Sillavi skrev 2015-01-19 07:30:58 följande:
Go morgon gänget!
Ligger i sängen o myser med mina två älsklingar. Barnkanalen är på för äldsta tjejen o lilla ligger o snarkar så gott. Ute i vardagsrummet sprakar brasan som maken precis tänt innan han begav sig till jobbet.
Håller verkligen med om att baby/barn tiden är unik och aldrig kommer igen. Viktigt för mig oxå att prioritera barnen, jag kommer iaf sist. För visst är vi pedantiska. Avskyr stök o smutsigt hus så det blir mkt plock o fix fast försöker göra detta när barnen sover el är upptagna m annat. Förra f-ledigheten jobbade jag parallellt 100 % hemma från att dottern var 2 månader. Det var tufft men jag klarade det. Blev bra inkomst men skulle inte göra om det just för att man förlorar den där egna tiden med barnet. Nu hade jag tänkt studera distans men den iden har jag redan slagit bort.
Ni som fått barn nu i höst o vinter - funderar ni på ev syskon el känner ni att ni är mättade el inte riktigt vet. Jag sörjer lite att det var sista ggn nu. Skulle gärna gå igenom en grav till o föda barn men tre kids vet jag inte om vi pallar. Tror inte maken är supersugen heller
Jo sen undrar jag ni som lägger era bebisar o har rutiner. Lägger ni dom själva dvs dom sover själva? El sitter/ligger ni hos dom tills dom somnar? Och vilken ålder är dom i? Somnar dom själva el vid tutten el vaggning?
Nu äter lilla T bara 2 ggr per natt (har gjort d en v tid ca) och jag funderar på om det är läge att lägga henne i sin säng med nestet!
Under förlossningen och första dagarna efter tänkte jag aldrig mer men allt eftersom tiden går funderar jag på om jag vågar bli gravid och föda en gång till.. Vi har ett embryo i frysen på Calanderska som är odlat på 6 dagar så vetskapen att det finns där är ju lockande. Jag blir ju 39 om två veckor (!) och sambon 41 i sommar så ska det bli syskon få det bli inom två år känner jag. Just nu bor vi väldigt litet och måste i så fall bygga ut om vi ska ha fler barn vilket vi ändå ska göra men inte riktigt när. Så vi får se helt enkelt! Har sagt att jag inte vill vara gravid på min 40 års dag men efter det skulle det ju vara fritt fram!
Angående läggningen så har jag testat olika saker men det som funkat bäst hittills är att vi vid 21 tiden går till skötbordet och byter blöja och till pjamas och småpratar en stund. Ibland har vi badat innan, ibland inte. Sen går Adam och jag och lägger oss o min säng och så ammar jag honom till sömns ca 20-30 min och efter ha sovit ca 5 min lägger jag över honom i hans lilla säng i vårt sovrum. Då sover han 3-5 h tills nattens första amning!