• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis skrev 2014-04-06 10:12:45 följande:
    Lycka till med mammakläderna! Vilken sida har du spanat in?

Jag mår också bättre nu när jag är på väg in i v. 13. Piggare och typ inte illamående alls.

Enda fysiska grejen jag har just nu är något skit på ena halsmandeln som jag inte når att peta bort. Kallas typ för tonsillsten. Har varit väldigt slemmig i två veckor i halsen, men inte känt mig sjuk. Igår kväll kände jag hur det skavde på ena sidan i halsen när jag gjorde vissa rörelser med tungan. Mycket riktigt, en vit stor grej i halsmandeln. Så nu får jag stå ut och skölja/gurgla ofta med saltvatten.
    Jag har faktiskt köpt några kläder på Lindex som har en ny mammakollektion endast på nätet. Hittade en fin svart klänning som jag ska ha på begravningen. Sen kollade jag på Asos, Zalando, HM mfl så det lär bli lite shopping till idag!

Skönt att du börjar må bättre!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-06 21:38:34 följande:
    Usch, fått diarre Mår inte illa och inte kräkts så hoppas att det inte är magsjuka men iaf obehagligt då man är gravid. Bara vågat dricka vatten nu ikväll men behåller det iaf och inte varit på toa på ett par tim. Har inte ätit något som kan innehålla Listeria iaf som tur är och ingen mer i familjen som är dålig (och vi har ätit samma mat igår och idag). Kanske kan vara pga jag börjat äta vanlig mat igen i veckan? Mer fett och kött? Eller kanske pga jag trappar ut mitt cortison? Vad tror ni? Behöver lite pepp Men har gullig make som pysslar om mig iaf som tur är!!

Jobbigt villsågärna!! Känns det bättre idag? Nu kanske inte jag är rätt person att peppa dig ang magen men innan min lilla sjukhusvistelse gick det upp och ner för min mage, en veckan förstoppad och en veckan lös nästan diarrie. Har pratat med BM om detta och de säger att hormoner och kosten påverkar samt att tarmarna jobbar långsamare och flyttar på sig allt eftersom livmorden växer.. Säkert inget farligt alls utan någon av de härliga gravidsymptomen som vi får..

Du skrev något om skonkost, vad menar du du? Jag har fortfarande svårt att äta ordentligt sedan jag var inlagd och det medför att jag börjat må illa igen då jag inte får in mig så mycket. Skonkost kanske skulle funka?

Kram och hoppas du mår bättre!
  • johjen
    Mandelmumsa skrev 2014-04-07 14:11:16 följande:
    Då var det färdigt för denna gång. Fick veta idag på vul att embryot dog i v 6-7. Så det var verkligen inget bra tecken att det var för litet på förra vulet. Tillbaka på ruta ett igen då, eller snarare minus ett. Ska ju invänta missfallet först.. Hur gick det på ditt vul Tusa?
    Beklagar!!! Skickar styrkerkramar!!
  • johjen
    tusa skrev 2014-04-07 16:06:00 följande:
    Mandelmumsa  Jag är så ledsen för din skull!!! Verkligen så otroligt tragiskt att det ska behöva sluta så för så många!!  Speciellt när man är beroende av IVF och inte har en ny chans varje månad...jävla skit alltså!! 

Hoppas kroppen renar sig snabbt så ni kan få komma igång igen. Får ni gratisförsök ännu? Hur många?

Jätte kram på dig 

Känns verkligen vare sig roligt eller rätt att i samma inlägg berätta att vårt VUL idag gick så bra som det kunde!

Är ju i v.10+5 idag och nya mätningen visade mellan 10+0 och 10+3, så det känns som en mer ok marginal än 2v diff som förra gången  Hjärtat pickade på som det skulle med

Kliniken ringde upp senare och de var jättenöjda och hänvisade mig nu till MVC så jag har faktiskt bokat tid för inskrivning nu på torsdag kl.10.30!!

Det känns fantastiskt och jag tror att idag blev jag gravid på riktigt!! Hjärtat slår och i övermorgon går vi in i v.12, så nu känner jag mig säker på att det blir bäbis till vintern, nu känns det i hela kroppen!!

Så härligt att allt såg bra ut! Kram
  • johjen
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-08 11:29:03 följande:
    Det gick fantastiskt bra idag! Den sprattlade omkring där inne och hjärtat slog så fint, så fint! :) världens bästa dag! 32 mm, lite större än förväntat vilket gör mig ännu mer nöjd!

Underbart!!
  • johjen
    Helisa skrev 2014-04-08 20:27:38 följande:
    Hej!
    Jag såg ett tips om den här tråden och hoppar in här jag med.
    Nu är jag 19+5.
    RUL igår gick bra. Allt var normalt. Skönt! Barnmorskan kollade hjärna, ryggrad, hjärtaktivitet, fostervattenmängd, fosterrörelser, lårbenets längd, skallbredd, bukdiameter och flera inre organ. Enormt fascinerande att man kan se så mycket, t.ex. vindlingarna inne i hjärnan.
    Om jag minns rätt är bebisen 19 cm. Hen har vuxit lagom mycket i förhållande till sin ålder. Hjärta
    Förra måndagen köpte jag mina första två par mammabyxor. Befrielse! Har klarat mig fram tills dess med mina vanliga byxor men utan skärp. Samma dag var också första gången som jag kände något som kan tänkas vara fosterrörelser! Gravid
    Grattis och välkommen! Har precis gjort KUB och RUL 9 maj blir nästa milstolpe!

Mammakläder har jag redan köpt fast jag bara är i vecka 14 men lagt på mig en del..
  • johjen
    Pluttemor skrev 2014-04-09 08:56:49 följande:
    godmorgon på er med  

VIllsågärna: Jobbigt att först må bra o sen dåligt igen, 

Själv är jag otroligt nervös inför eftermiddagen, då vi ska ha KUB
    Lycka till idag, det kommer säkert gå super bra!
  • johjen

God morgon alla!

Har också kännt av lite mer illamående igen efter min sjukhusvistelse och när jag kom tillbaka till jobbet var det som att gå in i en vägg av arbetsuppgifter.. Alla tycker synd om mig då jag varit sjuk och svärfar gått bort men ändå upplever jag att mina uppdragsgivare och chef förväntar sig leverans och att jag ska hålla de deadlines som är satta.

Driver ett stort företagsövergripande projekt som går ut på att förändra ett arbetssätt och för in en uppföljningmall och igår när vi hade projektmöte tittade vi på ett nytt förslag som innebär så mycket mer arbete för mig med genomarbetning och förankring i organsiationen då detta rör många olika typer av funktioner. Vi, eller jag som gjort mesta delen av jobbet, var nästa klar med förslag 1 och hade fått ok från 2 olika referensgrupper och sen dök förslag 2 upp och kräver massor av arbete av mig utöver mina andra arbetsuppgifter där kalendern redan är ganska full. Gick in på toa efter mötet och lipade och kände att jag orkar inte och jag vet hur mycket verksamheten behöver detta och ligger på från många olika håll.. ja ja ska sluta gnälla på mitt jobb men just nu vill jag ligga hemma i soffan och bara ta det lugnt, inte vara någon högpresterande maskin!

Sen har jag sådan ångest att berätta för mig chef att jag är gravid vilkte jag planerar göra på fredag. vet att det är min rättighet men jag har bara varit anställd i 6 månader och kan bara tänka mig vad hon eller mina uppdragsgivare kommer att tänka.. Tror att stressen och pressen påverkar mig då jag vaknar på nätterna och grubblar över jobbet och trötthet ihop med stress gör attv jag mår illa på dagarna och inte presterar fullt ut..

Usch känner mig negativ idag och jag borde vara överlycklig för om allt går bra blir jag mamma om ett halvår! Att jobbetv ska få peverka en så. önskar man kunde skaka av sig arbetsdagen när den var slut och kunna njuta av sin lediga tid..

Hoppas ni andra har en bra dag!

Kram

• johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-09 08:05:07 följande:
    Godmorgon tjejer!! Hur har ni det idag? Själv mår jag ok idag men blivit jättetrött igen. Själv är jag trött och mår illa igen. Blä!! Tror det kan bero på att jag trappat ut mitt cortison. Det gör en lite piggare och läste precis att det även till viss del kan lindra illamående. Typiskt... Jag som trodde det var över nu. Slut på gnällrapporten!! Kram

Får man fråga varför du tar cortison? Och varför du slutar?
    Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-04-09 10:00:50 följande:

Usch och fy va jobbigt!! Blä!! Förstår precis hur du känner och att du blir pressad och stressad men försök hålla fokus på vad som är viktigast i livet. Det har hjälpt mig många gånger i liknande situationer. Det viktigaste är du, din hälsa, din lilla bebbe och din man. Ett jobb är ett jobb hur viktig position man än har. Din chef får tycka vad hon vill och det är hennes problem att lösa din vakans sen. Det har hon betalt för. Det löser sig! Andas och ta en dag i taget. Kanske känns det bättre efter du berättat? Och funkar inte dina deadlines så får du ta upp det på fredag när du berättar. Du är gravid nu och då har man inte alltid samma arbetskapacitet längre. Vet att det är svårt men lovar att du fixar detta!! Stora kramar

Tack! Ska försöka ta en dah i taget och andas.. Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015