• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Irma01 skrev 2014-04-09 10:51:25 följande:

Johjen, förstår att det måste kännas väldigt jobbigt (. Men försök verkligen att lämna "duktiga tjejen" syndrom ute, det viktigaste är ju din bebis just nu. Du har all rätt att vara gravid, så din chef får helt enkelt acceptera det och lösa problemet! Vet inte om du harberättat för din chef om din situation, men beroende på så kan det hjälpa och öka förståelsen.

Glöm inte att ta det lugnt och andas, precis som villsågärna skrev. Kram på dig!
    Tack snälla du! Ska försöka att ta det lite lugnt.. Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-09 11:43:18 följande:
    Gud vilka hormonsvängningar jag har idag!! Redan gråtit två ggr Hur ska detta sluta? Men kan ju vara cortisonet också, första dagen helt utan. Cortison är ju också ett hormon....

Gråt på! Det är skönt attt gråta ibland!
  • johjen
    linnea83 skrev 2014-04-09 17:39:58 följande:
    Nu hittade jag hit =)..Vi plussade idag efter vårt andra ivf.Så lyckliga men vi har väldigt svårt att fatta det =)..Är enligt appen i v.5 idag (4+2)..

Stort grattis och välkommen!
  • johjen

[quote=72975111][quote-nick]Pluttemor skrev 2014-04-09 21:11:15 följande:[/quote-nick]Hej mina vänner! Insåg nyss attdet inlägg som jag skickade från min mobil strax efter kub inte skickats hursomhelst så gick det väldigt bra. Lillskrutten mådde bra och sov upp o ner en stund först men sen när doktorn eller vad man ska kalla henne för började peta på magen för att väcka skrutten så gjorde skrutten en kullerbytta och vinkade fint till kameran! På fredag lägger jag in två bilder i bildtråden. Åldern stämde på antal cm och skrutten hade låg risk för kromosomfel jag känner mig som världens lyckligaste människa just nu!![/quote

Underbart!!

• johjen
    Lyckostjärna skrev 2014-04-10 08:40:09 följande:
    Jippie! Vi fick bästa tänkbara resultat 1 /20 000 herregud har aldrig gråtit så här mycket glädjetårar för ett provresultat! Vi fick även se alla tår och fingrar!!! Herregud det kommer en bebis snart!!! Världens bästa dag idag!! Detta är verkligen en lyckotråd!! Stor kram till ER alla!!!
    Så roligt!! Stort grattis!! När blir det RUL? Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-10 10:22:56 följande:

Låter härligt!! Ja det var säkert bebisen Underbart!! Fjärilar och fjädersmekning tycker jag det känns som i början. Har känns några ggr redan den här grav men förra gången kände jag första gången i samma vecka som dig ungefär. Var en sån lyckokänsla!!! Mysigt att bara vara hemma och mysa och pyssla. Du har ju kommit så långt nu att det är dags att börja boa lite och planera inköp osv. Mysigt!!! Har du börjat fundera på förlossningen ännu? Kram

Kan man inte flyga tills en månad innan? Planerar att överraska sambon som fyller 40 i sommar med en weekend i London mitten på juli och då har jag lite mer än 2 och halv månad kvar..
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-10 12:18:23 följande:
    Hm... Provade precis min bikini!! Brösten höll på att trilla ur och jag ser lönnfet ut, helt utan midja men ingen bebismage ännu. Nåväl, jag vet ju att jag är gravid iaf men kommer väl inte känna mig skitsnygg vid poolen direkt, he, he Men man ska ju inte sola då man är gravid (kan få fula pigmentförändringar och fläckar) så jag får satsa på snygga stramdklänningar och tunikor istället!!

Du kommer vara jättefin! Skönt att slippa pressa och kunna ligga under parasol och läsa böcker..
  • johjen

Usch vad jobbigt det låter lelle75!! Har du testat Coca Cola? Jag spydde inte men måde fruktansvärt illa och kände mig bakis i sisådär 6-7 veckor och det var illa nog tyckte jag! Cola, smårgosrån, digestive var det som funkade för mig..

Går in i vecka 15 idag - hurra!! Ett halvår kvar nu då? Hoppas allt går bra framöver också..

Ska snart ha samtal med min chef och berätta om min tillstånd.. blir via telefon eftersom vi sitter på två olika orter.. Så nervös, vet inte varför egentligen då jag har all rätt atta vara gravid men ändå jobbigt på något sätt.

Hoppas ni alla får en fin fredag!

Kram

• johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-11 10:34:53 följande:

Lycka till med chefen!! Har hon barn själv? Kram

Ja hon har barn själv och enligt rykten har hon oxå inte haft så lätt att få dem så jag hoppas att hon ska förstå. Dock var hon tvungen att avboka förmiddagens möte pga ett akut äreden så har fortfarande inte pratat med henne. Får se om vi får tag på varandra under eftermiddagen..
  • johjen

Hon tog det bra chefen, när jag berättade för henne att jag var gravid precis! Hon blev lite skraj att jag skulle säga upp mig men lugnad att jag bara var gravid Att man kan oroa sig så för någons reaktion!

Sen uppskattade hon att jag berättade så tidigt eftersom det är ca 6 mån kvar så vi hinner planera. Vi ska dock vänta med att berätta för mina uppdragsgivare innan vi har en plan. Så blir några veckor till att inte säga ngt  på min dagliga arbetsplats....

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015