• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Danisen skrev 2014-10-31 09:15:24 följande:

Tack snälla

Det drabbar oftast flickor och om de suttit i säte. Nä, det är riktigt kämpigt. Har dessutom fått en väldigt envis och bestämd dam. Vi får ge henne ersättning på sked eller amninskopp innan amningen. Hon blir så jäkla hungrig och bara skriker å tar inte bröstet då. Å blir inte mätt på råmjölken så får hjälpa henne lite så hon kan komma ner i varv så hon får sova (även mamman) det funkar kanon att amma sen när hon lugnar ner sig . Menn mina bröst börjar fylla upp sig men mjölk nu, så hoppas att det kommer igång idag . Å amningsnappar är räddare i nöden, har sånt sår på ena bröstet, med den på kan jag amma. Det gör fortfarande ont men det går kramiz på er alla

Stort grattis till din lilla dotter Danisen! Å va härligt att du äntligen har ditt lilla hjärta hos dig. Förstår att det känns jätte tufft med skenan, man vill ju att de ska vara "friska", men det är ju fantastiskt att det går att fixa till. Kämpa på så ska du se att skenan snart är ett minne blott. Stort grattis igen!
  • Hoppfulla Fia
    Lillebrorsfaster skrev 2014-11-01 08:52:04 följande:

Hur går det för dig Hoppfulla Fia!? Några känningar? Hur mår du?

Jag mår bara bra men har ont i fogarna å en liten som pressar sig hårt mot urinblåsa å annat som kan göra ont. Känns som att han försöker pressa/borra sig neråt men att det inte går. Har lite sammandragningar till å från men det känns absolut inte som att han har några planer på att komma ut än. Vi skojar om att inte tänker lämna sin mamma innan han fyllt 18.... Hur går det själv? Några känningar? Har inte varit inne på ett tag å bara läst i kapp lite slarvigt. Någon som vet hur det går för Tusa?
  • Hoppfulla Fia

I morse kom vår lilla son till oss. Vi är ok men trötta. Skriver mer när vi landat. Är trött men mycket lycklig. Han är perfekt

• Hoppfulla Fia

Hej allihopa! Känner igen mig i det mesta som skrivs nör det gäller andningsproblem å sömnlösa nätter. Här är allt upp och ner men mest bara underbart. Tänk att han äntligen är här. Efter alla år av längtan å besvikelse har han äntligen kommit. Å han är helt fantastisk. Jag mår ok efter en tuff å intensiv förlossning, har svårt att sitta, lite feber å sömnbrist eftersom han majestät konungen bara vill sova (och vara vaken) tätt intill mitt bröst men allt det där spelar liksom ingen roll, för han är ju här. Livslevande, varm å mjuk och så otroligt söt. Har aldrig varit så här kär förut. Är jätte tacksam för att jag har fått dela min resa md er och fått tagit del av er tankar å känslor. Det har betytt jätte mycket. Stor kram till er allihopa. Grattis igen till er som nått målet och lycka till till er som fortfarande kämpar å längtar.

• Hoppfulla Fia

God morgon tjejer! Två frågor: Hur länge låter ni era små sova utan att käka? Har för andra gången lyckats söva lillkorven i nestet och i natt sov han mellan 22-03 då han gnydde i sömnen å jag tog upp å amma. Har ingen aning om hur länge han hade kunnat fortsätta sova om jag inte tagit upp honom.

Fråga två: ni som ger ersättning. Hur viste ni att de inte fick i sig tillräckligt? Kram

• Hoppfulla Fia

Tack för alla svar. Är inte orolig mest bara nyfiken på hur ni tänker å resonerar. Han vägde 3475 nör han föddes och dag 3 drygt 3100 och dag 5 nästan 3300 och idag var BVC sköterskan här och nu vägde han drygt 3400. (Har så dåligt minne att jag inte kommer ihåg exakta siffror). BVC tyckte inte att jag behövde väcka honom eftersom han vaknar om han blir hungrig så det var ju skönt. Fick låna en bärsjal igår och det var som en skänk från ovan att få två fria händer. Så jag har städat, lagat mat, varit ute å gått samt dammsugit. Lyxigt värre.

• Hoppfulla Fia

Hej Sillavi! Ursh, förstår att det måste kännas jätte tungt trotts att verkar vara en god prognos och beskedet om att bebis liv inte är i fara. Hoppas att du finna tröst i det och att ni stöttar varandra där hemma. Håller med tidigare inlägg. Försök att låta bli Google och framför allt sidor som familjeliv etc. Försök istället att prata med och lyssna på läkare och annan utbildat personal inom området. Hur som stor kram till er!Hej Sillavi! Ursh, förstår att det måste kännas jätte tungt trotts att verkar vara en god prognos och beskedet om att bebis liv inte är i fara. Hoppas att du finna tröst i det och att ni stöttar varandra där hemma. Håller med tidigare inlägg. Försök att låta bli Google och framför allt sidor som familjeliv etc. Försök istället att prata med och lyssna på läkare och annan utbildat personal inom området. Kram

• Hoppfulla Fia
    Lillan15 skrev 2014-11-12 18:11:45 följande:

I måndags kom vår son och lillebror till världen! 3700 g 50 cm

Mår bra, men är trött och har värk efter snittet. Kram till er alla

Stort grattis!
  • Hoppfulla Fia
    johjen skrev 2014-11-17 13:10:58 följande:

Hur gör ni som har nyfödda, åker ni och handlar på Ica med dem? Med tanke på förkylningstider mm..

Min man får köra handlingen på alla större butiker. Lilla Olle ( han har äntligen fått ett namn) har varit å handlat 2 gånger med mig på vår lilla närbutik. Då har jag haft honom i bärsjalen och haft en annan sjal å jackan runt å lite över honom som skydd. Jag är mest rädd för alla människor som kommer å håsar å stoppar ner sina händer i när han ligger i vagnen eller i babyskyddet. När jag har honom "på mig" funkar onda ögat rätt bra, hihi.

Igår var första dagen vi var ensamma hela dagen. Det gick toppen. Han sov inlindad i sin snuttefilt på badrumsmattan nör jag duschade och låg å tittade på sin tummenmobil i nestet medan jag fixade lite. Kunde fixa middag med han i bärsjalen å vi kom ut på promis med en vän å hennes bäbis. Fick visserligen stanna å tröst amma tre gånger men va fan. En lång vaken prat- och sångstund blev det också vilket inte är så vanligt då han inte orkat vara aktivt vaken så länge hittills.

Hoppas ni har det bra allihopa. Å grattis å välkomna ni nya i tråden. Hoppas du snart mår bättre Danisen.
  • Hoppfulla Fia
    johjen skrev 2014-11-18 11:52:35 följande:

Grattis till en fantastisk första ensamdag! Jag tycker du är modig som vågade göra allt det där. Jag är ännu inte duschat utan att sambon varit hemma men min lilla Adam har inte varit så nöjd. Vilket fint namn Olle!

Tack! Vi har transparenta dörrar till duschkabinen så jag kunde titta på honom hela tiden. Nej Olle har från start bara velat vara på mig hela tiden men det börjar bli
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015