• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Längtar1985 skrev 2014-07-13 17:06:49 följande:

Tack för alla peppande svar!

En fråga till, gör man kub vaginalt?

• johjen
    Längtar1985 skrev 2014-07-13 17:06:49 följande:

Tack för alla peppande svar!

En fråga till, gör man kub vaginalt?

Nej man gör det via magen, dvs lägger någon slags gel på nedre delen av magen över livmodern och lägger apparaten mot magen så man kan se bebisen på en skärm. Lite konstigt förklarat men man gör det inte vaginalt.
  • johjen

Hmm har inte känt av bebisen alls idag och börjar bli lite orolig. Den senaste tiden har jag känt flera ggr per dag men inget idag. Hur vanligt är det? Någon som känner igen sig? Är nu i vecka 28 och har för mig att man ska känna ngt varje dag nu..

• johjen

Har druckit isvatten och ätit maränger och ligger nu i sängen men känner fortfarande inget.. Buffat på magen och vridit och vänt på mig men känner inget. Varit lite konstigt i magen idag med gaser.och.mått lite illa, kan detta göra att jag inte känner bebis?

• johjen

Tror jag känt honom nu lite lätt men inte så kraftigt som tidigare. Ska testa och lägga mig på mage med om det går!

• johjen

Har känt några små lätta puffar men mkt svagare än innan. Kan ju vara så att han legat med ryggen mot magen? Villsågärna, du skrev ngt om att rörelse mönstret förändras kan det.även betyda att man känner mindre?

Tack för att ni finns och för alla råd!

Nu kände jag lite kraftigare!!

• johjen
    Danisen skrev 2014-07-13 23:28:08 följande:

Ååh så skönt att höra . Den kanske har vänt på sig eller liknande.

Min lever loppan nu när jag lagt mig. Har iofs varit väldigt livlig idag efter en lång dag på Falsterbo . Jag ler lite extra när den buffar runt där inne

• johjen
    Bengalen skrev 2014-07-14 07:16:12 följande:

johjen: Vad lättad jag blir att du fick igång liten till slut! Jag blev alldeles nervös här när jag följde er konversation från igår kväll att du inte hade känt något på hela dagen. Fy vilken skräck det måste ha varit.  

Själv är jag bara i vecka 16, så än så länge är det lugnt där inne.

Tack snälla du! Dock rör han på sig mycket mindre än förut så ska ändå ringa BM idag. Ja det var en pärs för både mig och sambon igår kväll men till slut kunde jag somna. Så svårt när man googlar också och läser om minskade fosterrörselser mm. Har ringt runt nu på morgonen till vänner som varit gravid och nästan alla har känt mindre rördelser någon gång.. Men man slutar ju inte oroa sig för det!
  • johjen

Ringde bm som tyckte jag skulle åka in och kolla för säkerhets skull eftersom det ändrats så kraftigt från en dag till en annan. Så sitter på antenatalenheten på östra sjukhuset i Gbg nu..

• johjen

Allt såg bra ut och enligt ctg rörde han sig fullt normalt! Så lättad så jag började störtgråta. Känner honom dock inte så mkt så kan ju vara så att han ligger med rumpan mot magen just nu. Vilken pärs, helt slut nu.. Får åka hem och lägga mig! Skönt att ha kollat upp iallafall och bm sa att man ska kolla upp när man känner att något känns annorlunda. Så händer det igen kommer jag definitivt kolla upp det igen.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015