• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Thesse86 skrev 2014-03-26 15:07:19 följande:
    Nu har jag äntligen ringt MVC och bokat inskrivningssamtal. Vi ska ju göra UL nästa torsdag (8+3) så ska på inskrivning måndagen efter. När man gör det första UL i v 8-9, är det ett vanligt eller VUL? Jag har haft ganska ont i magen den senaste tiden, som mellan bröstbenets spets och naveln..ringde till kliniken och de trodde det var magkatarr och föreslog att jag skulle testa Omeprazol, men det har i princip ingen effekt. Någon annan som har samma/liknade problem? Tips på vad det kan vara? Det är som konstant halv ont, och värst blir det när jag ska sova. Har som svårt att äta, så fort jag äter tappar jag matlusten för att det känns obehagligt i magen...

Va skönt att du har både vul ( brukar vara vul i v9) och inslrivningssamtal bokat Tror också att det är magkatarr och halsbränna. Vanligt. Ät lite och ofta. Varannan timme så magen inte blir tom och tårta Novalucol om inte omeptazolen funkar. De får man knapra ofta men tycker de funkar bättre ibland. Det där med att tappa matlusten är vanligt. Testa med smörgåsar och kall mat. Jag vad du kan tänka dig. Jag är i v 12 och kan fortfarande bara äta vanlig lagad mat till lunch. Smörgås och frukt plus fil till både frukost och middag plus kvällsmat Och så blir det kex och frukt som mellis. Kram
  • villsågärna38
    MrsCecilia skrev 2014-03-26 17:38:55 följande:
    Idag var jag på vårdcentralen och fick inhalera kortison och adrenalin. Jag fick pulmicort och bricanyl utskrivet och jag avskyr att ta mediciner när jag är gravid. Jag oroar mig bara för de små bebisarna. I morgon är det i alla fall dags för Rul och tvillingutbildningen på svenska tvillingklubben.

Usch förstår dig men astma är ju inte att leka med. Bebisarna behöver ju en syresatt mamma Så spännande med RUL imorgon!! Håller tummar och tår för dig och bebbarna!! Kram
  • villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-03-26 21:16:56 följande:
    Blir nojig känns som att magen sjunkit in och jag har inte känt mycket i magen idag. Annars brukar set spänna och ha sig. Men det kanske kan ha att göra med att jag har varit ganska lös i magen idag när jag varit på toaletten

Jag tar inte kännt nåt i magen på nästan två veckor. Den är inte ett dugg större heller än för en månad sen. Tror det är helt normalt. Det går i vågor det där och i mitt fall är jag inte lika gasig och förstoppad längre så därför inte lika svullen. Så ta det lugnt!! Är säkert ingen fara Kram
  • villsågärna38
    Thesse86 skrev 2014-03-26 22:22:03 följande:
    MrsCecilia skrev 2014-03-26 16:54:58 följande:
    Therese 86. Jag tänker halsbränna och eller magkatarr. Har du Novalucol hemma?
    Tack för tipset! Ska definitivt åka och köpa Novalucol imorgon :) är det nått man kan äta regelbundet när man är gravid? :) allt är så nytt för mig ;) har ju inte haft några som helst symtom förrän detta kom för typ en vecka sedan.

Här är produktinfo om Novalucol: www.fass.se/LIF/product;jsessionid=usMAZzsvagQDcmMLS6V7qk2wBgPb2eftSSu0S6EOjz5hYU0tbXXa!671082509&userType=2&nplId=19910308000030
  • villsågärna38
    johjen skrev 2014-03-27 10:13:26 följande:
    Hej alla fina! Vill bara mest säga att jag är så glad över denna tråden! Ni alla är så härliga och kloka och skönt att veta att ni finns. Är inne och läser här flera ggr per dag men inte alltiod jag har tid att skriva något eller vet svar på någon fråga. Men uppskattar er alla enormt då jag i "den vanliga" världen känner mig ganska ensam då nästan alla mina vänninor redan fått barn. Så tack för att ni finns! Kram

Va gullig du är Håller helt med dig!! Jättehärlig tråd. Hur gick ledningsmötet förresten? Själv är jag gråtmild idag. Jätteglad över att resa bort några dagar men det är jäklar inte lätt att resa ifrån en tvåårig prinsessa. Har abstinens redan nu!! Man blir ju inte mindre blödig av att vara gravid heller. Snyft!! Jag som varit businesswoman-typen tidigare är numera blödiga mamman. Livet förändras Kram
  • villsågärna38
    tusa skrev 2014-03-27 10:38:44 följande:
    ÅHH!  Varför fick du göra UL? Jag har kanske börjat backa lite på KUB-beslutet...skulle ju inte göra nåt, men vill så gärna se att Liten lever ännu, hade varit fruktansvärt att få veta på RUL att hen dött i typ v.8-9...men vill ju inte ha några sannolikhetssiffror.. Kan man göra så? Säga ja till NUPP och sedan, väl där säga att vi inte vill veta något resultat??

Bad om ett extra ul pga oro. Vi har ju haft flera MA tidigare och jag hade haft lite småblödningar. Går på MamaMia som gör alla ultraljud själva på mottagningen så de klämde in mig. Såå skönt!! Klart om ni vill att ni kan göra KUBen för att bara få ultraljudet. Så har vi gjort innan även om vi tog reda på resultatet då också men hade aldrig gått vidare om det inte hade varit extremt, extremt dåligt. Är man inte över 40 så har man ju väldigt sällan dåligt resultat. Det är ju nu när jag är 42 och vi inte gör ÄD längre som vi är nervösa över resultatet. Gå dit inlästa vecka så ni får veta att lilla bebben har det bra. I nödfall får ni väl hålla för öronen när de ska berätta Kram
  • villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-03-27 11:57:07 följande:
    Någon  mer som gör KUB Nupp i april Min nedräkning har börjat...  Jag det är cirka 13 dagar kvar... men då är det helg snart och den kommer att gå väldigt fort  :)
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!

Jag och Johjen kör nästa vecka. Pirr!! Kram
  • villsågärna38
    johjen skrev 2014-03-27 13:14:35 följande:
    Tack igen alla fina på era respons på mitt inlägg. Konferensen/Ledningsruppsmötet gick bra men är så uttröttande och känner att jag tål inte stress/press lika bra som förut. Från lunch och framåt igår mådde jag jätteilla och kändes som jag skulle somna på stället och fick ta till sockertricket med cola. godis och en glass för att må någorlunda ok. Har fortfarande svårt att äta varm mat men tvingar i mig ngt till lunch men kompletterar med mackor, fil och frukt. Grönsaker är fortfarande svårt att få ner. Tycker att jag sedan några dagar tillbaka börjat känna av livmorden mer som i att jag känner att det är ngt där som inte varit där innan.. Någon som känner igen sig? Inte att det känns som mensvärk eller att bebisen rör sig utan en varmkänsla och en känsla av tygnd i livmorden.Kan ju lika gärna vara tarmana som spökar men känns mer nere i magen under blygdbenet. Kanske nu som livmodern reser sig?

Usch, känner igen det där. Tufft!! Hoppas snart du börjar känna dig piggare! Det är i v 12 som livmodern växer över blygdbenet så det är inte konstigt att du känner av den. Det gör jag med. Bifogad en länk där man kan se hur stor livmodern är i olika veckor. Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015