• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Bengalen: en dum fråga kanske men om du kan pumpa efter amningen så borde väl inte mjölken vara slut? Har du en el-pump och hur tycker du den är i så fall? På Amningshjälpen så tyckte hon att jag skulle låna en om min mjölkstockning inte släpper och köra med ett par dagar, men de känns lite läskiga tycker jag.

Känns lite bättre idag, mindre ont men fortfarande inte bra. Har mycket knölar på ovansidan av bröstet. Stackars Olle. I går fick han amma på de mest konstga sätt: liggande fast skavfötters, liggande på rygg med mamma över sig, under armen, liggande på en kudde och ammade det över bröstet.... Försökte med amningsnapp men han blev jätte arg och ledsen. Set var hemskt eftersom jag inte kunde ta upp och krama honom pga smärtan. Men nu känns det lite bättre i varje fall.

• Hoppfulla Fia

Pratade just med kvinnan på Amningshjälpen som jag hade kontakt med tidigare och hon ska komma hit i veckan och försöka hjälpa mig med olles tag. Fantastiskt vilka fina människor det finns som stället upp på andra

• Hoppfulla Fia
    villsågärna38 skrev 2015-01-12 08:39:24 följande:

Oh va bra!! Vilken kämpe du är och vilken service. Hoppas att det ger sig snart!! Funkar det inte bra med handpumpen? Ett tips kan vara att göra cottermans handgrepp innan du pumpar. Sen börja med det lilla handtaget till mjölken börjar komma. Sen ta det stora. Jag har bara testat elektrisk en gång men det funkade bra. Går säkert bra om du behöver det. Hoppas smärtan släpper. Har aldrig haft ont så länge, kan ju vara så att du fått en bröstinflammation. I nödfall måste man ju få antibiotika. Om su får feber pch blir jättedålig. Är bröstet rött? Isf tycker jag du ska träffa läkare och pumpa med en elektrisk pump med en gång. Kram

Tack för peppen. Tror det är på bättringsvägen. Inte lika hårt/spänt och varmt och feber hade jag igårkväll men nu känner jag inte av något. Har inte heller lika ont, men fy fa.. va ont det gjorde. Jag kunde inte lyfta eller börs runt Olle när det var som värst. Det räckte med att nudda bröstet så kändes det dom om jag fått ett hårt slag. Har aldrig lyckats med handpumpen. Det kommer kanske 1msk sen strejkar bröstet. Olle kan få igång det men jag kan inte få det att rinna till själv liksom. Ska prova cottermans så får vi se om det går bättre. Kram
  • Hoppfulla Fia
    johjen skrev 2015-01-12 19:04:20 följande:

Kom precis på att för ett år sedan höll vi på med att ta sprutor varje kväll och den 17 januari tog vi ut 5 ägg och 19 jan satte vi in ett fint embryo som blev till Adam! Så tacksam och lycklig över denna lilla kille, lätt och glömma det i sömlösheten och värken. Så 17 jan är det ett år sedan vårt fina hjärta blev till . Adam har varit superglad idag, skrattar och ler och slumrar i min famn just nu efter amning.. Tack universum för Adam! <3

Åhh... Blev helt rörd. Grattis till ert lilla hjärta och vilken tur för honom att han fick just er som familj <3 Tänkte samma för ett par dagar sedan å tittade på kortet på första positiva stickan, alla ultraljud å magen. Helt fantastiskt att vi fick våra barn efter allt slit.
  • Hoppfulla Fia

Olle är fortfarande dålig i magen och i natt kissade han inte på lite över 10h. Sen kom det lite kiss men det är svårt att veta hur mycket som är kiss och bajs när han är så lös. Han bajsade inte heller på hela natten och åt bara jätte lite vid ett par tillfällen. Har kontaktat 1177 och vi ska se så att han kissar igen inom några timmar annars ska vi ta kontakt igen. Han börjar ju bli tröttare men är fortfarande pigg och glad när han är vaken och har gått ner lite i vikt tror jag. Ser smalare ut om midjan. Hon på 1177 tyckte också att jag ska erbjuda lite ersättning också eftersom han inte riktigt orkar käka färdigt. Han suger i gång bröstet, sen äter han (klunkar) mellan 30sek-2min och sen lite små snutt bara. Kommer igång igen efter ett par minuter om jag erbjuder andra bröstet och ligger vid bröstet mellan 10-15min innan han släpper. Bröstet som jag har haft mjölkstockning i verkar helt enkelt ta slut?!

Hur länge klunkar era barn? Har inte tänkt på det innan men nu blir det ibland bara kanske bara 30 klunkar à 1sek innan han vill vila sig. Vore jätte skönt om ni kunde försöka se hur era äter och hur länge det är bra flyt ur era bröst.

Vill att han ska bli frisk, börjar faktiskt orolig

• Hoppfulla Fia
    villsågärna38 skrev 2015-01-13 08:22:38 följande:

När de är sjuka så orkar de ju inte äta lika mkt så det är ju inte konstigt alls. Han är säkert inte hungrig på samma sätt och då minskar ju produktionen lite också. Vill kanske mest dricka nackdelen om du börjar ge ersättning är ju att din mjölk minskar ännu mer. Kandu ibte pumpa ur ist? Få tag på en elpump? Om han inte kissar på så länge och verkar matt så tycker jag du ska prata med barnakuten. Små med magsjuka är ju så sårbara om de blir uttorkade. Kram

Ska försöka få tag på pump under den. Har provat att pumpa förhand men det funkar fan inte. Tror att psyket spelar in lite på något sätt och nu även oron över Olle. Får det inte att rinna till själv och bröstet som det varit mjölkstockning i har jag knappt kunnat klämma ur något sista dagarna
  • Hoppfulla Fia

Känner mig helt uppgiven. Kom hem å försökte pumpa med den elektriska pumpen och det funkar inte heller. Det rinner till efter ett par minuter och sen kommer det bara ca 10-15 ml. Det är ju samma som nör jag försökt att hand pumpa. Tänk om jag inte har mer. Har inte prövat det bra bröstet med elpumpen så jag vet inte om det är så mycket mer i det. Olle vaknade och fick det jag pumpat ut, det bra bröstet och drygt 75ml ersättning och ville nog ha mer men jag tänker att magen inte är van. Han blev helt lycklig. Det kanske bars är så att min mjölk är påväg att ta slut så att han bara fått i sig den tunna mjölken. Känner att jag inte vet varken ut eller in. Hoppas bara att det inte är så...

• Hoppfulla Fia

Hon kommer på torsdag. Har fått tid till BVC då också. Har tjutit en skvätt och ätit så nu känns det lite bättre. Tack för omtanken och tipsen VSG.

• Hoppfulla Fia
    Lokattis skrev 2015-01-13 20:06:14 följande:

Då var RUL avklarat. Allt såg jättefint ut, och det blir en liten flicka! Moderkakan låg fortfarande i framvägg så det blir ett UL till i v32 för att se om den har flyttat sig. Vi får alltså tjuvkika en gång till

V 19+1 idag Så fort tiden går...

Åh va roligt att höra. Skönt att allt såg fint ut med er lilla tös. Grattis
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015