• Pluttemor

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Thesse86 skrev 2014-04-03 14:46:35 följande:
    Då har vi äntligen fått se vårt lilla mirakel :) Hela 17,3mm med ett perfekt tickande hjärta! Känns så otroligt skönt att veta att allt är ok, tänk att det kan kännas så underbart att leva :D
    grattis
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor

Lider med er som har det stressigt på sina jobb Kan inte alls vara kul! Själv är jag lyckligt lottad, har ett ganska lugnt kontorsarbete, åker dock runt ibland och håller i utbildningar, men jag har sagt att jag inte orkar med att resa lika mycket nu när jag är gravid och det har dom förståelse för! 

Jag kommer inte att kunna göra VUL eller UL innan KUB, den privata läkaren har tider på tisdagar, och mitt KUB är på onsdag, ser det inte lönt då att bara kolla en dag innan, Hoppas och ber att allt ska se bra ut! tror inte ens att jag var så här nervös när jag väntade sonen och hade varit barnlös i många år!!

• Pluttemor
    Danisen skrev 2014-04-04 09:12:35 följande:
    Kommer alla ni här att göra glukosbelastning har hört att man inte gör det överallt? Jag ska göra 2st . Har även fått tid till RUL den 28 maj .
    Kul med tid för RUL  
  • Pluttemor
    villsågärna38 skrev 2014-04-04 09:37:43 följande:

Va synd men du ska se att det säkert inte är nån fara. Nog hormoner som spökar och gör dig orolig tror jag. Du får räkna ned till onsdag. Inte så många dagar kvar nu!! Kram
    Tack underbaraste du!! 
  • Pluttemor

får man tid för RUL efter KUB eller kommer det automatiskt.. 
    är det i vecka 17 som man gör RUL? 

• Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-04-04 10:13:28 följande:
    Jag har fått RUL 27 maj och träff med dr 28 maj för planering av förlossning ska bli så spännande! Får man veta kön på RUL nu för tiden eller vart ska man vända sig i GBG för det? Är sååååå nyfiken!!
    Jag har fått för mig att om det är möjligt att se kön på RUL så talar man om det?! Men så kanske inte alla landsting gör. När vi väntade sonen så ville först inte veta, men sen sen minut innan hon tog bort apparaten så ångrade vi oss  
  • Pluttemor
    villsågärna38 skrev 2014-04-04 10:32:28 följande:

Jag fick alla tider för både KUB och RUL redan vid inskrivningen men det är säkert lite olika. Det vanligaste är att man gör i. 18-19 men funkar även i v 20. Vi blev ju framflyttade på KUB så fick en ny RUL-tid eftersom vi inte vill göra för sent. Blir i v 19 nu tror jag. Kram
    Tack för svaret
    villsågärna38 skrev 2014-04-04 10:34:17 följande:

Med vår dotter kunde de inte se. Hon låg fel och ville inte flytta på sig. Sååå frustrerande för vi ville så gärna veta. Men då vi gjorde NOTCH i v 26 såg man tydligt som tur var
    KuL!  
    Danisen skrev 2014-04-04 10:36:20 följande:
    Mitt RUL blir i v.18 vi vill inte veta könet.
    Oj vad starka ni är! 
  • Pluttemor
    Lyckostjärna skrev 2014-04-04 11:14:45 följande:
    Vi fick alla tider för KUB, RUL!! Tror vi är i vecka 20 när RUL sker!!! Vi vill veta kön kan man kolla privat någonstans? Helst skulle jag vilja vet på KUB nästa vecka men det är ju för tidigt!!! Jag fattar inte att vi är gravida på riktigt hihi tänk att vi ska få bebis allihopa så roligt!!!
    Helt underbart  med den känslan
  • Pluttemor

Bullen: för oss fick vi vår son på 4e försöket. 3 slutade med MA.

Nu när vi har gjort syskonförsök så har det oxå varit fjärde försöket.

svårt att säga varför det inte fungerat. Men vid mina två första Ivf så behandlades jag fel,

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015