• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hallå i värmen. Jenkis: hur har du det. Har blivit något bättre? Kram

Va härligt att ha cravings. Jag har ingenting dom jag bara måste ha. När jag mådde illa fanns det ju vissa saker som funka bättre än annat, och så är det väl nu också men några cravings har jag inte känt av.

Full rulle i magen här också. Det är så jävla härligt att känna Lillkorven sno runt där inne. Njuter till fullo.

• Hoppfulla Fia

Stort grattis Lillebrorsfaster!!! Härligt å höra.

Villsågärna, Gud va skönt att du och magen mår bra.

Bell13, grattis och välkommen hit. Håller tummarna för er.

Jag har det helt underbart: min kära mamma har varit här sen i onsdags och pysslat om mig å fixa och Lillkorven i magen hållet låda nästan hela tiden. Känner mig så lycklig!!!

• Hoppfulla Fia
    lisa första försöket skrev 2014-06-14 16:20:20 följande:
    Vår prins hade bråttom ut, så inget planerat snitt här inte. Vaginal förlossning i v 37. Älskade bedårande unge äntligen är du här. Kram till er alla underbara kvinnor

Åhh... Stort grattis. Hoppas ni mår bra allihopa.
  • Hoppfulla Fia
    Danisen skrev 2014-06-18 15:46:41 följande:
    Någon som vet vad blodgruppsantikroppar av typ anti-P1 betyder?

Ingen aning men blev väldans nyfiken på varför du undrar. Är allt ok?

Har varit hos läk och sköldkörtelproverna såg bättre ut, men fortfarande högt tsh och låg t4. Kommer vara fortsatt sjukskriven 50% ända till sista augusti!!! Känns helt sjukt. Har aldrig varit sjukskriven på det här sättet förut, så jag frågade om jag fick avbryta om jag ville och det gick bra sa läkaren och skrattade.

Såg att det var någon nu i tråden men har minne guldfisk just nu så jag har glömt vad du hette. Hursomhelst STORT GRATTIS till plusset och hjärtligt välkommen hit!!!
  • Hoppfulla Fia
    Danisen skrev 2014-06-18 17:14:11 följande:
    Mitt blodprov som togs i början av graviditeten visar att jag har det. Är så ovanligt så inte ens bm visste vad det var. Ska ta fler prover om 4 veckor. Det ska inte påverka fostret och inte heller vara farligt men jag undrar vad det är.

Var hos bm idag och fick blodprovssvaren. Blir att börja med järntabletter fr.om idag Niferex ska jag ta på kvällen tillsammans med något c-vitaminrikt. Fick moderskapsintyget idag med. Hjärtat på bebisen slog i snitt 153

Ok. Skönt att det inte är farligt för bäbisen, men jag förstår att du vill veta. Även om det är ovanligt ska väl BM eller någon läkare som hör till vc kunna förklara vad det är eller kunna hänvisa till någon som vet... Tröttsamt med sjukvården ibland. Mysigt att få höra hjärtat slå <3
  • Hoppfulla Fia

Hej alla gamla å välkommen hit alla nya. Är inte inne så ofta som tidigare, har inte samma oro och då kanske behovet försvinner lite. Jag mår riktigt bra, men har börjat få sån jävla kramp i vaderna. Läste för ett par veckorsedan tror jag att något fått övningar att göra på kvällen för att minska besvären. Minns inte vem det var men skulle bli jätte glad om vem det nu var kunde beskriva övningarna lite. Är inte hemma å kan inte få hjälp på flera veckor... Tack på förhand!! Stor kram till er allihopa. Känns fantastiskt att vi kommit så långt och att vi blivit så många i tråden.

• Hoppfulla Fia
    Danisen skrev 2014-07-09 11:06:36 följande:

Det var jag . Stå mot en vägg med handflatorna gå sedan upp på tå och ner, upprepa varje dag . Du kan gör det flera ggr om dagen om du vill det. Men framför allt innan du går och lägger dig. Hoppas att det kan lindra dina kramper. Det var min sjukgymnast som gav mig dessa övningar. Kram

Jätte tack! Ska göra med detsamma och hoppas verkligen att det funkar. Stor kram
  • Hoppfulla Fia
    johjen skrev 2014-07-09 13:21:56 följande:

Kram till dig och skönt att du inte är så orolig längre!

Tack!! Kram i värmen.
    lelle75 skrev 2014-07-09 16:28:22 följande:

Pröva också magnesium, har hört att det ska hjälpa mot kramp. Jag fick kramp en natt men tar magnesium så kanske därför jag har sluppit kramp, kanske glömde jag att ta den natten jag fick kramp..

ja, jag har också hört det men jag äter ju gravvitaminer och dessa ska täcka ca 50% av dagsbehovet så det borde inte vara så att jag har brist eftersom jag äter ok. Kan tänka mig att värmen gör sitt till och att jag borde dricka mer dock. Men om det inte blir bättre av Danisens gympa så kanske jag får pröva med tillskott. Stor kram å tack för tipset!
  • Hoppfulla Fia

Hej! Ville bara tacka Danisen för tipset mot kramp. Har funkat riktigt bra men man måste göra varje dag. Hoppade en dag och då jäklar satt ena vaden som i ett skruvstäd.

Apropå att känna av bäbisen så är det ju dom sagt främst när man vilar. Jag känner av honom flera gånger per dag och alltid på kvällarna ( som nu ). Jag har vissa dagar blivit lite orolig men det är oftast dagar när jag har varit igång mycket och haft det livat omkring mig. Längtar så himla mycket efter att få träffa den lilla skrutten å samtidigt är det så mysigt att ha honom där han ligger i tryggt förvar.

Kram till er alla blivande mammor <3

• Hoppfulla Fia

Hejsan på er! Jag har hittat en jätte rolig app där man kan lyssna på hjärtljuden i magen. Sist vi var hos barnmorskan så fick Lillkorven panik av ljudet från apparaten och vara försökte fly så vi fick inte höra hans lilla hjärta slå. Men nu har jag hör dem å det lät fantastiskt. Det lilla hjärtat slog mellan 138-155 slag per minut. Lyssnade på mitt med och det slog runt 70 så jag antar att det stämmer något så när. Appen heter Tiny Beats och kostar 38 bagis. Ett ganska billigt kvällsnöje hehe... Den rekommenderas från vecka 30 men jag hittade det lilla hjärtat efter en stund å jag är i vecka 25

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015