• Moolie

IVF under 2014

tintinigbg skrev 2014-08-24 20:17:58 följande:

Har en liten fråga angående vad som är bra att äta? Äggplock v 37. Ska man dra ner på kaffe mm.

Skippa Kaffe och nikotin, 30 min motion varje dag och gå efter tallriksmodellen när du äter. :)
  • Moolie
    tintinigbg skrev 2014-08-27 14:56:10 följande:

Jippi äntligen dags för injektioner. Har sprayat sen den 12.

Yayyy!! :D
  • Moolie
    Starshaped skrev 2014-08-27 21:26:40 följande:

Vilken ruvdag kan man sluta känna biverkningar av sprutor och litinius tabletterna?

Har tidigare haft ömma bröst, men det har minskat nu.. Är på ruvdag 7...

Är rädd att bristen på "känningar" betyder att vi misslyckats!

Tycker det går lite från dag till dag...! Och vaggisarna underlättar ju inte direkt. Och kag har för mig att äggen växer även när man slutat ta dem. För jag hade i närheten av två handbollar till äggstockar!
  • Moolie
    Starshaped skrev 2014-08-27 22:12:13 följande:

Så det finns hopp än?

Tycker denna period är jobbig, ovisshet och man (jag) går och känner efter på tok för mycket! Hur mår du idag? <3

Kram!

Det finns verkligen hopp!! Små blödningar är också normalt! Och man ska inte glömma att 30% av alla kvinnor har fullskaliga blödningar under hela sin graviditet! :) Testdagen är viktig!!
  • Moolie
    Starshaped skrev 2014-08-28 07:07:31 följande:

:)

Tack!

Testdagen känns också väldigt lååångt borta.

Men du, hur mår du?

KRAM!

Ägglossningen är över och det är insättning på lördag! :) Får vi bara hoppas att vår lilla eskimå klarar sig med!
  • Moolie
    Speck skrev 2014-08-29 11:47:26 följande:

Asså jag blir nästan rädd när jag ser vilken dålig information många får från sin klinik! Hur man tar sprutor, när man börjar med olika mediciner allt sånt borde ni ju fått veta innan ni ens börjat med behandlingen?

Blir plötsligt tacksam för min klinik :)

Jag fick ett otroligt noggrannt utformar behandlingsschema...! Så tycker också det är riktigt skrämmande...!!
  • Moolie
    knaestoot skrev 2014-08-29 13:41:33 följande:

Efter 200 samtal kändes det som, ooh en stor klump i halsen, fick jag tag i nån som kunde hjälpa..

Så nu löste det sig för denna gången... Deras ursäkt, "oj vi glömde ringa".

De fick höra precis alla nyanser av mina känslor; att det här är hela vår vardag, vad alla drömmar och samtal handlar om hemma hos oss, vår längtan och vår kamp för att få de som andra tar för givet, hur jävla respektlöst det är att glömma ett par som kämpar och klöser sig fram genom alla käftsmällar och missfall för att nå sin dröm.

Det blev helt tyst i luren, sen fick jag en hyfsad ursäkt...

Vi är iaf back on track, men är nu helt tomma på energi för denna dag...

Som jag skrev i den andra tråden är det bra att du fick vräka ur dig!! Om du skulle behöva gå med dessa känslor!

När vi var på ett landstingsfinansierat ultraljud så stod de och pratade om oss öppet i hallen. Något som en vecka senare skulle resultera i ett missfall... Om det hade lyckats så hade jag inte tagit illa vid mig. Men eftersom vi fick missfall så blev jag OTROLIGT illa berörd...
  • Moolie

Tack!!! Jag har tio test som ligger och väntar! ;) Ska köpa ett clear blue till själva testdagen med om mensen uteblir! :)

• Moolie
    Starshaped skrev 2014-08-30 22:40:16 följande:

Pga deras inställning anser de inte att jag har rätt till sjukdagar om jag är hemma pga IVF relaterade saker. (Eller ja deras arbetsgivarorganisation) vilket de tycks gå stenhårt på nu.

Vilket betyder att jag inget får betalt om jag är hemma pga nåt IVF relaterat. Och detta berättar de samma dag vi gjort insättningen och EFTER jag varit hemma några dagar pga detta. Förskolan kämpar med ekonomin nu, så jag förstår de är oroade över att jag är hemma. Men jag är inte hemma för att "få en ledig dag" utan för att jag mår dåligt, och inte anser jag kan utföra mina arbetsuppgifter.

Jag har ungefär samma problem. Men jag har helt sonika slutat berätta varför jag är hemma. Kör med ryggvärk eller huvudvärk som ursäkt. :) När jag vill vara ledig för läkarbesök så säger jag att jag har rätt till det enligt facket.
Svar på tråden IVF under 2014