• villsågärna38

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lyckostjärna skrev 2014-04-03 18:56:14 följande:
    I love you villsågärna!! Jag är 36 och jag väger 67 kg och är 166 lång har aldrig vägt så här mycket förrut! Vägde 60 när jag började med IVF och min förra graviditet vägde jag 53 kg vid invägning så därför har jag ångest nu men om det hänger Mest på det du säger så ska jag försöka andas lugnt! Jag älskar ju redan den här Goa bebisen och vill bara att den är frisk! Så pigg och glad som bebis var förra fredagen och gjorde volter vinkade och dansade balett så är vi redan förälskade! Tack för du orkar med alla mina frågor!!! Kramar

Det var så lite så vännen!! Det kommer att gå jättebra ska du se!! Kram
  • villsågärna38
    Hoppfulla Fia skrev 2014-04-03 18:58:04 följande:
    Johjen grattis till de fina resultatet och att bebisen växer å mår bra. Tycker synd om dig dock så ligger å har ont. Hoppas du kryar på dig snart å att det inte är något allvarligt. Har haft det slitigt på jobbet under nästan hela graviditeten då min närmsta kollega varit sjukskriven för utbrändhet. Jag ligger hela tiden efter och gör inte ett bra jobb. Orkar mindre och blir så stressad att jag ibland bara låser dörren å sätter mig å tjuter en stund för att jag känner mig så jävla otillräcklig. Har tänkt på sjukskrivning men det känns som att om jag försvinner så måste kliniken stänga för vi får inte tag på några vikarier med så kort varsel, å det kan jag inte ta på mitt samvete. Har legat och tyckt synd om mig själv på soffan och då började magen värka på så där skönt å varmt växtvärkigt sätt å då blev allt genast mycket bättre. Vi är två som ligger här tillsammans på soffan å det är faktiskt inte så synd om mig, för jag har en liten bäbis i magen!!! Och om mindre än 5 mån så kan jag få havandeskapspenning å slippa gå till jobbet på över 1 år, Hurra!!!

Usch va tufft men du har helt rätt!! Snart har du en bebbe att mysa med i minst ett år!! Hoppas att det får dig att orka. Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2014-04-04 09:12:35 följande:
    Kommer alla ni här att göra glukosbelastning har hört att man inte gör det överallt? Jag ska göra 2st . Har även fått tid till RUL den 28 maj .

Kul med RUL-tid!! Jag tror bara att jag ska göra det om blodprovet el urinprovet man tar vare gång hos bm visar på socker. Låg jättebra till hela min förra grav så behövde inte göra det då som tur var. Har också tid till RUL, 12/5 Kram
  • villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-04-04 09:25:00 följande:
    Kul med tid för RUL  
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!

Va synd men du ska se att det säkert inte är nån fara. Nog hormoner som spökar och gör dig orolig tror jag. Du får räkna ned till onsdag. Inte så många dagar kvar nu!! Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2014-04-04 09:47:08 följande:
    Allt mitt såg bra ut. De snabbsvaren man fick direkt. De andra tar nog 1 vecka antar jag. Men här gör man det på alla. Jag ska dock göra 2st då min bror har diabetes typ2, dock. Men dem ville kolla för säkerhets skull. Men jag får lyssna på hjärtat den 14 april så då blev jag glad hehe . Usch jag kommer att vara så nervös inför RUL. Kram på dig

Det låter ju iofs bra att de är extra försiktiga om du har diabetes i familjen. Alltid jättekul att lyssna på hjärtat också Ja RUL är pirrigt, men man får tänka som så att det ändå är jätteovanligt med missbildningar av olika slag. Vi får hoppas att alla här i tråden klarar sig och får fina RUL!! Kram
  • villsågärna38
    Lyckostjärna skrev 2014-04-04 10:13:28 följande:
    Jag har fått RUL 27 maj och träff med dr 28 maj för planering av förlossning ska bli så spännande! Får man veta kön på RUL nu för tiden eller vart ska man vända sig i GBG för det? Är sååååå nyfiken!!

I Stockholm får man veta kön om man vill men har hört ryktas om att de är kinkiga i Västra Götaland av nån anledning. Kan inte förstå varför. Hoppas att det ändrat sig. Låter ju medeltida att inte meddela könet om föräldrarna vill veta (om man kan se). Kram
  • villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-04-04 10:29:32 följande:
    får man tid för RUL efter KUB eller kommer det automatiskt..  är det i vecka 17 som man gör RUL? 

Jag fick alla tider för både KUB och RUL redan vid inskrivningen men det är säkert lite olika. Det vanligaste är att man gör i. 18-19 men funkar även i v 20. Vi blev ju framflyttade på KUB så fick en ny RUL-tid eftersom vi inte vill göra för sent. Blir i v 19 nu tror jag. Kram
  • villsågärna38
    Pluttemor skrev 2014-04-04 10:31:03 följande:
    Jag har fått för mig att om det är möjligt att se kön på RUL så talar man om det?! Men så kanske inte alla landsting gör. När vi väntade sonen så ville först inte veta, men sen sen minut innan hon tog bort apparaten så ångrade vi oss  

Med vår dotter kunde de inte se. Hon låg fel och ville inte flytta på sig. Sååå frustrerande för vi ville så gärna veta. Men då vi gjorde NOTCH i v 26 såg man tydligt som tur var
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2014-04-04 10:36:20 följande:
    Mitt RUL blir i v.18 vi vill inte veta könet.

Oh va tålmodiga ni är!! Imponerad!! När BM frågade oss förra gången så kom det i kör JA från både mig och maken. Så nyfikna av oss!!! Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2014-04-04 10:46:29 följande:
    Hehe min sambo vill inte veta. Jag har alltid velat. Men har hört skräck exempel, att det sett fel å kommer ut motsatta könet och det hade jag aldrig klarat psykiskt, att ställa om till en annan individ. Hoppas att du förstår hur jag tänker och känner? Även om det är väääldigt sällan det hänt. Men är så rädd för det. Sen kan det absolut hända att vi ångrar oss när vi väl är på RUL hehe. Menar inte att skrämmas såklart :-/. Kram

Nä jag blir inte skrämd. De är så rutinerade och proffsiga där vi går och vet att de bara meddelar kön om de är 100% säkra. Ultraljudsutrustningen idag är ju också så mkt mer avancerad än för 5-10 år sen så känner faktiskt ingen oro alls för att få fel besked. Vi tyckte det var mysigt att veta för att vi knöt an ännu mer till bebben redan i magen. Kunde välja namn osv. Men det är ju så olika hur man känner. Alla ska göra det som känns bäst för dem. Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015