• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lillebrorsfaster skrev 2014-04-02 11:13:53 följande:
    Håller tummarna för dig villsågärna, tror det kommer gå galant! Pepp och kram!

Tack för det! Kram
  • villsågärna38
    Lillebrorsfaster skrev 2014-04-02 11:45:40 följande:
    Har haft ett jättebra första möte med barnmorskan, hon var kanon och jag är SÅ glad! Tog vår oro på största allvar och föreslog själv att vi skulle ta ett extra UL i nästa vecka! Så nu blir det inget på fredag, men väl på tisdag. Känner mig nöjd med det, nöjd och glad med dagens början!

Va skönt!! Låter som en jättegullig bm. Kram
  • villsågärna38
    Lyckostjärna skrev 2014-04-02 13:12:01 följande:
    Håller tummarna för dig villsågärna ja uppdatera gärna! Vi ska göra vårat KUB nästa vecka 10 april! Lämnade blodprov i fredags! Får man resultatet direkt när man gör ultraljudet eller får man det av din BM är det någon som vet? Funderar på om jag ska gå ner till BM och höra blodprovsresultat innan så man får en liten hint hur det ser ut innan? Vet ju att blodprover kan ju dras ner när man gjort IVF och att man helst ska se MEST på ultraljudet och lita på det i första hand? Kram till er alla här finingar!!

Man får resultatet samtidigt om det gått minst en vecka emellan. Tack för tummarna! Kram
  • villsågärna38
    Lyckostjärna skrev 2014-04-02 13:12:01 följande:
    Håller tummarna för dig villsågärna ja uppdatera gärna! Vi ska göra vårat KUB nästa vecka 10 april! Lämnade blodprov i fredags! Får man resultatet direkt när man gör ultraljudet eller får man det av din BM är det någon som vet? Funderar på om jag ska gå ner till BM och höra blodprovsresultat innan så man får en liten hint hur det ser ut innan? Vet ju att blodprover kan ju dras ner när man gjort IVF och att man helst ska se MEST på ultraljudet och lita på det i första hand? Kram till er alla här finingar!!

Programvaran som användas för att räkna ut risken för KUB dvs kombinationen av NUPP ihop med blodprovet där man mäter två olika hormon kompenserar för ivf. Det viktiga är att berätta detta för sen som gör testet. Ni som gjort ivf behöver därför inte vara oroliga för att få felaktiga resultat. Observera att detta bara gäller om man gjort ET/färskförsök. FET påverkar inte alls. Kram
  • villsågärna38

Nu är vi hemma från NUPP-ultraljudet och fick se vår lilla bebbe vinka Fick 1/600 på Kub-testet och det är vi nöjda med. Det räknas som låg risk. Kommer inte att gå vidare med fosterdiagnostik (rek om man har 1/200 el lägre). Nackspalten såg ta ut också. Är ju långt ifrån 1/20000 som vi fick med dottern men då var det ju hennes ålder (30) som matades in i ekvationen och inte mina 42!!! Är man över 40 får man automatiskt en mkt sämre siffra. Fått en riktig datering gjord nu också då man kan göra det tillförlitligt i den här åldern. Blev framflyttad till 13+1 och BF 6/10 Vecka 14 känns underbart!! Kramar till er alla!! Nu ska jag äta nåt. Varit för nervös att äta nåt annat än mackor idag

• villsågärna38
    johjen skrev 2014-04-02 16:24:14 följande:
    Grattis villsågärna, det var ju toppenbra! Kul med framflytt också, nu ligger du några dagar före mig. Måste kännas så skönt att ha det gjort och fåttfina resultat! Vet du om man kan se ev missbildningar redan nu? Könet kan man inte se förrän RUL? Så glad för er skull! Håll tummarna för mig imorgon! Kram

Tack!! Ja det är ju inte nåt superduperresultat men tillräckligt bra för att vi ska vara nöjda pga min ålder. Nackspalten var 2 mm också vilket ska vara normalt och en risk på ett par promille kan man ju leva med Håller tummarna för dig imorgon!! Kram
  • villsågärna38
    tusa skrev 2014-04-02 16:53:55 följande:
    Tack för den siffran  Villsågärna, så skönt och stort Grattis! 

Tack!! Och jag har också hört 90% siffran. Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015