glader skrev 2014-11-28 11:23:36 följande:
Har grym ångest för jag vet inte om jag orkar amma mer... Amningen gör som sagt min reumatism värre och nu kan jag knappt lyfta upp henne ur sängen på nätterna. Axlar, nacke och rygg bränner som eld när jag sitter och ammar och jag stapplar verkligen fram eftersom det även satt sig i fötter och knän. Varje gång jag ska upp på natten är en helvetes pina rent ut sagt. Och de mediciner jag får ta hjälper inte alls.
Hur hade ni gjort? Känner mig så misslyckad! Inte nog med att min mjölk inte räcker, nu orkar min kropp snart inte ge det lilla jag har ens
Men du... Inte ska du ha ångest för det. Du har gjort ett riktigt försök och mår inte bra av det. Det är viktigare att du är pigg, glad och så smärtfri som det är möjligt att vara så att du kan vara mamma å till din lilla. Att vara en bra mamma/förälder handlat om så mycket mer än att amma och hon kan få lika mycket närhet genom flaskmatning också. Är det själva grejen att sitta å amma som är tungt för lederna eller kan den hormonella och fysiska processen i kroppen påverka reumatismen inifrån också? Tänker om du skulle kunna pumpa å slippa ersättning? Hur som: Du ska inte ha ångest för någon ting!!! Kram
Jag har själv köpt en pump idag för jag känner att vi behöver hjälp att dela upp ansvaret lite. Olle har väldigt svårt att vara nöjd å glad längre stunder (mer än 10 min) hos sin pappa och vi vill båda att de stunderna ska bli längre. Har prövat ned napp eftersom jag tror att det till stor del handlar om att han vill snutta för att känna sig trygg, men dem ratar han. Så nu gör vi ett försök å ser om pappa kan ge något mål mat då och då (och kanske någon natt i veckan om allt går som det ska, hehe)
Ni som ger ersättning eller pumpar: Är det något man ska tänka på när man börjar ge i flaska?