• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Haha ja snoppen ligger neråt..

Kaffe har jag inte druckit sedan jag blev gravid och dricker mest örtthe men tror det är något tillfälligt med sömnen.

Villsågärna - skönt att allt var rätt med längden!

• johjen
    Sillavi skrev 2014-12-19 12:47:20 följande:

Oj vilken historia Irma. Skönt att värkarna kom igång ändå. Jobbigt m utdragen igångsättning var du öppen ngt när dom satte igång dig?

Fick du gå på många uppföljningar när Victor var ute?

Är iaf inlagd på spec bb nu o blir igångsatt imorgon. Är öppen 3 cm villet är bra status. Dom tar hål på hinnorna o sen får vi se.

Är iaf havandeskapsförgiftning jag har. Skönt att mannen får stanna.

Håller tummarna att allt går bra!

Kram
  • johjen
    Längtar12345 skrev 2014-12-20 05:47:26 följande:

Rapport från BB! Bredvid mig ligger en vacker liten flicka.

Jag var fortsatt öppen 2 cm när jag kom in igår. Fick en ballong och efter 5 Tim ramlade den ut. Då tog de hinnorna och jag fick snabbt egna värkar. Så var jag öppen 4 cm. Sen fortsatte jag med lustgas och öppna mig 1 cm/till. Runt kl 23 börja krystvärkar och tjejen kom ut efter 20 min med kryssningar. Vi mår bra men jag lite trött efter att ha jobbat hårt i över 12 tim sjukt ofattbart. Kramar till er för all stöttning.

Oj så kul!!! Massor av grattis till tjejen!!

Superbra jobbat!

Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-12-20 06:41:27 följande:

Här blev lilla Lovisa så trött av vaccinet igår att hon somnade 20.30 och sov till 03.30!!! Och sen efter lite amning så somnade hon om till 06. Känner mig riktigt utvilad idag då jag la mig innan 22 igår. Så skönt! Hela

familjen sover fortfarande men jag är pigg

Ha en bra dag idag alla!! Kram

Underbart det låter! Här har vi inte sovit lika bra men hoppas kunna slumra lite nu på förmiddagen..
  • johjen

Villsågärna, Adam var lite extra pruttig efter rota men bajsar gör han ganska ofta i vanliga fall. Frågade sambon precis som säger att han eventuellt bajsade något mer dagarna efter rota. Lovisa har väl inte ont?

Kram

• johjen
    Irma01 skrev 2014-12-20 09:34:27 följande:

God morgon tjejer!

Här är det också bättre

Igår var vi på julbord, och Victor somnade i bilen och sov under hela tiden, vaknade just innan vi skulle hem, vilket var bra tajmning. Sedan sov han från kvart i tolv till kvart i fyra, skönt! Så det verkar gå åt rätt håll, och han verkar inte lika störd av sin förkylning längre, som tur är.

Mycket på gång här, kul att läsa! 

VSG, jag märkte ingenting speciellt på bajset efter Rota vaccinet, verkar vara väldigt individuellt. Hoppas det går tillbaka till "normalt" snabbt.

Önskar alla en trevlig dag

Mysigt med julbord! Var ni ute på restaurang då? Gick det bra? Ammade du vid bordet? Vi hade det bra på tjejmiddagen men blev lite högljutt som det kan bli när några tjejer dricker vin en fredagkväll..

Kram
  • johjen
    Bengalen skrev 2014-12-20 15:48:27 följande:

Tack för infon tjejer!

Nu har jag i alla fall införskaffat ett första paket förlossningsbindor så jag är redo för den kommande floden. På tisdag morgon är det dags att sätta kniven i buken!  Snacka om nedräkning nu.

Å det är nära nu! Stort lycka till!
  • johjen
    Danisen skrev 2014-12-22 07:48:15 följande:

Vad för nässpray menar du?

Min lilla tjej har haft utslag ett tag mellan ögonen, små fläckar i pannan och i håret. Har smörjt med mini derm en period. Men nu är det värre. Ringde bvc sköterskan I fredags, eftersom det blivit värre. Kan vara exem hon har fått. Sköterskan sa att jag skulle köpa hydrokortisonsalva. Men jag gillar inte att ta kortison om det verkligen inte behövs. Hittade en annan kräm på apoteket, dermalex. Har smörjt sedan i lördags. Tror att den hjälper. Men jag har en tid på bvc udag 13 45 om jag vill. Klart att jag ska dit för att kolla fall i fall. Har någon av era bebisar fått exem eller något liknande. Detta verkligen som Skorpor. Som man bara vill pilla bort. Men det får jag inte.

Kram

Det är inte skorv? Adam har det och smörjer med babyolja på de utsatta partierna och pillar bort skrovet emellanåt och det har blivit mycket bättre.

Kram
  • johjen
    Danisen skrev 2014-12-22 09:13:33 följande:

Äntligen har vi bestämt namn och fyllt i pappret och skickat in till skatteverket har ni fyllt i era?

Å vi velar när det gäller Adams andranamn och inte skickat in ännu.. För och efternamn är ju klart men vi vill ju ha ett fint andranamn men inte hittat något som passar ännu..
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015