• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lelle, har inte så mycket mer att säga än vad föregående personer har skrivit förutom att kanske testa att sluta lägga henne.. Jag menar gör något annat av tiden då ni ändå inte sover, bädda med kuddar i soffan och kolla på film eller något dålig tvserie mm. Ibland när jag försökt lägga Adam och han inte vill sova har jag gjort så men då har han somnat 23:30-00 i min famn i tvsoffan istället.

Massor av styrkekramar till dig!

Hoppfulla Fia, Adam hade en liknande period för någon månad sedan och jag fattade ingenting när han låg där och fäktade på småtimmarna halvvaken. Tog någon vecka eller två så slutade han med det så var säkert någon fas och helt klart övergående! Kram

• johjen
    bullenochgrisen skrev 2015-01-20 16:48:28 följande:

Har den här tråden blivit till för bebisar som redan kommit ut eller är den för gravida?

Instämmer i Irma svar men kanske ändå dags att starta en egen tråd? Vi med bebisar dominerar ju helt klart..

Vad säger ni andra?
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-01-20 18:44:01 följande:

Här har vi varit och fått vaccinationssprutor idag och nr 2 av rota. Oj, oj va hon grät stackars liten Följer sina kurvor bra och allt ser toppen ut annars men lite gnällig ikväll nu efter sprutorna så får kanske ge en alvedon om hon verkar påverkad. Hoppas på bra natt iaf med inte alltför tät amning. Är vár tredje timme här igen nu

Lilla gumman! Inte lätt att få sprutor! Adam skrek också ganska mycket och var gnällig kvällen efteråt men sov bra och behövde aldrig någon alvedon. Hoppas samma gäller för Lovisa!

Kram
  • johjen
    Danisen skrev 2015-01-20 20:42:06 följande:

Min mage blev bättre av niferex

Härligt, min blev hård..
  • johjen
    galenidejj skrev 2015-01-21 01:04:25 följande:

Hur många av er här inne blev gravida på första ivf?

Jag blev gravid på första ivfen...
  • johjen
    Hoppfulla Fia skrev 2015-01-21 03:35:34 följande:

Olle har sovit från kl 22-0330. Jag har vaknat några gånger av mig sjlv men ändå. Snacka om lyxigt.

Underbart! Adam sov 21:30 till 01:30 och sen 02 till 07 men hunden väckte mig 04:30! Alltid är det något!
  • johjen
    Jenkis skrev 2015-01-21 08:59:26 följande:

Vad tycker ni gravida? Skall vi som fått barn, starta en ny tråd eller inte?

Säg bara till, så kan jag lägga upp en länk i trådstarten till den nya tråden, så hittar ni dit sen

Så länge gör jag ingenting och skriver här.

Tror jag har läst de flesta inläggen och styrkekramar till er som behöver!!! Flera av er har det tufft just nu!

Kul att läsa att det går framåt för de allra flesta. Både hos er gravida och hos de som fått. Grattis till alla nya, lyckade KUB, RUL. Härligt med skratt o.s.v. hos våra bebisar.

Här är det bra! Mat varannan timme dygnet runt fortfarande, men mer joller och leenden. Lite svårt att få honom att sova just nu generellt, men det går nog över.

Pampers New Baby nr 3 har hittills inte läckt i ryggen! Däremot i benen två gånger, men generellt läcker de minst.

Kul att höra från dig! Har också Pampers New Baby nr 3 tycker de är bäst!

Kram
  • johjen
    Irma01 skrev 2015-01-21 08:28:32 följande:

När det inte är det ena så är det det andra....men vad skönt att du fick lite sömn iaf!

Kram

Ja tack lite sömn blev det allt. Hoppas det går bra på passet! Själv ska Adam och jag alldeles snart sätta oss i bilen och åka till gbg och hälsa på en mammaledig barndomsvän och hennes lilla ettåring!

Kram
  • johjen

Tycker också det är dags att vi med bebisar startar en fortsättningstråd som givetvis ni gravida får följa. Denna tråd har varit mitt stora stöd och andningshål under graviditeten men framförallt första tiden med bebis.. Instämmer i Lelles kommentarer, förlossningen är fantastisk omvälvande upplevelse men första tiden efter som förstföderska går inte att beskriva..

Irma, låter som du fått ett rejält pass idag då! Härlig träningsvärk imorgon?

Lelle, känns det något bättre idag?

Villsågärna, så mysigt det låter att de kan underhålla varandra! Kanske blir en tvåa någon gång ändå..

Vi har haft en riktig mysig dag hos min kompis och hennes lilla dotter! Gått långpromenad längs vattnet, ätit god lunch och pratat en massa.

Kram

• johjen
    Bell13 skrev 2015-04-12 21:51:25 följande:

Har haft förvärkar sedan igår kväll och åkte in till fl pga minskade fosterrörelser. Allt såg bra ut.

Sedan 20.30 har jag värkar var åttonde minut som varar 90 sek. Det känns som the real deal. Det gör ont som f-n rent ut sagt.

Tror jag kommer att få åka in igen. Det avtar inte med alvedon eller när jag duschar hett.

Spännande Bell! Hoppas du är på BB nu! Lycka till!

Kram
  • johjen
    Moolie skrev 2015-05-26 02:39:38 följande:

Nu är vi fem i familjen! 150525! Fräckt datum! ;)

Grattis!! Hoppas allt gick bra och ni båda mår bra. Välkommen till mammalivet!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015