• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Länken försvann. Sorry!! Och nu drar jag till Paris men googla på bilder, livmoder vecka för vecka gravid. Då kom det upp ett par bra! Ha det bra tjejer!! Trevlig helg! Kram

• villsågärna38
    Linblå skrev 2014-03-27 14:15:53 följande:
    Var ska man känna livmodern på ett ungefär om man klämmer på magen utifrån? Jag har försökt känna den på morgonen när jag ligger ner och är kissnödig men jag känner bara fettvalken som blev till efter min operation för två år sedan. Någonstans mellan navel och bäckenbenet måste den väl vara. halvvägs mellan eller? Jag är väldigt normalviktig nuförtiden annars så något annat än just denna valk med extra fett har jag inte. Och det ska ju ändå vara två där inne så nåt borde man väl känna. Eller?

Livmodern når upp till bäckenbenet i vecka 12. Innan dess ligger den under bäckenet. Många veckor kvar innan den är halvväga till magen Kram
  • villsågärna38

Gratis wi-fi på hotellet Vaknar såklart kl 7 som vanligt även när jag har sovmorgon!! Nu blir det snart lyxfrukost här. Ha det underbart idag vänner. Kram

• villsågärna38

Hittar inte samma bild som igår men den här är också ok. Vid v 12 har livmodern växt så övre kanten kan kännas precis ovanför bäckenbenet. V 16 är den ung mitt emellan navel och bäcken. Finns jättebra bild även i boken Mammapraktika. Har ni inte den så skaffa. Enda gravidboken man behöver ha och även jättekul då man kan skriva egna kommentarer för varje vecka. Roligt att ha sen när bebben kommer! Kram www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-2115979.htm

• villsågärna38

Hello girls! Tillbaka ifrån Paris efter underbara dagar i solen! Vår där nere, både magnolior och körsbärsträd som blommade. Ska läsa tillbaka i tråden nu. Jäklar va ni skriver!! Kramar till er alla

• villsågärna38
    MissHelena skrev 2014-04-01 01:29:59 följande:
    Vaknade med jättekramp i livmodern som sprider sig neråt och till ryggen. Snälla låt det inte vara räkan som inte vill stanna längre. Står inte ens ut med tanken på att det skulle bli missfall igen :( Varm vetekudde på magen nu men det vill inte släppa.

Oh så tråkigt att höra! Hoppas verkligen att det bara är växtvärk du har. Man kan ha riktigt ont utan att det behöver vara nån fara. Åk till gynakuten annars. Stora kramar
  • villsågärna38
    Thesse86 skrev 2014-03-31 19:52:26 följande:
    Har fått världens nästäppa från ingenstans och ibland är det knappt att nässpray funkar..några tips? Tänkte köpa koksaltsspray, men det ska tydligen inte ge så bra effekt det heller. Alla tips tas emot tacksamt! :)

Jättevanligt då man är gravid. Nezeril och liknande kan man ju använda men max 10 dagar. Jag gör som Jullan, koksaltlösning som jag blandar själv (3 dl ljummet vatten och 1/2 tsk vanligt koksalt) och sprutar in med nässköljare som köps på Apoteket. Jättebra morgon och kväll. Sen Renässans utöver om jag behöver (lite lättare att ha i väskan ) och i nödfall kan man ju ta Nasonex cortisonspray om det är riktigt illa och inte hjälper. Kram
  • villsågärna38
    tusa skrev 2014-03-31 21:44:13 följande:
    Det blir VUL.  Ja, mycket måsten..., men mindre nu! Jag har i veckan bestämt att inte ta mer industrijobb nu och nåt annat lär jag ju inte hinna få?  Känns bra att ha tagit det beslutet även om jag skulle tycka det var jättetrist om de skulle ringa med nåt kul projekt, men man kan inte få allt och jag vill ha baby!! 

Låter som ett klokt beslut! Kram
  • villsågärna38
    MrsCecilia skrev 2014-03-29 08:24:52 följande:
    Ett lyckat RUL i förrgår och en fantastisk tvillingutbildning så känns livet lite lättare. Om det inte vore för den förskräckliga astman som kom från ingenstans i förra veckan. Jag hosta, väser piper och tycker inga medciner hjälper. Jag blir tokig. Är det nån mer som har astma? (jag har inte haft det på 10 år så var den kom i från är oklart)

Blä va jobbigt!! Tror du inte det är pga graviditeten? Hoppas att medicinerna hjälper snart! Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015