• Lokattis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Kelsson1 skrev 2015-01-16 06:29:13 följande:

lisodan: Stort Grattis till ruvarstatus!

bullenochgrisen: Stort Grattis till lyckat KUB, fin mage!

Ego: Är själv lite orolig när min mage blivit mindre de senaste veckorna. Förut putade den ut mer men nu går jackan igen utan problem (var vääääldigt tajt tidigare). Har varit så hela den här veckan. Tur att det är RUL på måndag annars skulle jag nog sitta på gynakuten o vänta på extra UL nu...

Är det inte så att magen i början är mycket tarmar (som sväller upp...) men att de senare återgår till sin normala storlek? Det kanske hände dig, innan magen kommit igång att växa på riktigt? Skönt att ha RUL på måndag.
  • Lokattis
    Kelsson1 skrev 2015-01-19 17:43:17 följande:

Så nu är RUL avklarad och allt såg bra ut. Tydligen har jag ändå moderkakan i framvägg så det var den som gjort att jag inte känner något av bebis än . Var svårt att se men BM trodde att det kanske var en liten pojke som gömmer sig i min mage

Stort grattis!
  • Lokattis
    johjen skrev 2015-01-20 17:00:13 följande:

Instämmer i Irma svar men kanske ändå dags att starta en egen tråd? Vi med bebisar dominerar ju helt klart..

Vad säger ni andra?

Jag håller med Bell, det gör mig absolut inget att det blir mycket amnings- och bebisprat i den här tråden. Är ett bra sätt att förbereda sig på vad som komma skall Jag tror också att det beror på att ni är lediga (och uppe på nätterna) som gör att ni dominerar för tillfället
  • Lokattis

Lelle: stor, stor kram till dig, det där verkar verkligen urjobbigt... Har tyvärr inga bra tips på lager.

• Lokattis

Idag var vi hos BM igen, och vi fick höra bebisens hjärtljud för första gången. BM tipsade om att spela in ljudet, så det gjorde maken med sin telefon. Jag gillar min BM, men hon är väldigt stressad. Ska börja äta Niferex nu, inte så laddad inför det men vad gör man inte? Nu är det även fullt officiellt på jobbet, känns väldigt skönt!

• Lokattis
    bullenochgrisen skrev 2015-01-20 18:11:22 följande:

Okej, jag lämnar tråden i fem månader tills jag kanske har mer gemensamt med er :)

Vi är några här som inte fött ännu Vilken vecka är du i? Hur mår du? Jag är i v. 21
  • Lokattis
    jmt skrev 2015-01-20 18:19:27 följande:

Hej på er, jag hoppar in här och stöttar upp oss gravida. Jag har gjort 4 IVFer landstingsfinansierat och en äggdonation utomlands i Riga. Vi valde att inte vänta i kön för ÄD i Stockhom.

Nu är jag gravid, helt sjukt ch jag kan inte förstå det. "Skyller" fortfarande på att det kan vara medicinerna som gav utslag på grav test och hcg blodprov. Jag ska vara i vecka 7 och skyller även illamåendet på medicinen, helt knäpp.

Finns det någon annan i tråden som är tidigt gravid? Hoppas att ni som fött kan komma med bra tips å råd, har inga frågor just nu men det kommer säkert

Välkommen och jättegrattis!!! Vi är i v. 21 nu, efter tredje insättningen med IVF. Kanske inte räknas som "tidigt gravid" men ändå.

Jag var på RUL i tisdags och nu börjar jag faktiskt förstå att graviditeten inte bara är nåt som jag inbillar mig...
  • Lokattis
    Danisen skrev 2015-01-20 20:42:06 följande:

Min mage blev bättre av niferex

Ja, då får jag se vad som händer med min.
  • Lokattis
    bullenochgrisen skrev 2015-01-20 21:16:29 följande:

Jag är i vecka 15, fortfarande besvär med illamående,man knappt öppna kylskåpet på morgonen eller gå in i mataffären. Längtar tills jag kan börja äta som jag vill igen.

Har ett ganska fysiskt tungt arbete så när jag är ledig försöker jag kompensera med mycket vila.

Är lite orolig om det är skadligt för bebisen när jag inte får i mig någon omega3, äter inte fisk alls och de senaste veckorna har jag inte kunnat få i mig mina gravid vitaminer eller omega 3.

Har förresten redan börjat känna bebisen, första sparkarna kände jag i vecka 14 ( känns som en kittlande liten fisk hihi)

Det är ju så många som mår illa och knappt får i sig nånting, men som ändå föder helt friska barn så oroa dig inte för det! Jag mådde illa konstant till ungefär v17 och sedan blev det bättre. Kräktes inte så mycket men hade svårt att äta... Sedan blev det bättre, men de senaste dagarna har jag börjat må illa igen! Ska det komma tillbaka?! Hoppas verkligen inte!

Kul att du redan känner, jag känner möjligen lite grann men tycker att det är svårt att veta vad som är bebis och vad som är "annat"
  • Lokattis

För mig spelar det som sagt ingen större roll om vi delar upp tråden eller inte, bara ni som fött talar om vart ni tar vägen så att vi andra vet vart vi ska följa efter när det blir dags

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015