Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Thesse86 skrev 2014-03-26 15:07:19 följande:
Nu har jag äntligen ringt MVC och bokat inskrivningssamtal. Vi ska ju göra UL nästa torsdag (8+3) så ska på inskrivning måndagen efter. När man gör det första UL i v 8-9, är det ett vanligt eller VUL? Jag har haft ganska ont i magen den senaste tiden, som mellan bröstbenets spets och naveln..ringde till kliniken och de trodde det var magkatarr och föreslog att jag skulle testa Omeprazol, men det har i princip ingen effekt. Någon annan som har samma/liknade problem? Tips på vad det kan vara? Det är som konstant halv ont, och värst blir det när jag ska sova. Har som svårt att äta, så fort jag äter tappar jag matlusten för att det känns obehagligt i magen...Va skönt att du har både vul ( brukar vara vul i v9) och inslrivningssamtal bokat Tror också att det är magkatarr och halsbränna. Vanligt. Ät lite och ofta. Varannan timme så magen inte blir tom och tårta Novalucol om inte omeptazolen funkar. De får man knapra ofta men tycker de funkar bättre ibland. Det där med att tappa matlusten är vanligt. Testa med smörgåsar och kall mat. Jag vad du kan tänka dig. Jag är i v 12 och kan fortfarande bara äta vanlig lagad mat till lunch. Smörgås och frukt plus fil till både frukost och middag plus kvällsmat Och så blir det kex och frukt som mellis. Kram