• Lokattis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lycka till Linnea! Så spännande!

• Lokattis
    Danisen skrev 2014-12-30 10:52:11 följande:

Wiiieee skenan behövdes inte mer . Blir Röntgen när hon är 4 månader.

Så skönt!
  • Lokattis
    villsågärna38 skrev 2014-12-30 14:31:42 följande:

Vad säger ni om första stavningen av parfait

Parasit låter inte så lockande faktiskt...
  • Lokattis

Linnea: Åh, så underbart! Jättestort grattis!!!

Gott nytt år allihop! 2014 var nog det värsta året som jag upplevt, så nu hoppas jag att 2015 blir ett kanonår!

... och så skulle jag behöva ställa en fråga till er som är mer erfarna, kan man få molvärk om man överansträngde sig? Eller är molvärk bara växtvärk? Har haft molvärk av och till och nu senast för två veckor sedan, i v 16, så kändes det rätt mycket under några dagar och sedan försvann det. Igår kväll så fick jag molvärk igen, och eftersom jag var igång hela dagen igår (stallet på förmiddagen och sedan direkt iväg på fest mellan kl. 15.00-02.30) så funderar jag på om jag överansträngt mig, eller känns det annorlunda? Får man ont på ett "annat sätt" då? Hoppas ni fattar vad jag menar. Kram!

• Lokattis
    lisodan skrev 2015-01-02 10:08:38 följande:

Hej alla! Jag var ju med i denna tråd och rätt aktiv i början av året, men fick tyvärr misfall. Nu är vi igång igen. Började spruta Gonal-f på nyårsafton efter nedreglering. Blandade känslor här. Vi blev ju gravida, så det känns hoppfullt, men undrar ju varför vi ej fick behålla det. Har ni några tips på vitaminer eller annat? Sahlgrenska ger inga sådana tips. Ha en bra dag!

Så skönt att vara på gång igen! Men jag känner igen känslan av skräckblandad förtjusning. Vi fick ju också missfall i våras (skrapades i mitten av juni) men det tog sig igen på första försöket efter sommaren (i september). Jag tog inget annat än folsyra innan men så snart jag blev gravid började jag med vitamintabletter för gravida. Äter även levaxin för underproduktion av sköldkörtelhormon men det är ju för att jag har hypothyreos, och extra B12 pga konstaterad brist. Däremot försökte jag hålla igång med promenader så gott det gick under sprut- och ruvperioderna, det kändes bra för mig. Lycka till!
  • Lokattis
    Blomman701 skrev 2015-01-04 20:13:02 följande:

Är i v 17+4. Blödningen avtog innan idag men nu har den kommit igång igen! Inte alls lika kraftigt som imorse så vi avvaktar lite... Suck säger jag för det här är inte alls kul!

Usch så jobbigt... Jag håller tummarna för att det ska sluta snart! Kram.
  • Lokattis

Bell13: Usch, så jobbigt... Hoppas att råden du fått hjälper snabbt.

Själv börjar jag bli lite smånervös inför RUL... Vi ska dit den 13/1 och som tur är har vi fått en morgontid. Jag är fortfarande orolig att det ska ha dött därinne, trots att jag fortfarande mår illa då och då och magen nu har börjat växa. Det känns liksom fortfarande så overkligt!

• Lokattis

Blomman - hur mår du idag?

Och hur mår du, Kelsson? Är du fortfarande lika illamående?

• Lokattis
    Kelsson1 skrev 2015-01-06 11:29:24 följande:

Lokattis: Tack för frågan. Jag har börjat må lite bättre under förmiddagarna så jag ska testa jobba halvtid från torsdag så får vi se vad som händer. Kvällarna är fortfarande rätt illa men all förbättring är bra . Är bara lite orolig över att jag måste sluta äta Primperan i slutet på februari undrar hur det går då för illamåendet blir outhärdligt utan de...

Jag var också orolig för bebis i magen, har inte känt någonting och med dottern började jag känna rörelser redan i vecka 14 (16+6 idag) men fick höra hjärtljud igår hos BM så det lugnade mig fram till RUL som är 19/1. Så är säker på att allt är bra med er bebis också

Då håller vi tummarna för att det är på väg åt rätt håll!
  • Lokattis
    Bell13 skrev 2015-01-06 11:36:28 följande:

På förlossningen trodde hon att det skulle hjälpa med lactal balans om inte ringer jag till mama mia imorgon. 

Jag vet känslan av oro under graviditet och i synnerhet inför ultraljudsundersökningar. Jag har också haft katastroftankar innan och har tänkt att bebisen har dött men det har den ju inte gjort. 

Hoppas du känner dig lugn när du gjort ultraljudet, nu är det säkert inte så lång tid till du känner fosterrörelser heller. Jag blev mycket lugnare när jag började känna honom regelbundet. 

Ja, det känns som att jag kommer kunna tro på det efter RUL - även fast jag kanske inte fullt kommer att inse vad som händer förrän förlossningen är över Moderkakan ligger i vägen för mig så BM sa att det kunde dröja lite innan jak kände nåt. Tack för dina lugnande ord!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015