• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej alla fina!

Precis hemkommen efter en morgonpromenad med hunden. Funderar på detta men träning och jag går ju en del med hunden, allt från 30 min till 1,5 h om dagen några dagar i veckan )beroende på hur jag jobbar och reser) vilket blir några timmar i veckan, men har försökt leta efter gravidyoga eller vattenjympa som kan passa. Inte så lätt när man reser i jobbet och bor på landet och kom på att jag kanske skulle testa att köpa en DVD med gravidyoga och göra det hemma. Promenaderna är ju en bra bas men skulle vilja träna lite mer nu när jag mår bra. Någon som har något bra tips på gravidyoga eller annan gravidträning (på DVD) som man kan göra hemma?

Just nu har jag cravings på knäckemacka med Bregott och leverpastej.. mmm så gott!

Kram på er!

• johjen
    Lyckostjärna skrev 2014-05-04 07:27:01 följande:
    Har någon mer urinträngningar eller typ känslan att behöva kissa oftare? Jag kissade 3 ggr i natt visserligen hade jag druckit extra citronvatten igår kväll! Jag kissar men efter en stund känner jag mig redan lite kissnödig! Det svider inte och gör inte ont kan det vara början på UVI ändå eller har någon här likadant? Jag går in i vecka 17 idag! Ska lämna urinprov imorgon till BM ändå som rutin? Men bör jag lämna urinprov redan idag på jouren tycker ni? Vill ju inte att min bebis ska fara illa när vi har kommit så här långt för en gång skull!!! Kramar till er alla!!

Jag har haft en del problem med urinträngningar, ont i urinröret och blåsan mm men aldrig ont när jag kissar. Har lämnat urinprov tre ggr redan under graviditeten men det har aldrig varit ngt. Har du svåra besvär så hade jag åkt in akut idag men lättare besvär hade jag ringt BM imorgon och bett att få lämna ett prov.

Hoppas det går bra!
  • johjen

Irma - så tråkigt att höra. Förlorade min svärfar i cancer för bara några veckor sedan så förstår verkligen hur du känner. Jag tycker absolut inte du är jobbig eller överkänslig utan du har all rätt att känna som du gör. Tycker du ska ta dig ett snack med din bror en dag när du känner dig stark.

Jenkis - bra och modigt av dig att söka hjälp! Har haft mildare ångest och mådde ganska risigt för några år sedan men terapi och viss mån medicin har hjälpt mig och sedan några år tillbaka mår jag bra med normala svängningar, har dock svår pms. Kan uppleva att graviditeten gör mig mer känslig igen och kan få tillbaka vissa känslor nu som jag hade då. Hoppas du får den hjälp som du behöver.

Kram

• johjen
    Lokattis skrev 2014-05-04 22:13:37 följande:
    Irma: stora kramar till dig! Har precis tillbringat kvällen med att välja lämplig begravningsmusik till min mamma som gick bort i onsdags i cancer. Fruktansvärd sjukdom, men trots allt så tar man sig som anhörig ändå vidare. Livet blir större, och viktigare på nåt sätt. Fast det var ju inte såhär jag hade tänkt tillbringa tiden som nygravid... Kram igen till dig.

Kram till dig!!! Känner med dig, gravid och behöva gå igenom något så tufft. Hoppas ni får en fin begravning och fint avslut.
  • johjen

Usch jag känner ingenting av bebis och haft del magproblem det sista så det jag tror jag kände var nog gaser. 2,5 v sedan hörde jag hjärtljud och RUL på torsdag men orokänsla i kroppen. Hur vanligt är det att känna ngt i v 18?

• johjen
    villsågärna38 skrev 2014-05-05 10:32:20 följande:

Det är jättevanligt att man inte känner nåt v 18 som förstföderska. Har du moderkakan i framvägg? Det isolerar isf och gör det svårare att känna plus att msn ju inte vet hur det känns. Kan dröja flera veckor till, nog bara att härda ut smile5.gif Du har ju RUL snart! Du ska se att allt är bra. Kram

Borde det sett på KUB om jag hade morderkakan i framvägg? Inget någon har sagt till mig i alla fall..
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-05-06 13:44:46 följande:
    Själv har jag varit till mvc och lämnat ett urinprov för odling idag. Tycker att jag "småskvättar" lite väl mkt och det luktar lite konstigt när jag kissar så får väl se om jag har fått nån bakterie. Passade på att shoppa två par mammabyxor på H&M idag också. De hade faktiskt riktigt snygga blå jeans och ett par svarta chinos som var fina. Prisvärt allt ihop också. Sen köpta jag även ett par pyjamasbyxor som ju är så populära just nu. En storlek större än normalt funkade bra trots magen smile1.gif även köpt ett par skitsnygga svarta gympaskor från Reebok med lite guld och leopard på. Nu när man går i fotvänliga skor så vill man ju ha några olika att välja på. Är normalt klacktypen men funkar inte så bra med mammamagen och fotvalven smile5.gif Hur är det med er andra idag? Kram

Bra att du kollar upp urinen! Det verkar vara ett vanligt förkommade problem. Hoppas det inte visar något!
    Har också köpt jeans på HM som jag är väldigt nöjd med! Nu vet alla på jobbet så jag kan riktigt blomma ut i mina gravidkläder så det är skönt!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-05-06 16:14:39 följande:

Ja visst är er bra? Funderar på att köpa ett par till i storleken större för de jag köpte nu sitter snyggt och tight men kommer kanske inte passa om 10-12 veckor smile5.gif Oh va härligt att du har berättat nu smile1.gif Min erfarenhet är att man får så himla mkt positivt ifrån omgivningen som gravid. T o m personer som jag i princip aldrig talat med på jobbet kom fram och gratulerade mig och berättade om egna barn osv. Vad har du fått för reaktioner? Kram
    Faktiskt bara positiva även om jag är nyanställd och bara jobbat 7 månader när jag berättade. Min chef var mest rädd att jag skulle säga upp mig när jag berättade då jag la upp det som att det var en sak som jag behövde ta med henne.. T o m den högsta chefen som jag jobbar för kramade om mig och tyckte det var roligt även om jag trodde innan att han inte skulle ta det så bra då de äntligen har fått in mig i gruppen och det börjar fungera bättre på mina områden. Då jag jobbar ganska strategiskt och långsiktigt kan man ju planera så någon annan kan ta vid i god tid och det inte behöver bli något hack för verksamheten. Kram
  • johjen
    lelle75 skrev 2014-05-06 17:58:08 följande:
    Oj, vad jag har kräkts den sista tiden, tar det aldrig slut.

I dag är vi väldigt glada, vi fick ett mycket bra kubtest gjort med bästa resultat som går att få, yippee. Vi grät när vi fick se den lille. Vad hade ni andra på ert kubtest för resultat.

Så kul Lelle!! Så underbart att få se det lilla livet. Stort grattis!

Vi fick också bästa resultat trots min ålder och hoppas det går lika bra på rul imorgon... Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015