• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

.. och han vaknade kl 03, 05:30, 06:30 och 07:30. Officiellt den värsta natten hittills! Fattar inte hur det blir så här?! Han är 14 veckor idag och har för mig att nästa utvecklingsfas inte börjar förrän en bit in på vecka 15? När han vaknar är han ju inte klarvaken utan ligger först och bökar runt, sen börjar han gny och blir lugn om han får bröstet. Vissa gånger äter han upp till 30 min, vissa bara 10. Napp tar han inte längre, har försökt med det flera gånger. Igår när vi la oss första gången ammade han 20 min och somnade sen. Låg kvar brevid honom i sängen men gick upp efter ca 40 min för att gå på toaletten. Då vaknade han och sen var det amning 3 ggr mellan 21-22 innan han somnade djupt igen.. Känns som han sover bättre när han ligger i sitt crib men när jag flyttar honom dit så vaknar han om han inte sover djupt och då är det samma visa igen. Ibland låter jag honom ligga kvar brevid mig så jag ska få sova något och det gör ju att jag ligger konstigt och får värk osv.. Vet inte vad jag ska göra, ska jag försöka några nätter till eller låta honom vara uppe med oss till 22-23? Han är ändå gnällig de sista timmarna då så känns som om han behöver sova.

Idag blir det i allafall öppna förskolan nu på förmiddagen, det ska bli kul!

Hoppas ni andra haft en bra natt!

Kram

• johjen

Hej vänner!

Tack för pepp! Varit på öppna förskolan och träffat lite andra mammor och fått snacka av mig lite så känns lite bättre nu om än trött. Förstår ju att allt är föränderligt och fortsätter han så här får sambon ta honom någon natt/morgon i helgen så jag får sova. Fortsättning följer!

Jenkis angående blöjorna så har vi också provat olika och just nu tycker jag att Pampers new baby funkar bäst, den gula förpackningen.

Danisen hur mår du nu? Fått någon hjälp? Krya på dig!

Irma, hoppas du känner dig lite piggare under dagen! Tack för pepp!

Villsågärna, underbart med sömn! Njut! Nästa gång kanske det ät du som har en tuff natt! Låter mysigt med föräldrar på besök, hoppas ni får trevligt.

Blomman, förstår att det känns pissjobbigt och som andra har skrivit är det säkert ingen fara men man vill ju veta med än gång! Säger som ovan, ring och prata med dem för att få veta lite mer.

Har nu landat i soffan med en kopp te och känner hur tröttheten slår till. I förrådet har vi 2 kg Bridgeblandning, 2 paket After Eight, vit chokladkaka och i frysen en massa bullar. Vill bara gå ut dit och proppa i mig alltihopa!! Sötsuget är galet idag när jag är så trött! Måste försöka var stark och hålla emot, vill inte gå upp mer i vikt nu..

Kram på er alla kämpande mammor och gravida!

• johjen
    villsågärna38 skrev 2015-01-15 21:18:15 följande:

Blä va svårt och splittrande det är att vara tvåbarnsmamma ibland. Måste bara få beklaga mig lite Det är ju oftast fantastiskt mysigt men ibland känner jag verkligen inte att jag räcker till. Lovisa har ammat mer sällan idag på dan då vi varit iväg med bilen, på promenader osv och ville därför amma non stop ikväll istället och då funkade det inte att jag även la storasyster fastän det var min tur. Blev alldeles för sent. Storasyster blev såklart jätteledsen då det är en av våra mysstunder. Brukar gå hur bra som helst både att lägga Lovisa i tid och även för pappa att lägga stora tjejen men idag blev det inte som det brukar och allt blev pannkaka. Trött och ledsen tvååring = inte kul Själv är jag ju så hormonell också att jag satt och grät när jag ammade och nattade Lovisa. Med ett barn kan man ju liksom gå "all in" om ni förstår vad jag menar men med två så blir det ibland halvdant när man så gärna vill vara där för dem båda till 100%.

Håller med Irma till 100 procent! Du är en toppen mamma som gör allt vad du kan för dina fina flickor och de känner säkert all kärlek du ger dem.

Massor av kramar till dig!
  • johjen
    lisodan skrev 2015-01-15 23:23:22 följande:

Bara en lite update, om nån e intresserad :). Är nu äntligen stolt ruvare igen. Sist hade vi två toppen ägg, ett insatt o ett till frysen. Denna gång blev det bara två ägg vid ÄP, och 1 befruktat~ men till vår glädje ruvar jag nu på ett embryo i ännu bättre kvalitet än sist. Testdag 31/1. Vi är SÅ glada!

Grattis till ruvningen, så spännande! Håller alla tummar för att det ska gå bra för er!
  • johjen
    bullenochgrisen skrev 2015-01-15 23:23:24 följande:

Går in i vecka 15 på måndag! Känns så overkligt men såå underbart! Efter 14 månader i kön för äggdonation så lyckades vi på första försöket och den 19 juli är vår lilla skatt beräknad till.

Kub förra vecka såg allt perfekt ut, mycket låg risk för kromosomfel.

Så nu är det bara till att njuta och börja med inhandling, var börjar man? ;)

Magen växer för fullt, Hujedamig jag kommer bli gigantisk!

Grattis till lyckat kub! Visst är det underbart när man får sätta igång och planera inhandling? Välkommen hit!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-01-16 05:32:15 följande:

Amning 00.30 och 05.20 så inte lika lugnt i natt... Nån mer som är vaken?

Försökte igår igen, lägger oss 20, matar till 20:30, somnar och sover till 21 sen vaken och vill äta och slumra om vartannat. Kl 22 var jag så frustrerad och trött så jag sa till sambon att nu får du ta honom. Han kom in och hämtade honom sen vände jag mig om och somnade och sov till 04! Sambon hade försökt lägga honom i spjälsängen i sitt egna rum men det gick inte, då hade han burit runt på honom en timme och sen fått honom att somna i babysittern. Kl 02 gick han in med honom i sovrummet och ka honom i hans crib och la sig själv. Adam sov till 04:30! Har nog aldrig varit så trött som igår och vetskapen att sambon tog över gjorde nog att jag kunde sova så..
  • johjen
    Sillavi skrev 2015-01-16 05:38:35 följande:

Och jag som är sååå glad...lilla T ammade 21-15, 01:15 ovh nu 05:20... Glad o utvilad mamma.

Härligt!
  • johjen

Här har definitivt nästa utvecklingsfas börjat.. Phuuuu, säger jag redan nu! Gnällig, klängig, vill snutta mer och att det ska hända mer. Men mellan varven pratas det enormt mycket, skrattar och ler, underbart!

Nu kopplar vi med en kopp te och vindruvor i soffan medan vi tittar på Real housewife of Beverly Hills..

• johjen
    Sillavi skrev 2015-01-16 16:44:51 följande:

Oj då. Hur länge håller den fasen i sig?

Tyra ska komma in i sin första fas nästa v. Hur upplevde ni den?

Real housewifes...älskar dom programmen eftermiddagarna räddade ha ha!

Denna fas ska hålla i sig i 5 veckor men det är väldigt individuellt. Första fasen tror jag var vid 5 veckor men den märkte jag inte så mycket av, nästa vid 8 och där tyckte jag han var grinig några dagar men efter det har han varit på ett strålande humör!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015