• Lokattis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Visst var det någon här som köpt en gravid-yoga-dvd?

• Lokattis
    johjen skrev 2014-05-28 21:25:42 följande:
    Jag har köpt en men inte hunnit testa den ännu. Återkommer med recension!

Ah, ja så var det ju! Jag funderar på att kapa en jag också. Måste ha något mer att göra än att promenera... Rider ju fortfarande, men inte direkt hårt längre
  • Lokattis
    Längtar1985 skrev 2014-05-28 22:04:25 följande:
    Hej,

Får jag vara med här?

Jag plussade på mitt första FET och är nu i vecka 6. 5+6

Jag ska på VUL 2/6 hoppas innerligt att vi får se ert hjärta som slår.

Jag har gått ner tre kilo sedan jag plussade. Framförallt de senaste dagarna när min mage varit ur balans och jag bara sovit och kräkts. Tycker det är lite väl tidigt kanske någon som känner igen sig?

Grattis! Trist att må så illa, men det verkar inte vara så ovanligt har jag förstått. Det är nog flera här som har lite tips till dig.
  • Lokattis
    linnea83 skrev 2014-05-31 07:02:49 följande:
    Då var inskrivningen avklarad =)..Undrar när det kommer börja kännas verkligt att man har en bebis i magen =)???

Alla prover såg bra ut och rul är bokat till den 15/7..Läääänge!

Hoppas att ni alla får en fin dag =).

Kram på er!

Härligt! Vi har också varit på inskrivning, och fick tid för RUL den 28/7, jääääättelänge tills dess! Men det är ju ändå sommar under tiden så jag misstänker att tiden kommer att gå ganska fort
  • Lokattis
    Längtar1985 skrev 2014-05-31 11:46:43 följande:
    Jag är i vecka sju nu och det känns som mensvärk nästan varje kväll. Till och från. Den känslan gör en ju så himla nervös... :(

Jag är i v11 nu och hade mensvärk mer eller mindre hela tiden fram till ca v9-10. Är nog väldigt vanligt.
  • Lokattis
    Jojjo77 skrev 2014-05-31 13:32:35 följande:
    Hej på er hoppar in här. Plussade efter ÄD nr 1 för en dryg vecka sen. Igår fick jag ljusrosa flytningar och blev livrädd! Haft ett missfall tidigare, efter IVF nr 1, så tyvärr känner man ju efter hysteriskt mycket. Har inte ont i magen och idag är flytningarna borta. Nån som känner igen sig??? Är stenhård i magen och har svårt att gå på toaletten. Idag satte ett hemskt illamående igång och jag hoppas att det är positiva tecken. Det är svårt att slappna av och glädjas tycker jag... Hur räknar man ut vilken vecka man är i? Tre veckor och tre dagar sen ägget sattes in. Två veckor kvar till vårt första VUL.

Stort grattis och välkommen!
  • Lokattis
    Åsa 1982 skrev 2014-06-01 10:34:43 följande:
    Fick ett svagt svagt plus idag, mitt första. FET med 5 dagars blastocyst i ostimulerad cykel. Hoppas att det går vägen denna gång ..

Grattis!!! Välkommen!
  • Lokattis

Jahapp, nu verkar det vara min tur att drabbas av blödningar... Fick blodblandade flytningar på papperet två gånger i morse/förmiddags och blev direkt hemskickad av chefen, trots möte idag som jag borde varit med på. Blir ju naturligtvis väldigt orolig och ledsen... Barnmorskan ska ringa upp i eftermiddag. Har inte haft någon blödning alls efter testdagen så det känns extra oroligt nu. Går in i v 12 imorgon...

• Lokattis

Så skönt att det verkar lösa sig på ett bra sätt med sjukskrivningen jenkis. Och skönt att du trivs med din BM.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015