• Lokattis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej på er! Jag smyger in här, väldigt tyst och försiktigt eftersom jag inte vill jinxa något Är i v. 6+2 idag efter FET i början av april. Vi är båda 37 år och detta är första plusset någonsin efter nästan 4 års försök.

Dessutom gick min mamma bort igår, så känslorna just nu är väldigt blandade... Hon hade varit sjuk länge men det var ändå oväntat att det skulle ske just nu.

• Lokattis

Tack snälla ni för ert stöd, det värmer...

Lelle75: Jo, vi hann berätta att vi ska ha barn och det känns riktigt skönt att ha gjort det.

• Lokattis

Irma: stora kramar till dig! Har precis tillbringat kvällen med att välja lämplig begravningsmusik till min mamma som gick bort i onsdags i cancer. Fruktansvärd sjukdom, men trots allt så tar man sig som anhörig ändå vidare. Livet blir större, och viktigare på nåt sätt. Fast det var ju inte såhär jag hade tänkt tillbringa tiden som nygravid... Kram igen till dig.

• Lokattis

Jenkis, det låter som att du har det riktigt jobbigt just nu. Ångest är inte att leka med, du är stark som söker hjälp. Hoppas att du mår bättre snart. Kram till dig.

• Lokattis
    johjen skrev 2014-05-04 22:28:43 följande:
    Kram till dig!!! Känner med dig, gravid och behöva gå igenom något så tufft. Hoppas ni får en fin begravning och fint avslut.

Tack snälla johjen, du har ju också det tufft. Kram! Nu kan det bara bli bättre!
  • Lokattis

Jenkis: Jag tänker på dig och hejar allt jag kan för att du ska få så mycket styrka och lugn som du behöver! Ångestkänslorna kan vara så starka (vet av egen erfarenhet) men det är trots allt "bara" känslor. Kram igen!

• Lokattis
    Irma01 skrev 2014-05-05 21:49:50 följande:
    Träffade fina svärmor i kväll och hennes enorma styrka och kämpaglöden gav mig ny energi. En underbar människa som har inte gett upp hoppet om livet än

Skönt att höra att hon har energi och styrka kvar! Kram till er.
  • Lokattis

linnea83: vilken vecka är du i? Jag är 7+1 idag. Tänker att vi borde vara hyfsat lika?

• Lokattis

Linnea83: kul! Då är vi ganska synkade i alla fall. Jag har inte varit på VUL ännu, det blir inte förrän 15 maj (v. 8+2 då) Nervös...

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015