• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lyckostjärna skrev 2014-03-04 10:11:58 följande:
    Nu har jag hört att man automatiskt får högre risk när man KUB och NUPP-test efter IVF då man har så mycket hormoner i kroppen av alla läkemedel! Stämmer detta? Känns ju helt sinnes att gå och vara orolig helt i onödan en hel graviditet???? Rätta mig gärna om jag har fel! Läste även om man väntar tvillingar efter IVF så kan man inte göra KUB för det blir alltid felaktiga uppgifter!! Mäta nacken kan man ju alltid göra men blodprovet skulle man visst inte lita på?

Jag tror att de tar hänsyn till att man har gjort IVF vid KUB, Min bror och svägerska har fått två barn via IVF och gjort KUB båda ggr och frågade henne just detta då jag också har läst att det kan påverka. Min svägerska sa att hon trodde att de tog med IVF i själva beräkningen då hormoner mm kan påverka resultatet negativt.
  • johjen
    lisodan skrev 2014-03-04 14:04:35 följande:
    Gick precis som jag befarat sen blödningen igår och försvunna symptom. Åt helvete! Fostret var bara 45 mm och det fanns inget tickande hjärta. Dog nog för några dagar sedan. Är så otroligt ledsen. Vet inte hur vi ska gå vidare. Bara ett i frysen. Snart 39 år.: -( Fattar inte hur orättvist livet får vara ibland. Gråter, gråter och gråter....Hoppas verkligen det går bättre för er andra!

Ååå så ledsen för er skull!! Många kramar!!

ps min vännina blev gravid spontant när hon var 39 år så än är det inte försent! ds.
  • johjen

Nu har vi fått tid för KUB som blir den 3 april. Ska lämna blodprov två veckor innan så vi får alla resultat den 3 april. Nervös!! På MVC igår sa de att man tar hänsyn att man gjort IVF och det ska inte påverka resultatet. Läste i en annan tråd här i morse om ett par som gjort IVF som skulle göra KUB där deras läkare sagt att de som gör IVF redan har testat kromosonfel på och att de väljer ut de embryon som inte har några fel för återföring. Det får givetvis stå får den läkaren och säkert finns det undantag men var i alla fall skönt att höra..

Annars gick det bra på MVC igår, alla mina värden såg bra ut och att jag mådde så dåligt var ju positivt enligt BM. Gav mig tipset att testa Coca-Cola mot illamåendet och ger det inte med sig skulle jag får tabletter utskirvan då de inte rekomenderade Postafen eftersom jag kör bil flera timmar om dagen. Så sitter här och surplar Coca-Cola nu. Utmaning imorgon när jag ska iväg på tjänsteres och tränga in sig i ett litet flygplan..

• johjen

Illamående och gnagande trötthet som bortblåst under dagen! Hulkade en del i morse men när jag kom till jobbet köpte jag en halvliter Coca Cola efter BMs rekommendation och drack lite då och då. Efter lunch mådde jag nästan som vanligt och ikväll har jag känt mig mer pigg än vad jag har gjort på flera veckor. Kan Coca Colan verkligen gett denna effekt? Har ju givetvis kompltetterat med att äta ngt varannan, var tredje timme och sov ganska ok i natt men ändå? Dricker dock inget kaffe sedan några månader tillbaka så koffeinet i Colan kan ju påverka att jag är piggare men det är verkligen natt och dag mot hur jag mådde igår! Kan ju inte låta bli att oroa mig över att något är fel när det ändrar sig så drastiskt.. Ja ja aldrig är man nöjd!!

• johjen
    Pluttemor skrev 2014-03-07 10:32:19 följande:
    jag ska flytta mig i listan  

Någon mer som önskar bli flyttad ?

Japp jag går in i vecka 10 idag!
  • johjen
    tusa skrev 2014-03-07 09:42:58 följande:
    Ja, precis, så enkelt hade jag ju kunnat uttrycka mig, ha, ha 

Känner precis samma. Vi vill ha det barn vi blivit välsignade med efter all denna längtan och vi har både tid och plats för vem det än är! 

Vi skulle ändå få dåliga siffror pga min ålder och att gå vidare till forstervattensprov med risk för missfall är vi inte beredda att göra...är det nåt speciellt så får vi ju ändå veta tids nog liksom. Skulle inte hjälpa oss att veta att "kanske"...

Gällande kub är ju ålder bara en parameter, man kompletterar ju även med blodprov och ultraljudsundersökning. Dessutom har ju vi som gjort ivf redan lite försprång då man valt ut embryo som ser bra ut, tror t o m att man gör en kromosomanalys under behandlingens gång.
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-03-07 13:04:00 följande:
    Tack igen! Va gulliga ni är i den här tråden!! Supergrattis till alla er andra också Kram

Välkommen!!
  • johjen
    Lyckostjärna skrev 2014-03-09 17:19:52 följande:
    Jag vågar inte ta några tabletter när jag är gravid! Jag äter lite kex nu saltiner hjälper mig bra nu!! Tack för alla kloka råd ni är bäst!!!

Känner samma som dig! Fick tabletter utskrivna för jag mått så illa men vill inte ta dem om det inte blir värre.

Coca-Cola och äta varann timma är det som funkar ok för mig.
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-03-09 17:39:53 följande:
    Håller med! Jag har Lergigan Comp men bara tagit en gång då det var kris och jag skulle köra långt. Har klarat mig utan annars. Det är visst koffeinet i Cola som gör att det lindrar. Man ska ju ge inte dricka kaffe som gravid men min läk sa att om man hoppar kaffet och dricker lite Cola ibland (jag smuttar bara lite när det är som värst) så är det ingen fara. Man får inte i sig några stora mängder koffein då bara tillräckligt för att lindra. Kram

Dricker inget kaffe alls och min barnmorska sa att en burk om dagen.är ingen fara alls. Känns lite ohälsosamt och dricka Cola men bättre än ta tabletter ändå känner jag. Är ju i vecka 10 och hoppas det blir bättre snart!
  • johjen
    Pluttemor skrev 2014-03-10 06:22:28 följande:
    Godmorgon alla damer!

Någon mer som sover oroligt och e uppe flera gånger på natten? Ush, hade en sån natt idag. Vet inte om det har med att jag såg filmen 12 years a slave

Är uppe minst en gång per natt och ligger vaken en stund..
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015