Jenkis skrev 2014-09-11 19:30:09 följande:
Nytt TUL idag. Dunderklumpen har vuxit normalt (150 g/vecka), men är ju såklart fortfarande 25-30 % "för stor" enligt deras beräkningar.
Återigen togs frågan om mina matvanor, blodsocker o.s.v. upp. Förklarade att jag efter senaste TUL för 14 dagar sedan har varit VÄLDIGT noga med kosten. Inget onödigt socker och lågt GI på alla kolhydrater + lite mindre kolhydrater generellt. Det togs ett nytt blodsocker som såklart var jättebra...
Förklarade även att jag har mätare hemma och har kollat både fastesocker, innan måltid, två timmar efter måltid och det ligger alltid under sex. Mer mot fem än sex och oftast under fem före måltid och alltid under fem på morgonen.
Efter dagens undersökning lackade jag ur, så jag tog ett blodsocker 35 min efter måltid och då är allt under 10 OK. Jag låg på 5,8!
Deras uträkningssätt för fullgången vikt vet jag inte vad de baserar sig på. Enligt Wikipedia är genomsnittlig vikt för flickor 3 500 g och pojkar 3 600 g. De har sagt till mig mellan 4,7-4,8 kg och det är ju lite mer än 30 %
Om drygt 14 dagar är det TUL igen. Då är jag 37+0 och räknas som fullgången. Vet i fåglarna om de tänker sätta igång mig då eller? Får inga svar liksom. Vore skönt om vi kunde avvakta någon vecka med det om vikten inte rusat förstås, så jag kanske får en chans att komma igång naturligt. Skall ju på zonterapi 37+1 och 38+3
Det är lite tråkigt att ovanstående tar udden av mina sista veckor som gravid. Får dåligt samvete på något sätt när jag äter överhuvudtaget, fast jag intellektuellt vet att jag måste äta! Hade precis vant mig vid tanken att få ett barn över fyra kilo och så kommer de och säger närmare fem kilo...
Kan de inte bara ringa upp det sjukhus som gjorde donationen och fråga vad det finns för genetiskt bakom. För det spelar naturligtvis roll också ...
Jobbigt Jenkis att de är på så och inte kan ge några bra svar?! Du sköter ju dig och håller koll på maten mm men det verkar som de inte köper det? Förstår att det grusar de sista veckorna som gravid men du gör ju ditt allra bästa för både bebisen och dig. Kram på dig!