• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

När börjar ni förstföderskor på föräldarutbildning? Vi är inte kallade på första mötet förrän 10 sep och ska sedan gå 3 ggr. Är beräknad 10 okt och föder jag för tidigt eller något händer så kanske vi inte hinner gå?! Min BM anser att man ska gå snart inpå BF så man har det färskt men jag skulle vilja börja gå nu och sen kunna läsa/fundera vidare på saker som dyker upp. Hur ser det ut för er andra?

• johjen
    Lillebrorsfaster skrev 2014-08-20 20:24:21 följande:

Har lite svårt att hänga med, det skrivs ju en hel del. Men försöker hålla mig uppdaterad... Vi hade dessutom ett litet drama i måndags. Hade inte känt henne på hela dagen, annars en mycket livlig dam, och inte ens på kvällen kom hon igång Då hon brukar vara i sitt esse. Så då ringde vi förlossningen och fick åka in på kontroll. Läskigt. Och jag var halvt ihjälskrämd från dagen. Men väl där var de fantastiska! Glad att vi valt SÖS ännu mer nu :) Supergulliga och tog det hela på mycket stort allvar. Självklart satte hon igång att sparka så fort hjärtbälten etc. satt på magen..och de kontrollerade och mätte. Och avslutade med ultraljud. Allt såg fint ut.. Men det var som sagt läskigt, och jag hade aldrig förlåtit mig själv om vi bara suttit kvar hemma för att det kanske skulle vara fånigt att kontrollera.. Så åk in alla ni som är osäkra! Bättre med en kontroll för mycket än en för lite. Och de tyckte på SÖS att man helt skulle lyssna på sin instinkt. Och bad mig komma in igen om det kändes på samma sätt igen! 

Skönt att allt gick bra! Själv har jag varit inne två gånger redan och tycker personalen har varit fantastiska. Skulle inte tveka att åka in en tredje gång om jag var orolig. Kram
  • johjen

Oj vad det skrivs här, roligt!!

Håller också på att bli förkyld eller något, tung i huvudet och nyser och varje steg känns tungt (kan ju ha och göra med graviditet också!).

Precis haft avstämningsmöte med min chef och har nu ont i magen och känner mig tokstressad.. Alla frågor jag jobbat med i sommar, hon gick på semester innan mig, och som jag bollat till henne har hon nu bollat tillbaka och vill att jag ska driva de veckor som är kvar plus överlämning till två olika personer och alla andra frågor jag jobbar med. Bara detta är mer en heltidsarbete! Nästa vecka har jag 4 dagars heldagsmöten och sen är det bara 4 veckor kvar! Vägrar att jobba kvällar och helger nu när jag behöver min återhätmning men förstår inte hur jag ska få ihop det. Jag vet ju med mig att jag är en sådan person på jobbet som vill göra allt det som åläggs mig och ha kontroll på det och göra det bra och blir stressad när jag ser att jobb byggs upp och läggs på hög. Min chef är en sådan typ som tar saker och ting med en klackspark och "hur svårt kan det vad" och bollar tillbaka saker med luddiga riktlinjer och hon förtår inte riktigt hur mycket arbete det ligger bakom. Usch mår inte bra av detta alls och känner att hela magen är spänd nu och jag mår illa.. Kan ju vara så att jag är extra känsligt pga av gravidteten och när jag skriver detta rinner tårarna och jag kan inte tänka helt klart. Får försöka samla ihop mig och ta en sak i taget..

• johjen

Krya på er sjuklingar! Själv känner jag mig lite bättre idag men väldigt trött efter arbetsveckan.

Trevlig helg på er!

Kram

• johjen
    Bell13 skrev 2014-08-25 12:19:30 följande:

Precis kommit hem efter ul. Allt såg fint ut. 17.3 mm lång och hon mätte mig till 8+2 och enligt senaste mens är det 8+3 och hjärtat tickade så fint. Så skönt detta känns

Grattis - så roligt Bell!!
  • johjen

Tack alla för era fina ord ang min jobbsituation.
    Sambon och jag har pratat i helgen och bestämt att jag ska ta en dag i taget. Orkar jag inte får jag kontakta BM/läkare för sjukskrivning. Känner fortfarande en hel del press/stress och eftersom vi har det ganska fullt privat med är det svårt att få tiden att räcka till. Känner mig trött och låg och lite deppig och som den extra energin är helt slut. Sover dåligt och oroar mig för att få tid för mental förberedelse inför förlossningen vilket blir en moment 22 sits eftersom jag behöver sömn/vila för att orka förberda mig mentalt. Ja ja ska sluta tjata om detta och som sagt ta en dag i tagen men märker att jag är mer känslig för stress mm än vanligt.

Kram på er!

• johjen
    Danisen skrev 2014-08-25 20:38:21 följande:

Haha sitter och lipar och asgarvar om vartannat till idol kollar ni?

Håller med du.. Vet inte om jag ska skratt, gråta eller stänga av i o f s..
  • johjen
    Irma01 skrev 2014-08-25 21:13:21 följande:

Bell 13, grattis!!

Johjen, tack. Det blev en fin minnesstund och ett vackert avsked.

Är glad att dagen är över och att det gick så pass bra som det gick.

Nu ska det bli spännande att gå på TUL i morgon och se hur bebisen ligger...

Kram!

Skönt att höra att ni hade en fin men säkert jobbig dag igår. Begravningar är jobbiga men är ju ändå ett fint sätt att ta farväl. Kram till dig och din familj!

Hoppas TUL går bra idag!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-08-25 21:47:18 följande:

Tror förresten att Bambi håller på att fixera sig. Kände att hon vänt på sig härom dagen och ikväll har det ilat och gjort ont i bäckenet, längst ner liksom. Ett jäkla tryck nedåt också. Som om jag har en melon där nere. Ha, ha!! Kram

Där ser man! Snart dags nu då?! Så spännande, är ju bara några dagar bakom dig men har en känsla att vi kommer gå tiden ut och kanske mer därtill.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015