Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Ju
Att sova verkar vara jäkligt överskattat en natt som denna . Behöver verkligen sova, men jag kan inte!! Legat vaken 1h nu...
Ju
Att sova verkar vara jäkligt överskattat en natt som denna . Behöver verkligen sova, men jag kan inte!! Legat vaken 1h nu...
And here we go again...snart på väg till BB Stockholm då jag hade protein i urinet så jag måste kollas. Blodtrycket är rätt normal så jag tror inte det är någon fara men bättre att vara säker...dessa sista dagar är inte så roliga!!!
Återkommer när jag vet mer.
Hoppas ni andra mår bra. Kram!
Hej!
Danisen, skönt att allt såg bra ut
Så här blir det för min del: får åka hem, ska ta urinprov under ett dygn och komma tillbaka i morgon. Dessutom tar de blodprov och ringer om jag måste in igen. Jag verkar ha protein läckage men eftersom mitt blodtryck är låg så får jag åka hem. Med all sannolikhet kommer det att bli igångsättningen eftersom de ser inga anledningar att låta barnet ligga i magen längre... Så vi får se i morgon helt enkelt. Hoppas det inte är några konstigheter med blodproverna och att jag inte blir akut tillbaka kallad i kväll bara...
Om inte annat känns det oerhört tryggt att de inte bara släpper en och alla är väldigt trevliga o snälla.
Ha en skön kväll nu tjejer!
Kram
Guud va obekvämt det är att vara gravid!! Ont i ryggen och i revbenen på ena sidan och så lite molande värk i magen idag med... Hm... Får se om det är förvärkar på g! Hur mår ni andra? Kram
Varit hos min bm i eftermiddags. Både hon, min sambo och jag, efter en del prat, är överens om att jag mår bäst av att vara sjukskriven tills det var dags att gå på föräldraledighet vilket var planerat till 26 sep. Hon skulle ringa min sjukskrivande läkare och se om hon inte kunde förlänga min sjukskrivning till 26 september om inte det går så kommer jag ändå inte gå tillbaka till jobbet. Min sambo vill absolut inte detta då han ser hur det påverkar mig och vi har pratat igenom detta och klarar det ekonomiskt även om jag inte får sjukpenning de sista veckorna. Hade inte tänkt ta ut några f-dagar förrän lillen är född men vi får väl se. Hälsan är ju viktigare än pengar!
Annars såg allt bra ut, bra järn och socketvärde, bra blodtryck, SFkurvan ligger strax över normal kurvan men inte på översta och inget utslag på urinen. Det enda som stör mig är att föräldrautbildningen inte börjar förrän nästa vecka och det finns ingen annan grupp som vi kan hoppa in i. Hoppas vi hinner gå på första tillfället i allafall!
Jag hoppas sambon kan raka mina ben och på ett annat ställe med... Känns ännu mer ofräscht med alla kissningar man gör och allt lurv som det kan fastna i. Ursäkta om ni är känsliga
Eller kan man ta en spegel och lägga på golvet? Tips?
Vi var på föreläsning på förlossningen idag . Det var kanon bra, verkligen! Sambon blev också nöjd som bara den. Ska ni gå på era respektive sjukhus? Nästa tisdag är det föräldrarkurs hos bm
I natt hoppas jag på att få sova lite mer än igår natt. Sov gott tjejer
Kram på er
Jobbade min sista dag i torsdags. Nu ska man bara njuta tills Tuva kommer i november.
Hoppas ni alla mår bra
Blä, vilken fruktansvärd natt...hostar ut lungorna, vilket gör att jag kissar på mig, vaknade varannan timme, kan knappt stå upp när hostan kommer. Det positiva är att näsan inte rinner längre, hurra!
Känner i och för sig bebisens rörelser, stackarn måste undra vad som pågår...
Hoppas faktiskt att jag får stanna kvar på BB idag, för jag vet inte om jag orkar en sådan natt igen. Svullnaden ger sig inte det minsta dessutom och jag skulle känna mig tryggare på BB. Vi får väl se.
Hoppas ni har haft en bättre natt!
När man har sammandragningar eller förvärkar, behöver magen alltid bli hård då? Har molvärk igen, som typ mensvärk men magen känns ganska mjuk och inte så spänd. Någon som känner igen sig?