Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Lily hade vi tänkt om det blev en tjej!
Nu vet vi ju att det blir en kille och det namn vi båda fastnat för är Adam. Får se om något annat dyker upp, lite svårare med killnamn tycker jag.
Lily hade vi tänkt om det blev en tjej!
Nu vet vi ju att det blir en kille och det namn vi båda fastnat för är Adam. Får se om något annat dyker upp, lite svårare med killnamn tycker jag.
Hej hallå hur mår ni idag?
Precis hemkommen från MVC, allt såg bra ut förutom att mina järnväden har sänkts vilket jag misstänkte. Fick höra lilla hjärtat slå, väga mig (gått upp 7 kg sedan inskrivning) och sen gjorde BM en gynundersökning då jag var orolig för svamp eller baktriell vaginos. Enligt BM hade jag varken svamp eller BV och då jag påpekade att jag fått riktigare flytningar och något mer odör menade hon att det är inom normalspannet och inte BV, jag får väl lite på henne eller? Har dessutom haft mindre besvär de senaste dagarna då jag gått mycket utan trosor och luftiga byxor så kanske är det normalt ändå? Skräcken är ju att man går med någon bakterie som de inte upptäcker och att det ska påverka bebisen på något sätt. Men men nu har jag blivit undersökt och BM säger att allt ät bra så får väl försöka lita på det..
Så sjukt trött! Hoppas järntabletterna gör susen. Nästan lite ont i kroppen och det känns jobbigt att röra på sig. Jobbar idag men hemifrån så kan sitta i soffa men myskläder och ta lunch på altanen, skönt för hade varit svårt att gå till jobbet idag.
Hoppas ni alla har en fin dag!
Grattis till er som plussat och välkommen nya!
Varit på spa i helgen med en kompis, så underbart! Iklädd min gravidbaddräkt kände jag mig viktlös i poolerna och kunde t o m köra ett pass med lättare vattenjympa. Annars mkt avslappning och vila vilket var väldigt skönt för mig och min väninna som är trebarns mor. Hade en klänning på kvällen som var tight över magen och först gången som någon utomstående kommenterade att jag hade fin liten mage.. Herregud jag är ju nu i v 22 och blir mer och mer gravid för varje dag som går. Känns helt otroligt och fortfarande lite overkligt ibland.
Jenkis - förstår ditt kontrollbehov, jag är likadan.. men visst kan man sjukskriva i efterhand och om jag vore du skulle jag påpeka när du pratar med BM att detta blev ordnat under vecka även om man lovat det. Tycker själv att min BM är så där men känner att jag får tillräckligt av er här och andra vänner så ofta får jag svar någon annanstans än hos MVC. Hoppas det löser sig!
Nej nu är det dags att börja packa igen! Går upp kl 04:30 imorgon för att åka till Sthlm på konferens/möte, nästa sista tjänsteresan innan sommaren! Efter sommaren tänker jag att jag är för stor för att kunna flyga så mkt så hoppas att detta är det sista resorna på ett tag..
Kram
Oj vad det händer saker här!
Lycka till på RUL ni som ska göra det!
Hoppas du mår bättre Längtar!
Har också kännt av min järnbrist med anfåddhet och hjärtklappning dock inte i närheten av dig Pluttemor. Någon som vet hur mycket man ska ta? Min BM sa bara att mitt värde var strax under 100 och att jag skulle börja med tabletter men inte hur mycket?
Mår annars bra men sliten efter tre dagars konferans och möten i Stockholm. Nästa vecka är sista resan innan sommaren och sen tror jag inte jag kommer resa så mycket mer när jag kommer tillbaka i mitten av aug. Får se hur jag mår helt enkelt men det sliter på mig en hel del!
Hur mår ni andra?
Så ledsen Lokattis!! Massor av kramar till dig!
Hätligt att höra Längtar! Hoppas du kan njuta lite nu!