• Moolie

IVF under 2014

Nicka skrev 2014-08-19 17:48:25 följande:

De som jag varit så rädd för har nu hänt, vår lilla Snottis har inte växt sen vecka 9 skulle varit i vecka 14 idag....imorgon åker vi in för att framkalla missfall, hur fan skall jag/vi orka att resa oss igen?! Detta är en mardröm

Fy!! Hela min kropp värker när jag läser vad du skrivit...!! Detta önskar man inte sin värsta fiende! Bra att du söker hjälp!! Jag fick ingen hjälp och mådde OTROLIGT dåligt!

Styrke kramar till dig!! Fy!! :'((
  • Moolie
    Emmaaa1984 skrev 2014-08-20 08:05:11 följande:

Vi ska göra vårat andra FET nu på fredag. Är på vårat första ivf, blev inget ET pga risken för överstimulering. De plockade 31 ägg, 7 stycken fick vi i frysen. Första FET lyckades alltså inte, började blöda redan på rd 6.

Jisses vilken skörd!
  • Moolie
    Starshaped skrev 2014-08-20 12:55:19 följande:

Om ca en timme är det dags för vårt allra första IVF-försök. 4 fina ägg ligger och väntar på oss på Huddinge. Ett av dessa kan vara vårt guldägg, behöver jag ens säga att vi är förväntansfulla och n e r v ö s a? :)

Hur gick det?? :D
  • Moolie
    Nicka skrev 2014-08-20 17:44:27 följande:

Ligger nu här hemma med fruktansvärda smärtor och blödning :( vi beslutade oss för att åka hem ca en och en halv timme efter att jag fått tabletterna då de inte hände så mycke på sjukhuset.. Känns för jävligt detta :(

Härligt starshaped önskar er all lycka till!

Åh, tänker på dig!! Hoppas tabletterna underlättar för kroppen. Jag fick inga tabletter och mådde katastrof!!

massor av kramar till er!!
  • Moolie
    Nicka skrev 2014-08-20 20:00:18 följande:

Tabletterna gör de dom ska, men de gör fruktansvärt ont :( har panik och vill krypa ur kroppen :( ringde 1177 för att kolla om de va ok med citodon, och de va de, men hon tyckte att alvedon, värmedyna och att härda ut va vad jag skulle göra :( :( inte ok att behöva ha så ont och härda ut mår ju redan så jävla dåligt!!

Ligg nära varandra och kämpa igenom detta... Jag trodde hela underlivet skulle brista tillslut! Men ut kom det och inga biverkningar av just det... Kan hända att du får vara hemma i två eller tre dagar pga detta. Men det förutsätter inte sjukvården. Utan man ska förlora sitt barn på jobbet, spola ner det och sedan fortsätta jobba. Underbart!!! Fy faaaaan!!

Ta citodon!!! Allt du kan ska du ta! Genomlid inte det. Låt honom ta hand om dig!! Åh, börjar nästan gråta för din skull!!
  • Moolie
    Nicka skrev 2014-08-21 09:18:12 följande:

Idag har jag inte så ont som tur är men blöder som bara den :( använder just nu barnblöjor som jag hade hemma, visst förstod jag att de skulle bli mycke riklig blödning, men frågade igår på sjukhuset va hon rekommenderade mej att köpa svaret va bindor?! Bättre hon sagt köp blöjor att ha första dagarna..vågar knappt sova för rädslan att blöda igenom allt :( idag va sambon tvungen att jobba :( pissigt! Jag har bestämmt mej för att vara hemma denna vecka sen se hur jag mår både fysiskt och psykiskt.

Bra!! De som jobbar inom sjukvården har uppenbarligen inte behövt genomlida detta själva!!
  • Moolie
    knaestoot skrev 2014-08-21 18:01:02 följande:

Har helt fått hjärnsläpp - vi ska börja med hormonsprutorna igen med nästa mens som borde komma nästa vecka.

Gjorde ju sprutorna sist i februari, och sen var det äggplock, överstimulering, cystor, graviditet, missfall i vecka 8 i juli, så jag har helt glömt bort hur man gjorde.

Vilken dag börjar man ta sprutorna??

Fick du inget nytt schema??
  • Moolie
    Nicka skrev 2014-08-23 09:10:46 följande:

Inte så bra.. Åkt på en förkylning med hosta, halsont och feber är precis som om kroppen släppte allt :( idag kör de dessutom i magen "suck" vill bara sova!

Usch så jobbigt!! :((
  • Moolie
    Starshaped skrev 2014-08-23 22:34:18 följande:

Någon mer än jag som "ruvar" och använder Lutinius-vaginaltabletter?

Har så ömma bröst till och från, är det pga sprutorna tidigare eller tablettena jag tar nu?

Är bara på ruvdag 3...

Det är pga båda! Jag hade OTROLIGT mycket känningar! Mer än normalt eftersom man inte ska känna sig gravid SÅ tidigt.
Svar på tråden IVF under 2014