• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Såhär står det på Netdoktor om att bada som gravid (då man inte har blödningar): Simning är skonsamt, men ändå effektivt. Om du inte har simmat tidigare, bör du starta långsamt med att simma lugnt i cirka 5-10 minuter under de första tre dagarna. Därefter kan du förlänga tiden till 20 minuter i vanligt tempo 2-3 gånger i veckan. Det rekommenderas att man simmar i vatten som har en temperatur på 18-25 grader. När du är gravid ska du inte bada bubbelbad eller sitta i varmt vatten, eftersom höga temperaturer kan vara skadliga för barnet och du själv kan få infektioner i slidan. Det finns också många bakterier och spår av svamp i dessa bassänger, och din motståndskraft mot dem är nedsatt när du är gravid, eftersom syrabalansen i din slida ändras under graviditeten på grund av hormonerna.

• villsågärna38
    glader skrev 2014-03-23 11:10:13 följande:
    Hej på er! Jisses vad ni skriver och håller igång Får läsa ikapp tror jag... Jag ligger ju lite efter er och går in i vecka 7 imorgon, första ultraljudet 7 april. Känner mig extremt gravid, totalt utmattad, somnar absolut senast kl 21, mår kymigt, har växtvärk och ömma bröst. Men det är ju tidigt än... Ville iaf säga att Lindex har en ny kollektion mammakläder som är rätt okej faktiskt

Ja du låter väldigt gravid Härligt!! Även om det ju inte är nån hit med just de symtomen Bra tips med Lindex. Har än så länge bara testat deras amningslinnen som är jättebra. Får ta och kika på kläderna också. Kram
  • villsågärna38
    Moolie skrev 2014-03-23 16:01:47 följande:
    Jo, jag fick ett fullskaligt missfall... Ursäkta detaljerna nu... Men det kom ut en beige klump på 15*3 cm ungefär... Gjorde så ont att jag skrek! Jag var nära att ringa ambulansen ska jag säga! Nu vill jag bara upp och kolla så allt är ute...

Nä men fy va tråkigt!!! Förstår att det gjorde ont och är sorgligt på alla sätt och vis. Ta hand om varandra och hoppas att ni snart orkar göra ett buff försök! Kram
  • villsågärna38
    Moolie skrev 2014-03-23 17:16:10 följande:
    Det hade jag med hoppats på...! Men skönt att få ett avslut nu på något sätt....!
    tusa skrev 2014-03-23 16:28:14 följande:
      oj,oj,oj...såå ledsen att du behövde vara med om det!! När var det? Var det naturligt eller tog du något utdrivande? När tror du ni kan börja nästa ivf-vända? Angående BM på MVC här så brukade de alltid vara 2, för 13 år sedan iaf när jag sist hade kontakt med dem, så oddsen för att åtminstone ena är ok är ju bra,( faktiskt var båda på den tiden rätt puckade, men på olika sätt) och ja, mellan dem 2 går bra att byta, men känner jag inte att det klickar med någon så tänker jag inte liksom reseacha stan efter någon annan, då struntar jag nog i MVC grejen. Blodtrycket ska man väl hålla koll på så det får jag fixa isf, men jag VET ju inte alls vilka de är som jobbar nu, de kan ju vara fantastiska!
    Det var 100% naturligt... Väldigt skönt på sätt och vis... Kroppen tog hand om det själv... Vi kan nog ta redan i juni. Men vi väntar nog till Augusti. Jag vill ha min semester utan oro och en massa tankar...! Men man kan hoppas att hon gjort något riktigt dumt under de 13-åren! Så kanske hon har slutat! Men så skönt med två stycken! Här har man några stycken... Men ingen kan svara på något! Skönt när det är två då!! Och det har nog kommit ett par nya pigga och glada tjejer! :)) Kram!Vi pratade precis om det... Vi tänker nog rå om oss själva... Först fick jag panik och ville ha ett nytt försök igår nästan... Men det var någon i denna tråden som skrev att de tyckte det var skönt med en paus. Och vi tar det rådet! Kram!!

Det låter klokt! Det gäller ju att inte tappa bort varandra heller i "skaffabarnkarusellen". Hoppas att du får en skön sommar! Kram
  • villsågärna38

Har fått dotterns förkylning från h-vetet!! Fy säger jag bara när man redan mår illa och är skittrött!! Idag är ingen bra dag Kram

• villsågärna38
    johjen skrev 2014-03-24 16:13:14 följande:
    Hej allihopa! Hur tänker ni kring huvudvärk och att äta värktabletter? Generellt är jag emot att äta tabltter under garviditeten om jag inte måste men känner en sprängande huvudvärk och ska iväg på tjänsteresa imorgon och vill att den försvinner innan dess..

Tycker du kan ta en alvedon!! Självklart ska man vara restriktiv men studien visade inte något tydligt orsakssamband och i Sverige har råden till gravida inye ändrats. Om det finns ett samband tror man även att det har med bruk under lång tid att göra så nån enstaka tablett är def ingen fara. Viktigt att du undviker Ipren och magnecyl iaf och värk är ju inte heller bra för kroppen eftersom det stressar. Hoppas du snart är bättre! Kram
  • villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-03-24 09:17:20 följande:
    undra varför det är så, att man sover oroligt. Är det för att man själv e nervös eller är det hormonerna? Det kanske är en blandning av både och... 
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!

Jag hörde nån som sa att det har med hormoner att göra och att man ska förberedas på att sova uppbrutet inför barnet kommer Själv sov jag med en hostande och febrig 2-åring på magen hela förra veckan så just nu är det lyx att bara få sova själv!! Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015