Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Lös och hård i magen om vartannat. Konstant lätt illamående och kan idag endast äta vitt bröd och melon..
Lös och hård i magen om vartannat. Konstant lätt illamående och kan idag endast äta vitt bröd och melon..
Kan knappt äta en enda grönsak just nu och dagens kost har bestått av 6 skivor vitt bröd med smör och ost (äter aldrig vitt bröd!) 3 köttbullar, några melonbitar och 2 smoothies så några nyttigheter fick jag i mig ändå. Magen pajar ju lite av allt vitt bröd och känner mig lite sunkig men kan verkligen inte äta ngt annat.. Lite jobbigt då jag är på tjänsteresa och ingen på jobbet vet något än.
Ang orgasm har jag ännu inte kunnat få någon sedan jag blev gravid! Brukar inte ha problem med detta annars men sist var jag verkligen jätte pågång men sen försvann känslan och det blev platt fall.. Blir till att försöka igen när jag inte är dödstrött eller mår illa!
Första UL på kliniken imorgon! Går in i vecka 8 imorgon och hoppas på att få se ett lite hjärta som slår imorgon..
Illamående och bakiskänslan blir bara värre och värre. Vitt bröd och fruktjuice går bra, fick i mig några melonbitar med. Fick i mig ett salladsblad och en gurkbit på en macka hem på flyget med. Höll dock på att spy när vi skulle landa då det var lite lätt turbulens och det räckte får att få spykänslan att öka. Nu äntligen hemma i soffan!
Lustigt att läsa att så många fått orgasm i sömnen, det har hänt mig med 2-3 ggr sedan jag plussade! Härlig biverkning!
Allt såg bra ut på ultraljudet idag! Vi fick se ett litet hjärta slå och allt såg fint och normalt ut. Läkaren kan ju inte garantera något men hon sa att vi har mycket goda chanser till en fullgången graviditet. Gick in i v 8 idag och BF blir 10 oktober. Illamåendet kommer och går, höll på att kräkas på jobbet imorse men klarade det. Än så länge inga spyor men det hänger i luften helt klart!
Jaha nu börjar det sjunka in att jag faktiskt är gravid och om allt går bra så blir vi föräldrar i höst!! Så stort!! Ska ringa mvc på måndag och skriva in mig och börja vänta på KUB test, nästa milstolpe. Men just nu firar vi och jag njuter av att vara gravid!
Är från Gbg men bir sedan 2 år tillbaka på Orust. Nyss fyllda 38 och min sambo är 39 år. Börjar må mer och mer illa, höll på att kräkas 3 ggr igår. Fast det kom inget? Ont i halsen och dunderhuvudvärk uppe på illamående idag så har bestämt mig för att sjukskriva mig. Är nästan aldrig sjuk och brukar jobba ändå men nu känns det annorlunda, som att jag måste ta hand om mig bättre.. Vecka 7 + 3 idag och ska ringa och skriva in mig på mvc idag.
Jag väntade med att ringa MVC till efter vul då jag ville se att det fanns ngt där först. Men det gör man som man vill förstås! Har fått en tid på vårt lokala MVC nästa tisdag och kommer då vara i v 9. När BM fick höra att jag hade gjort ivf och hur gammal jag var sa hon att hon antog att jag var påläst och visste vad jag inte fick äta mm.. Dessutom sa hon, skämtsamt, att jag skulle sluta googla och ringa dem istället om jag var orolig!