Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Hej Alla! Hoppar in här. Fick tillbaks två ägg 30/1 och är äntligen gravid efter många om och men!
Hur många av er som fått två ägg tillbaks har fått tvillingar?
Hej Alla! Hoppar in här. Fick tillbaks två ägg 30/1 och är äntligen gravid efter många om och men!
Hur många av er som fått två ägg tillbaks har fått tvillingar?
Ligger i influensa med hosta, förkylning och feber. Hoppas på att det går över fort
Någon mer som läcker mjölk? Igår hände det för mig, för första gången (går in i v. 26 imorgon). Satt på fin slottsmiddag och känner plötsligt hur kallt det blir i BH:n på ena bröstet, vid vårtan. Tur att jag hade mörk, tjock tröja utanpå! Totalt oförberedd!
Moolie: jag känner en hel del sparkar.
Jag har bara läckt när jag masserat brösten (de kliar något otroligt)... Eller precis när jag stiger upp... Och bara klar vätska! Och jag har precis passerat 29+2. :)
Ni som är längre gångna än jag (v 13): När började ni med mammabyxor? Jag har fortfarande några jeans med låg midja som funkar. Känner mest att det blir lite fånigt med mammabyxor, även om jag börjar få mage, eftersom det än så länge inte är barnet som gör magen stor. Är inte så jättestolt över att jag har mycket gaser i magen att jag vill visa upp den...
Bara för det så började mitt högra bröst läcka när jag gick och la mig igår. :P Första gången det har hänt!
... och jag tycker btw att jag väntade på tok för länge med att köpa mammabyxor, det är ju superskönt!
Lokattis: Oj, vecka 23, haha! Det var länge du kunde vänta! Förra gången började jag i v 16 men det var mycket för att jag liksom skulle kunna ta till mig graviditeten, för att jag verkligen skulle fatta att jag var gravid och "fick" göra sånt som gravida gör. Jag hade nog klarat mig ett par veckor till med gummisnodd och lågt sittande jeans.
Ett tips till er som också vaknar på natten och har svårt att somna om: en ljudbok som är lagom bra och inte för spännande. Då har i alla fall jag lättare att somna om.
Nu har vi äntligen fått se vår lilla ärta på ultraljud! Allt såg jättefint ut, det lilla hjärtat tickande på som det skulle <3