Hej alla vänner!
Grattis till lyckade RUl och välkommen hit alla nya!
Har inte varit så aktivt på FL denna vecka då jag har varit på 2 st konferenser med 3 olika kvällsaktiviteter denna vecka och varit helt slut.. Sovit dåligt, sena kvällar och tidiga mornar samt en medelhavsvärme är inte helt lätt för en gravid. Dessutom har jag ansvarat för en del av aktiviteterna på konferenserna så den anspänningen har gjort sitt. Igår avslutade vi alla fall väldigt trevligt med skaldjurskryss i underbart väder runt här på västkusten där även respektive var medbjuden, jätte mysigt! Idag blir det vila!
Usch blir så ledsen när jag läser om andra som förlorar sina bebisar.. Har varit rätt lugn sedan RUL men det jag läste här igår satte igång tankarna igen. Har haft en del problem med obalans i underlivet, uvi och någon gång troligtvis bakteriell vaginos (fast fick aldrig det diagnostiserat eller direkt behandlat utan de "trodde" bara att det kunde vara det). Tycker aldrig att jag har fått bra vård eller blivit bemött bra när det gäller detta utan mera som att det är ingen fara och kommer gå över av sig själv.. Tycker inte min MVC mottagning är så bra heller, när jag hade misstänkt UVI senast så tycker jag inte jag fick så bra stöd/råd och de hänvisade mig till vårdcentralen om jag skulle får nya symptom.. Får väl ändå ringa dit på måndag för efter denna veckan med värme och stress känner jag obalans i underlivet igen och blir ju supernojig att det ska påverka bebis på något sätt..
Vecka 21 nu, dags att uppdatera listan! En av mina nära vänner fick en son i veckan och känns superroligt då vi också väntar en pojke!
Kram på er och hoppas ni har en härlig helg!