• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej Danisen! Olle vill ju helst snutta hela tiden men det finns det inte mjölk till så det räknas kanske inte som amning hela tiden men han ligger nog vid bröstet ca 10h per dygn.

• Hoppfulla Fia
    villsågärna38 skrev 2014-12-17 09:45:32 följande:

En lite rolig grej!! Lovisa fullkomligt älskar julmusik Vi lyssnar ofta på Sarah Dawn Finer och Malena Ernman på morgonen. Lugn och mysig musik det blir en bra och lugn morgonstämning utav och hon ligger i sin Mamaroo (utan gung) och ler, skrattar och pratar. Hon kan ju ligga där även utan musik men när vi sätter på den så kommer pratet och leendena direkt. Så gulligt!

Sista dagen hemma för storasyster idag. Mkt piggare nu och idag verkar även matlusten ha kommit tillbaka. Blir pepparkaksbak här idag och hon har önskat pannkakor med sylt och grädde till lunch. Grymt nyttigt, ha, ha men är man sjuk så får man det man vill ha såklart!!

Ha en bra dag kära vänner!! Kram

Va härligt med julmusiken!!!
  • Hoppfulla Fia
    azurea skrev 2014-12-17 13:28:31 följande:

Jag vet att det diskuterats tidigare men hittar inte inläggen. Hur klär man bäst en bäbis dels för hemgång från BB i ett babyskydd och sen när man ska ut med dem i vagn och det är vinter & kallt i en liggvagn? Tänkte att jag behöver börja fundera på det här nu..

Vi har långärmad body+byxa+strumpor och ovan på en fodrad overall typ nalletyg och mössa. Och i vagnen ligger han på fårskinn och när det varit runt nollan så har jag stickad filt också. Har inte känt att jag behövt använda åkpåsen än men liggdelen i vagnen har ju typ lätt fodrat täcke. Bättre att bylsa på med filtar etc än att klä på dem för mycket då det är viktigt att man snabbt kan få bort dem om man går in någonstans då små bäbisar lätt blir överhettade. På polarn och pyret stor det att de ska ha underställ i ull och sen kläder å sen overall. Tog upp det med min BVC sköterska och han tyckte det var vansinnigt just med tanke på risken för att de blir för varma. När har du BF?
  • Hoppfulla Fia
    johjen skrev 2014-12-18 07:49:13 följande:

Hm, stökig natt igen..

Ammade kl 22 i 5 min sen somnade han sen igen

Kl 22:30

Kl 01:50

Kl 02:40

Kl 04:00

Och sen kl 07:00.

Så han har helt klart ett parti mitt i natten med stort amnibgsbehov! I natt har han inte bökat runt på småtimmarna och fick tips av en kompis igår att kolla så näsan är fri från uppspydd bröstmjölk och att han låg lite högre med huvudet så la honom på hans kudde mellan amningarna vilket verkar fungera. Idag ska vi som sagt till bvc och ska prata med min sköterska hur vi ska göra. Bajset var grönare igen igår också..alltid är det något!

Hoppas ni andra haft en lugnare natt!

Kram

Godmorgon! Jag vet inte, men så där ser mina nätter oftast ut?! Pluss att han brukar ha en period som han är vaken ca 1,5-2 mellan 3-5 med lite magkör samt att han vill umgås å prata lite efter ev blöjbyte. Jag har inte ens tänkt att det skulle vara stökigt utan trott att det är normalt med ca 4 amningar per natt?

Hur brukar Adam sova när du känner att det är som det "ska" vara? Å nu: Vaknar han å är ledsen eller har han ont i magen?
  • Hoppfulla Fia
    johjen skrev 2014-12-18 14:59:24 följande:

Tack snälla du! Nog verkar han bli mätt lille Adam, han vill bara äta lite oftare just nu. Bara gilla läget och göra det bästa av det!

Skönt att det gick bra hus BVC å kämpa på så ska du se att han snart sover igen. Jag har också funderat på om det är så att Olle inte blir mätt å om jag har tillräckligt med mjölk eftersom han vill snutta dygnet runt, men har aldrig varit orolig för det eftersom han gått upp bra i vikt. I natt sov han dock jätte mycket och käkade bara 2 gånger jätte kort (<5min) innan kl var stax efter 5 och då vaknade jag av att min tröja och mitt täcke var helt genomsurt av bröstmjölk, så det finns så de räcker och blir över. Då fick han amma båda brösten ca 15min st och så sov han vidare till kl 7:30, så jag har fått riktigt mycket sömn idag.
  • Hoppfulla Fia

VSG: Va härlig hon verkar vara lilla Lovisa! Det är ju så roligt när de är aktiva å kan visa att de vill upptäcka och umgås. Kram

• Hoppfulla Fia
    johjen skrev 2014-12-19 09:31:00 följande:

God morgon!

Hur har natten varit? Vår har varit helt ok. Adam sovit lite längre pass och hade bara ett pass på två timmar då han ville äta varje timme. Dock verkar jag drabbats av någon slags insomnia och svårt att somna både när vi la oss och under uppvaken i natt. Alltid är det något!

Ni som har killar, ja även ni som har tjejer har ni haft problem med att de kissat igenom blöjan? Jag har tyckt att libero varit bäst när vi haft stl 1 och 2 men nu med stl 3 så har Adam kissat igenom den ett par gånger både om jag eller sambon bytt blöjan. Det har inte hänt med Pampers. Har aldrig tänkt på hur snoppen ligger i blöjan men det ska väl inte spela någon roll?

I eftermiddag åker vi ner till gbg, Adam och jag ska på tjejmiddag och sambon ska träffa en kompis under tiden. Ska bli trevligt och träffa lite folk och snicksnacka lite!

Kram på er!

Det har hänt oss också ibland. Angående snoppen så ska den vara nedåt, men det händer ibland att det kommer utanför ändå, framförallt om han ligger på sidan. Tror inte blöjan hinner med. Skönt att ni haft en lite bättre natt. Olle har haft lite magstrul så han har knorrat och styrt väldigt mycket. Ibland när han inte får ut fisar eller så, så blir han ledsen och nu kommer det små tårar och det gör så ont i mamma hjärtat. Annars har vi haft en ok dag med stort närhetsbehov.
  • Hoppfulla Fia

Så dumt det blir när man inte läser till slutet utan svarar direkt. Nu vet i varjefall alla att snoppen ska vara nedåt

• Hoppfulla Fia

Längtar12345: hoppas allt går bra och att du snart (om inte redan) har din lilla bäbis på bröstet. Det är den bäst känslan som finns.

• Hoppfulla Fia
    Längtar12345 skrev 2014-12-20 05:47:26 följande:

Rapport från BB! Bredvid mig ligger en vacker liten flicka.

Jag var fortsatt öppen 2 cm när jag kom in igår. Fick en ballong och efter 5 Tim ramlade den ut. Då tog de hinnorna och jag fick snabbt egna värkar. Så var jag öppen 4 cm. Sen fortsatte jag med lustgas och öppna mig 1 cm/till. Runt kl 23 börja krystvärkar och tjejen kom ut efter 20 min med kryssningar. Vi mår bra men jag lite trött efter att ha jobbat hårt i över 12 tim sjukt ofattbart. Kramar till er för all stöttning.

Stort grattis till det lilla underverket. Skönt att ni mår bra. Kram!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015