• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Usch vaknade med jätte kramp i vaden inatt! Ytterligare en gravidkrämpa? Vecka 26 idag!!

• johjen
    Danisen skrev 2014-06-27 07:20:21 följande:
    Jepp. Finns övningar man kan göra innan man går och lägger sig, som ska hjälpa . Stå mot en vägg med handflatorna gå sedan upp på tå några gånger. Upprepa varje dag. Rekommenderade min sjukgymnast och även läst det i en gravid bok nu i dagarna . Prova iaf .

Tack Danisen, ska prova det!
  • johjen

Bell - beklagar verkligen!! Du verkar ha helt rätt inställning och du kommer lyckas i framtiden. Stor kram till dig och önskar dig en härlig sommar!

Grattis Cotton och välkommen!

• johjen
    villsågärna38 skrev 2014-06-28 18:31:55 följande:

Hur är det med er tjejer? Johjen - hur går det med din uvi? Kram

Hej villsågärna och tack för din omtanke!

Har varit bortrest sedan i fredags, mamma fyllde 65 år och bjöd sina barn med respektive och barnbarn på en weekend på Spa i Varberg. Väldigt skönt och avslappnande med god mat och trevligt sällskap.
    Har knappt haft några känningar alls av UVI denna gång därför blev jag förvånad över att jag hade det och tagit sista tabletten idag. Ska till BM om knappt två veckor igen och gör nytt prov. Känner mig väldigt trött igen och får kämpa med att ta mig för saker. Alla värden bra enligt BM så är säkert en släng av att jag börjar slappna av inför semestern, två veckor kvar, och att jag börjar bli större..

Hur är det med dig? Humörsvägningar? Härligt!

Kram

• johjen
    Millimeter skrev 2014-06-29 17:58:29 följande:

Hej alla

Efter 2,5 års kämpande kom idag ett plus på stickan! Kan knappt tro att det är sant, köpte några nya test idag för att kolla igen imorgon bitti.

Hade återinförande av ett 6 dagars embryo (äggdonation) den 18/6, vet att det är tidigt och att man inte skall ropa hej ännu men nu tändes iallafall en liten gnutta hopp! ????

Kram på er alla kämpar

Grattis!! Klart att du kan börja fira detta, så roligt!!

Välkommen hit!

Kram
  • johjen

Hej alla!

Varit bortrest i helgen och försökt att läsa i kapp här men ber om ursäkt om jag glömt att gratta någon eller uppmärksamma någon av er på ett eller annat sätt. Så glad att vi har denna tråd där alla är vettiga och peppar varandra, ni är bäst!

Troligtvis har vi äntligen bestämt oss för vagn, det blir en Bugaboo Buffalo.. Efter mkt om och men och sambon ska kolla upp om han kan köpa en Thule vagn via sitt företag då en sådan vagn hade varit optimal med tanke på hur vi bor. Vi valde dock mellan en Emmaljunga Mondial eller Bugaboo Buffalo och avgörandet blev att EJ tog upp hela bagaget i min V50 och tung att fälla ihop. BB var mkt smidigare och jag kunde fixa det själv på ett nafs. Eftersom vi bor på landet och ca 10-15 min i bil till närmsta affär och BVC mm så kommer vi åka bil i stort sätt varje dag och då kan jag inte ha en jobbig vagn att fälla ihop. Hade det inte varit för detta så hade vi tagit Em för den kändes mer robust och ombonad och skulle passa något bättre i vår terräng med BB blev bäst på alla parametrar. Kan dessutom sambon beställa en Thule via jobbet kan vi ha den när bebis blir större och även springa med den. Ja herregud vilket velande vi har genomgått men som sagt nu verkar det bli en Bugaboo i alla fall!

• johjen
    villsågärna38 skrev 2014-06-30 12:38:13 följande:
    Det är visst det som är lite mysko när man är gravid. Att man kan få uvi utan känningar. Toppen att du fått medicin och ska kolla snart igen. Låter underbart med spa i Varberg!! Trött jag med, även om man har bra värden blir man trött bara av den större blodvolymen som hjärtat ska pumpa runt. Jag sover sämre också och har ju ont i fogarna till och från så man får ta det lugnt som en pensionär helt enkelt, ha, ha!! Humörsvängningarna har lagt sig igen som tur är. Kände mig helt deprimerad och arg några dar, ingen kul känsla alls. Hoppas jag slipper det igen på ett tag. Lite gråtmildhet har jag kvar men det kan jag leva med Kram
    Gråtmild kan jag verkligen skriva under på.. Igår grät jag när jag hörde "Det vackraste" på radion och kände en sådan tacksamhet mot min sambo och det liv vi delar och den familj som förhoppningsvis komma skall.
  • johjen
    annika11 skrev 2014-06-30 19:07:23 följande:
    ni som har blivit av med illamåendet vilken vecka försvann det. Jag går in i v12 idag och mår illa från att jag varit uppe en stundoch några timmar framåt sen börjar det på kvällen igen kräks dock inte. Någon som har något tips som lindrar.

Det är ju ändå positivt att få må illa då känner jag ju av graviditeten.

Jag mådde illa till vecka 13 ca och för mig hjälpte det att sippa på en burk cola under dagen och småäta kolhydrater typ digestive eller skorpor. Kräktes inte heller men mådde fasligt illa och kände mig typ bakis i ca 8 veckor.. Hoppas du mår bättre snart!
  • johjen
    Lyckostjärna skrev 2014-07-02 22:05:39 följande:

Igår var vi på barnmorskegruppen i GBG och gjorde ett privat UL! Jag ville nämligen veta att det är en prinsessa vi väntar samt att hon växer domino ska och det gör hon! Är ju redan i vecka 25 men jisses vad dom små liven växer såååå stor och vacker redan! Såg när hon gäspade och knuffade med båda sina vackra händer på moderkakan hela magen lyfte sig! Såg sååå roligt ut! Det är en prinsessa så nu har jag beställt rosa sängkläder och spjälskydd! Vi har även fått beviljat snitt 1 vecka före BP då vi fick akut snitt!! Kramar

Nämen så kul Lyckostjärna, stort grattis!!
  • johjen

Vi tillhör Västra Götaland och vår BF ändrar man inte på utan utgår från befruktningsdatum på kliniken (i alla fall på Calanderska där vi gått!). Får inte heller något extra UL om allt går som det ska och IVF räknas inte som en riskgraviditet utan ser alllt bra ut och man följer tillväxtkurvan så håller man sig till en normal process på MVC. Tänk så olika det kan vara! Om någon i Västra Götland har fått andra uppgifter får ni gärna delge detta!

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015