villsågärna38 skrev 2014-04-06 21:38:34 följande:
Usch, fått diarre
Mår inte illa och inte kräkts så hoppas att det inte är magsjuka men iaf obehagligt då man är gravid. Bara vågat dricka vatten nu ikväll men behåller det iaf och inte varit på toa på ett par tim. Har inte ätit något som kan innehålla Listeria iaf som tur är och ingen mer i familjen som är dålig (och vi har ätit samma mat igår och idag). Kanske kan vara pga jag börjat äta vanlig mat igen i veckan? Mer fett och kött? Eller kanske pga jag trappar ut mitt cortison? Vad tror ni? Behöver lite pepp
Men har gullig make som pysslar om mig iaf som tur är!!
Jobbigt villsågärna!! Känns det bättre idag? Nu kanske inte jag är rätt person att peppa dig ang magen men innan min lilla sjukhusvistelse gick det upp och ner för min mage, en veckan förstoppad och en veckan lös nästan diarrie. Har pratat med BM om detta och de säger att hormoner och kosten påverkar samt att tarmarna jobbar långsamare och flyttar på sig allt eftersom livmorden växer.. Säkert inget farligt alls utan någon av de härliga gravidsymptomen som vi får..
Du skrev något om skonkost, vad menar du du? Jag har fortfarande svårt att äta ordentligt sedan jag var inlagd och det medför att jag börjat må illa igen då jag inte får in mig så mycket. Skonkost kanske skulle funka?
Kram och hoppas du mår bättre!