Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Va skönt att du känner dig ok. Tycker att de verkar väldigt proffsiga där du är med. Noggranna! Att hon fick in ett finger, innebär det att du är öppen 1cm? Kram
Kram på er!
Va skönt att du känner dig ok. Tycker att de verkar väldigt proffsiga där du är med. Noggranna! Att hon fick in ett finger, innebär det att du är öppen 1cm? Kram
Tack bättre Irma, hur mår du?
Ctg imorse visade på aktivitet och har fortfarande kvar molvärken även om jag känner mig lite piggare idag. Läkaren vill ha kvar mig åtminstone tills imorgon, ev även till lördag. Nu gör de inga mer undersökningar idag om jag inte får kraftigare värkar och hoppas på att vila ska göra så det lugnar ner sig. Hade hoppats på att få åka hem idag men förstår att det är bättre att vara här under uppsikt än att något händer hemma.
Hoppas ni alla får en fin dag!
Kram
Jenkis - bra att de kollar upp dig så noga. Verkar vara en redig krabat i magen! Låter så där kul med en glukosbelastning men det är ju för en god sak. Det verkar inte vara standard på mitt mvc att göra det men jag har alltid legat på 5-6 i socketvärde så kanske är det därför.
Ja då har man gjort sin tredje natt på sjukhusets anenatalavdelning och fortfarande lite värkar till och från. Läkaren ska undersöka mig igen nu på förmiddagen så får vi se om något hänt mer med livmodertappen mm. Hoppas på att värkarna helt ger mer sig snart och går helt tillbaka och jag blir värkfri så jag hinner vila upp mig innan förlossningen. Nu blir det frukost!
Kram
Usch, tufft med värkar till och från fortfarande! Hoppas du fått sova i natt iaf. Tror de att det ska ge med sig då uvin försvinner? Håller tummarna att du får åka hem idag. Kram
Usch, tufft med värkar till och från fortfarande! Hoppas du fått sova i natt iaf. Tror de att det ska ge med sig då uvin försvinner? Håller tummarna att du får åka hem idag. Kram
Jag får åka hem idag! Får med mig brikanyl och är ordinerad vila men får åka hem.
Läkaren gjorde ett ultraljud idag igen och kunde konstatera att bebisen väger 2,5 kg och allt ser bra ut. Fick t o m se hans ansikte med en liten uppnäsa! Läkaren tror inte att jag går tiden ut men vill att jag tar det ganska lugnt fram till v 37. Svårt när det kliar i fingrarna med allt man vill fixa med inför bebisens ankomst.. Vill helst åka iväg och handla idag men sambon vägrar och vill köra mig i rullstol från rummet ut till bilen . Kanske bäst att ta det lugnt, i allafall över helgen..
Kram
Hej vänner! Hur har ni det så här på lördagen? Underbart att vara hemma igen men en utmaning att hålla mig i stillhet. Surfar just nu runt på nätet och kollar vad jag kan beställa och vad jag kan skicka sambon och handla. Haft lite mer molvärkar i natt så fick ta en Brickanyl till men mår så knasigt av dem, darrig, hjärtklappning och känner mig uppe i varv så hoppas slippa ta dem något mer.
En fundering kring hur man räknar veckor.. Nu är jag ju på sluttampen och så lagom att börja fundera på detta nu men jag hade äggplock en fredag och då borde befruktningen skett på fredagen också? Och man börjar räkna från ÄP/befruktningen? Hade ju återföring på söndagen med ett två dagars embryo i alla fall, det kommer jag ihåg. Jag har alltid trott detta och inte tänkt så mkt på det men nu när jag var inlagd sa de att jag var 33+6 på fredag och 34+0 idag dvs att jag går in i vecka 35 idag lördag istället för igår. Jag har ju alltid bytt vecka på fredagar men jag kanske har haft fel hela tiden?
Kram på er!
Herregud jag har handlat för en hel del idag men tror att jag fick med mig det nödvändigaste och lite mer därtill! Både svägerskan och min kusin har kassar med kläder till oss som jag ska gå igenom så unnat bebisen lite fina kläder från Geggamoja. Har köpt stl 50 för tänker att han väger 2,5 kg nu och lägger på sig nu varje dag. Har en känsla att han kommer att komma i mitten på september, om typ två veckor.. Kommer han tidigare så får vi ordna det också.
Ha en skön lördagskväll!
Danisen - känner igen mig! Dock är jag inte så bra på att skälla utan blir bitsk och sur o stället. Din sambo förstår nog, annars får du förklara när du känner dig mindre arg.
Irma, säkert inte långt kvar nu då! Håller tummarna för er!
Själv vaknade jag utan sammandragningar idag men med halsont, lite feber och ont i hela kroppen.. Alltid är det något! Har knappt varit hängig under hela graviditeten så typiskt att det händer nu. Som tur är står vila på schemat ändå så får hoppas att det hör susen.
Kram
Jag har köpt weledas blöjkräm den ska med vara riktigt bra. Även deras andra produkter, t.ex weather cream för torra kinder o.s.v sen när dem är ute och leker på vintern t.ex känner många som använder de krämerna. Köpte babyoljan med hihi.