-
grattis!! Helt underbart!Lillebrorsfaster skrev 2014-04-08 11:29:03 följande:Det gick fantastiskt bra idag! Den sprattlade omkring där inne och hjärtat slog så fint, så fint! :) världens bästa dag! 32 mm, lite större än förväntat vilket gör mig ännu mer nöjd!
-
hm...lelle75 skrev 2014-04-08 14:12:46 följande:Har er klinik sagt att ni ska kolla era progesteronvärden när ni slutar med prog? Det har min klinik sagt att jag måste göra, att det är jätteviktigt. Om jag vore er så hade jag nog fortsatt med Lutinus för säkerhets skull och sedan försökt att ta blodprover för att kolla var ni ligger. När man tar prog så ska man ligga över 60 nmol för att inte riskera missfall, jag vet tyvärr inte var man ska ligga när man har slutat med proggen, men det finns tabeller på nätet.
De bruna strimmorna kan ju vara ett tecken på för lågt progesteron.
det har ingen sagt till mig, jag tog ju proogesteron fram till v 12+0 och mina läkare har inte sagt något om att jag ska kolla upp några värden...
blir lite orolig nu
men när jag var gravid med sonen så slutade jag oxå med progesteron i vecka 12 och då tog jag inget test.
har du hört något om det Jenkis? -
Tack vännen! Nej det är säkert ingen fara om inte läkarna ens nämnt det, och jag har ju inte gjort ÄD heller.villsågärna38 skrev 2014-04-08 14:41:56 följande:
Tror inte du behöver vara orolig!! Du har ju inte heller gjort ÄD då det är extra viktigt med progesteron i början och framför allt har du ju en lyckad graviditet i bagaget. Det är ju en jättestark indikator på att det inte är någon fara! KramTack för informationen ändå Bättre att upplysa än att inte upplysa alls...lelle75 skrev 2014-04-08 14:53:22 följande:Om du inte har gjort ÄD så är det nog ingen fara och så länge du inte har blödningar :)
Tror att det är ovanligt att progget inte är tillräckligt då moderkakan ska fixa egen produktion vid det här läget. Det var inte meningen att göra dig orolig men tänkte bara att det kan var värt att kolla upp i fall att du är orolig.
-
Välkommen hit helisa och grattis
-
godmorgon på er med
VIllsågärna: Jobbigt att först må bra o sen dåligt igen,
Själv är jag otroligt nervös inför eftermiddagen, då vi ska ha KUB
-
Tack Johjen och Irma
-
tack vännen!Lyckostjärna skrev 2014-04-09 10:39:33 följande:Lycka till pluttemor! Vi har vårat KUB imorgon kl 08! Jag håller tummarna att vi ALLA i denna lyckotråd får BRA resultat i KUB!!! Kramar
Nervositeten växer i takt med att tiden närmar sig -
villsågärna38 skrev 2014-04-09 11:43:18 följande:Gud vilka hormonsvängningar jag har idag!! Redan gråtit två ggr Hur ska detta sluta? Men kan ju vara cortisonet också, första dagen helt utan. Cortison är ju också ett hormon....
Men lilla du! Vad jobbigt! Fast jag kan tycka att det är ganska skönt att gråta
Men jag förstår att det e jobbigt med humörsvängningarna
-
Tack du med villsågärna. Missade ditt inlägg med dina lyckönskningar. Nu är det mindre än 3 timmar
-
Hej mina vänner! Insåg nyss attdet inlägg som jag skickade från min mobil strax efter kub inte skickats hursomhelst så gick det väldigt bra. Lillskrutten mådde bra och sov upp o ner en stund först men sen när doktorn eller vad man ska kalla henne för började peta på magen för att väcka skrutten så gjorde skrutten en kullerbytta och vinkade fint till kameran! På fredag lägger jag in två bilder i bildtråden. Åldern stämde på antal cm och skrutten hade låg risk för kromosomfel jag känner mig som världens lyckligaste människa just nu!!