

Låter bra! Väljer helt klart att tro på detta! Kan vänta några dagar dock till sambon kurerat sig och jag inte blir sjuk. Men typ tisdag, onsdag hade suttit fint!

Vad är braxton-hicks värkar?
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-10-04 13:23:48 följande:

Braxton Hicks är samma som förvärkar/sammandragningar dvs när magen blir hård och övar sig. De som inte gör att man börjar öppna sig och som man brukar få innan förlossningen startar. Många redan från mitten av graviditeten. Vet inte om man använder det ordet så mkt i Sverige, nog mer amerikanskt.

americanpregnancy.org/labor-and-birth/braxton-hicks/

www.babycentre.co.uk/braxton-hicks-contractions

Aha ok, tack för informationen!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-10-04 15:50:31 följande:

Usch, här hemma har frustrationen börjat ta ut sin rätt!! Härdsmälta med maken idag Vi är båda så less på att vänta nu och liksom vara i beredskap för förlossningen. Vi har ju varit det i snart 4 veckor pga att dottern föddes för tidigt. Jag har småont och är hormonell och allmänt trött. Vi har en 2,5 åring som pockar på uppmärksamhet och som kräver mkt (det heter ju inte "Terrible twos" på engelska utan anledning) och samtidigt orkar jag inte som vanligt. Båda sover dåligt emellanåt och det är svårt att få tid för varandra. Ingen bra dag idag helt enkelt och den gick ut över den andre. Ingens fel egentligen bara så trist när det blir så när man egentligen bara är trött och lite ledsen och vill ha en kram innerst inne fast istället så blir det pannkaka och man tar ut sitt på den andre. Jag tycker att det på nåt sätt känns trist att tiden innan Bambi kommer ska vara negativ också. Man vill ju egentligen bara vara uppfylld av glädje och tacksamhet hela tiden och så blir det tvärt om

Tråkigt att höra vsg men förstår både dig och maken att det är frustrerande och att man krockar när man går och väntar så där. Känner igen mig, blev nästan sur på sambon för att han blev sjuk, tycker det var helt onödigt och tänker inte passa upp på.honom när jag är höggravid (inte för att han förväntar sig det). Egentligen är ni båda överlyckliga över det ni har, er fina dotter, och det ni väntar på, lilla bambi, men man är ju inte mer än människa ibland. Och är det någon man kan ta ut sin frustration på så är det ju sin partner tyvärr men det bästa är ju att man kan bli sams och skratta åt det sen. Förstår att du är trött och hormonell men tycker att du verkar vara en positiv och glad person för det mesta och ibland får man ha sämre dagar. Hoppas det känns lite bättre nu! Kramar till dig!
  • johjen

Danisen - kul med babyshower!

Villsågärna - skönt att det känns lite bättre!

Själv har vi haft en pissig natt, sambon nös och snorade sig natten igenom och la sig på soffan vid två tiden. Jag behövde gå på toaletten 3 ggr utöver alla gånger jag blev väckt av sambon och vid fem tiden började jag känna av stigande molvärk. Tänkte för första gången på länge att hoppas det inte startar igång i natt med tanke på sjuk sambo och dålig sömn. Avtog efter en timme och nu känns det som vanligt igen så verkade vara falskt alarm. Nu ligger vi hela familjen i sängen inkl hunden och lär bli en lugn.dag idag! Jag känner inte av något ännu så hoppas jag klarar mig från att bli sjuk.

Ha en fin söndag alla fina så laddar vi för lite bebisar nästa vecka! Kram

• johjen
    Hoppfulla Fia skrev 2014-10-05 15:46:02 följande:

Tack VSG! Sköljer å gurglar med saltlösning. Å min man har köpt ett stort paket med isglass som lindrar det halsonda lite. Han är himla bra på att ta hand om mig.

Jobbigt att vara sjuk men skönt att du har några veckor kvar till bf. Krya på dig och låt din man pyssla om dig! Själv är jag i v 40 och får ta hand om min vrålförkylda sambo, fixa mat, gå ut med hunden mm..
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015