• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

MrsCecilia skrev 2014-03-25 16:35:15 följande:
    Helt plötsligt från ingenstans har jag fått astma, det började i morse. Snuva har jag haft ett tag men det kanske är pollen? Det piper så jag håller på bli galen. Jag är ju björkpollen allergisk men har inte känt av den eller pollenastman på flera år. Ska jag ringa MVC eller min vårdcentral i morgon?

Ja det tycker jag def du ska göra. Ring vc. Kan ju vara så att du reagerar annorlunda på din allergi nu när du är gravid. Viktigt att få medicin då. Kram
  • villsågärna38
    MissHelena skrev 2014-03-25 16:17:55 följande:
    Så underbart! =) Hoppas du kan njuta av resan i helgen nu då, och att dina spottings slutar så att du slipper oroa dig.

Tack snälla du Kram
  • villsågärna38

Tack alla för grattis Lyckostjärna: Kommer inte ihåg!! Var så nervös att jag inte minns så mycket efter vi såg att hjärtat slog Kram

• villsågärna38

Fy va jobbigt för er som har allergi och astma. Jag har jättemild pollenallergi som jag inte känt av på flera år. Undrar om den kan komma tillbaka nu? Hoppas att ni som mår dåligt får bra mediciner iaf. Kram

• villsågärna38
    Lyckostjärna skrev 2014-03-26 08:39:44 följande:
    Hjälp! Inatt sov jag konstigt och vaknade att jag fick en orgasm i sömnen! Var jättekissnödig imorse! Vet inte om jag hållt mig för länge! Har haft molvärk hela morgonen en jobbig känsla! Nu har jag fått en brun flytning i trosskyddet jag är i vecka 11 nu? Är det kört för mig nu? Är det början på missfall? Ska göra ul på fredag känns som år dit!! Är det någon som har eller haft likadant i vecka 11? Är så orolig nu!!! Varför nu???

Jag fick också bruna flytningar i v 11 men såg ju bebben igår. Så allt var bra den här gången!! Det går inte att säga om de är farliga el ofarliga. Enda sättet att ta reda på är att göra ul och har du tid på fredag är ju det toppen. Skulle du börja blöda mer så sök akut innan dess men vi hoppas att det inte är nån fara alls! Och får du orgasmer i sömnen så bara njut - det är ju def helt ofarligt Stora kramar
  • villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-03-26 09:48:48 följande:
    VIllsågärna: Hade du mycket flytningar nu sist när allt såg ok ut? Kram  
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!

Varje dag i en vecka. Inte jättemycket men har behövt trosskydd om vi säger så. Har gett sig nu. Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-03-26 12:25:06 följande:
    För att göra en lång historia kort, så tycker inte mödravården att min utmattning är graviditetsrelaterad. De tycker jag skall ta tag i facket och skyddsombudet. När jag förklarar att de är sjukskrivna, tycker de att jag skall gå i högre instanser. När jag då säger att jag är för utmattad just nu för att gå en rond och ber om två veckors 25% sjukskrivning för att komma ikapp och kanske orka ta en rond, säger de återigen att det inte är graviditetsrelaterat. Skulle jag gå till VC ger jag mig fasen på att de skyller på att jag är gravid... Eller ger mig samma svar att jag måste fixa min arbetssituation. Så det enda jag kan göra är att sjukskriva mig själv gång på gång. Min arbetsgivare kan såklart sätta hårt mot hårt och kräva läkarintyg från första dagen och då blir det skittufft... Vet sedan tidigare rundor av olika anledningar att man inte får den hjälp man behöver av varken vården, facket eller lagen (lagen finns, men ingen ser till att den följs), så just nu får jag lita på något övernaturligt att det ordnar sig på något sätt... Mitt enda hopp just nu är att facket kanske ändå vaknar till (mailade dem idag) och att jag om tre veckor har tid hos min egen BM (för det var inte hon som sa ovanstående). Min BM som har facit i handen och hela den tragiska historien från i somras KANSKE kan förstå lite bättre och KANSKE kan ordna en läkartid som det iofs är fyra veckors väntetid på... (De har bara en läkare på en befolkning av 100 000 invånare...)

Va jobbigt!! Vilken ond cirkel. Hoppas att din vanliga bm är lite mer resonabel och kan ge dig lite andrum. Kram
  • villsågärna38

Själv har jag varit hos min husläkare idag. Vaknade vid 04 i natt och hade jätteont i ena kinden/bihålan. Aldrig haft det förut och ska ju resa bort med flyg imorgon em så blev jättenervös. Hemma nu med Nasonex nässpray, rinexin, sköljer med koksaltlösning i näsan med stor spruta och har blivit tillsagd att ta Alvedon. Min husläkare blev jätteupprörd då hon hörde om vår oro ang alvedon. Om man tar det vid enstaka tillfällen är det ingen fara alls. Tänkt vad media kan skrämma upp ibland. Jag låg och pinades i natt, sov inget efter 04 pga detta men mår mycket bättre redan nu då jag sköljt och tagit en enda Alvedon. Att det svällt igen så i näsan denna gång är säkert pga att jag är gravid trodde hon. Man blir ju lättare svullen då och kan få nästäppa bara av att vara gravid. Här blir det vila i em och kurera mig inför imorgon em för då jäklar bär det av till Paris med bästa väninnan Kram

• villsågärna38
    Lyckostjärna skrev 2014-03-26 10:28:07 följande:
    Jag är så lycklig! Har varit på toa 2 ggr nu ingenting nu! Det var bara 1 gång brun flytning typ som en tesked! Nu har jag inget! Tror jag höll mig för länge antagligen! Japp orgasm är ju fantastiskt det är 7:e jag har fått mitt i natten denna graviditet! Tusen tack för era kloka kommentarer!! Love you all

Oh va skönt! Var säkert nåt högst tillfälligt och ingen fara alls. Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-03-26 14:01:45 följande:
    Man kan ju alltid hoppas... Får leva på hoppet några veckor till och ta timme för timme. Verkligen försöka att INTE göra mer än nödvändigt och fixa tunnelseende på mitt eget. Så lätt att säga och så svårt i praktiken. Men idag är jag ledig! Måste försöka slå bort allt jobb då, så jobbet inte äter upp mig även på lediga dagar... Känns dock lite bättre konstigt nog, för nu VET jag att de inte tänker hjälpa mig.

Ja konstigt men ibland mår man ju bättre då man får ett besked. Bättre att veta. Helt rätt det där med tunnelseendet. Förstår vad du menar. Låt inte jobbet ta över ditt liv, även om det är lättare sagt än gjort. Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015