• Pluttemor

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Sen har jag fått reda på att jag från och med vecka 20 måste ta 100mg järn varannan dag mina järndepåer e med andra ord inte bra. Och jag måste fortsätta fram till födseln. Jag blir bara så himla dålig i magen och blir så gott som förstoppad någon mer som äter eller kommer behöva äta järn?

• Pluttemor

Villsågärna: tack som frågar. Så länge jag inte går längre sträckor så känner jag inget. Så det har jag undvikit. Men enligt min BM är det viktigare att röra på sig om man börjar känna lite foglossning. Det e viktigt att man fortsätter att röra på sig och foglossningen kan gå över.

En fråga till dig i hur du gör med smoothiesarna. Använder du frysta bär? Jag köpte en massa frysta bär i början av grav då det var bland det enda som jag kunde äta men sedan fick jag rådet att dom utländska bären kan innehålla bakterier om dom e frysta funderar på att strunta i det o äta alla bär jag har. Har du hört något?

• Pluttemor

Danisen: du behöver säkert inte vara orolig. Det e nog kroppens sätt att tala om att du bör ta det lugnt och vila kram

• Pluttemor
    johjen skrev 2014-05-12 09:12:07 följande:
    Hej!

En liten delikat fråga.. Igår hade sambonm och jag sex, vilkte inte händer så ofta nuförtiden smile1.gif och kände under själva samlaget att det gjorde lite ont. Intre mycket och ibland har jag haft problem med det när vi inte haft sex på ett tag (var väl 2-3 v sedan sist). Efteråt kom det lite rött blöd på pappret och även lite rött imorse (väldigt lite) men inget som kommit i trosan eller så. Kan detta bero på att slemhinnorna är extra känsliga och tagit lite stryk av själva samlaget? Inget som kan vara farligt för mig eller fostret? Har ju hänt förut när jag inte haft sex på ett tag men det brukar gå över på någon dag. Vore ju trist att när man väl för lust och tid för sex så ska man inte våga för att man kan börja blöda och vad det kan ge för konsekvenser smile1.gif

Hoppas ni andra haft en bra helg och får en fin vecka! Snart halvtid här, kan knappt fatta det.. I helgen har vi prata namn och hur vi ska göra om gästrummet till barnrum. Känns fortfarande overkligt på något sätt! smile1.gif

Kram

Vi har inte vågat att ha vanligt sex om du förstår vad jag menar enda sen jag blev gravid, men vi roar oss på annat sätt och det går att ha sex på många olika sätt .

När jag var gravid med sonen dock så blödde jag lite nästan varje gång efter sex, precis så som du beskriver, och det var inte mycket, men då sa BM till mig att det är helt normalt och berodde på sköra slemhinnor. Men jag blev ändå nervös varje gång och då blev det inte bra och sexet blev mer än börda en njutning. Ibland kunde jag även blöda bara av att få en orgasm. 

Denna graviditet har jag dock inte blödit något av att ha fått orgasmer, men vi låter som sagt bli det vanliga hederliga sexet

Tror inte att du behöver oroa dig, men gör det som känns bäst för dig! Kram

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015