• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Apropå vikt så har jag sedan vi började med IVF behandligen 5 januari gått upp ca 10 kg!! Jag svullnade rejält av sprutor mm och kunde inte träna som jag gjort innan så tror att det är en del av min viktuppgång. Plus diet på cola, vitt bröd och digestivekex i typ 7-8 veckor.. Känner mig fet och även om jag fått lite bebismage så har jag även lagt på mig på rumpan och kärlekshandtagen. Har nu försökt äta lite nyttigare med mer grönsaker (fortfarande inte så sugen på det) och försöker hålla igen på det söta och feta. Promenerar ju en del med hunden (igår ca 1,5 h) så jag rör ju mig en del. Är ju i halvtid nu och vill ju inte öka 10 kg till innan bebis är ute! Hur tänker ni andra?

• johjen
    St0rken skrev 2014-05-19 07:52:21 följande:
    RUL idag eller om 3 timmar rättare sagt, å jag är så nervös och förväntansfull....

Stort lycka till!!
  • johjen

Usch får ångest när ni andra har gått upp så lite.. Men det är väl högts individuellt kan jag tänka. Pendlar upp och ner 5-6 kg i vanliga fall och var väl inte mitt smalaste jag i början. Svårt att sluta med bröd tycker jag då jag bara äter ett lagat mål om dagen till lunch och gärna äter mackor på kvällen typ ägg på hårt bröd. Sen äter jag en macka på jobbet på förmiddagen som mellanmål. Någon som har tips på bra mellanmål eller mat man kan äta på kvällen som inte är lagad mat eller macka? Som inte är en frukt utan mer matigt? Idag till lunch åt jag torsk med äggsås men hade hellre slevat i mig spagetti och köttfärssås som också serverades.. Pinade i mig broccoli och gröna blad men morot och böner gick bättre. Usch jag vill verkligen inte bli för tjock!

• johjen

Hej alla vänner!

Grattis till lyckade RUl och välkommen hit alla nya!

Har inte varit så aktivt på FL denna vecka då jag har varit på 2 st konferenser med 3 olika kvällsaktiviteter denna vecka och varit helt slut.. Sovit dåligt, sena kvällar och tidiga mornar samt en medelhavsvärme är inte helt lätt för en gravid. Dessutom har jag ansvarat för en del av aktiviteterna på konferenserna så den anspänningen har gjort sitt. Igår avslutade vi alla fall väldigt trevligt med skaldjurskryss i underbart väder runt här på västkusten där även respektive var medbjuden, jätte mysigt! Idag blir det vila!

Usch blir så ledsen när jag läser om andra som förlorar sina bebisar.. Har varit rätt lugn sedan RUL men det jag läste här igår satte igång tankarna igen. Har haft en del problem med obalans i underlivet, uvi och någon gång troligtvis bakteriell vaginos (fast fick aldrig det diagnostiserat eller direkt behandlat utan de "trodde" bara att det kunde vara det). Tycker aldrig att jag har fått bra vård eller blivit bemött bra när det gäller detta utan mera som att det är ingen fara och kommer gå över av sig själv.. Tycker inte min MVC mottagning är så bra heller, när jag hade misstänkt UVI senast så tycker jag inte jag fick så bra stöd/råd och de hänvisade mig till vårdcentralen om jag skulle får nya symptom.. Får väl ändå ringa dit på måndag för efter denna veckan med värme och stress känner jag obalans i underlivet igen och blir ju supernojig att det ska påverka bebis på något sätt..

Vecka 21 nu, dags att uppdatera listan! En av mina nära vänner fick en son i veckan och känns superroligt då vi också väntar en pojke!

Kram på er och hoppas ni har en härlig helg!

• johjen
    Pluttemor skrev 2014-05-26 18:50:40 följande:
    Hej alla! Allt gick bra och vi väntar en liten gosse precis så som jag misstänkte

En gosse till i tråden då!

Stort grattis!
  • johjen

Har nu fått en extra tid hos BM på fredag för att kolla blodprov och hoppas även på en gynundersökning då jag haft en del obalans i underlivet det sista. När jag förklarade för BM så sa hon att det är vanligt att flytningar och rubbningar kommer och går under graviditetet (kan ha rikliga flytningar och lite sveda ibland och sen är det borta ett tag men kan komma tillbaka..) men är ju lite orolig om det kan påverka graviditet på något sätt. Ä r det någon annan som har flytningar som kommer och går? Förutom att jag är sjukt trött just nu känner jag inte av att jag är gravid alls just nu och tyckte t o m att magen var lite mindre i morse Obestämd..

Stort lycka till alla som gör RUL nu! Så himla roligt att få se bebisen igen och avundas er allt lite! I min kommun gör man inga fler ultraljud om allt anses normalt (IVF anses inte vara en riskgraviditet) så får snällt nöja mig med hjärljud och mäta magen framöver.

• johjen
    Lyckostjärna skrev 2014-05-27 13:02:31 följande:
    RUL gick bra! Den drack fostervattenprov och kissade! Vi väntar en liten flicka! Gråter glädjetårar här är så lättad!!!

Så roligt!!! Massor av grattis!!
  • johjen

Ja och inte i Västar Götalnd heller för när jag har gjort KUB och RUL så har man hållt sig till BF som vi fick från kliniken.

• johjen
    Danisen skrev 2014-05-28 10:09:02 följande:
    Jag har gjort mitt rul nu smile1.gif allt såg fin fint ut. Tack och lov, så nu ska jag andas ut minsann. Är flyttad bf en vecka framåt. Till 4 november.

Så roligt!! Stort grattis!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015