IVF under 2014
Ska tillägga att det var så jag gick ner 25kg sist. Nu har jag "bara" 20kg.
Ska tillägga att det var så jag gick ner 25kg sist. Nu har jag "bara" 20kg.
Är det BMI 30 för att göra IVF där du bor, eller har jag missat ngt?
I Gbg är det BMI 35 som gäller, konstigt om det skulle skilja så mkt..
Okey, ja märkligt. Jag har väl BMI runt 29 just nu, lite semesterkilon som håller på att försvinna. När jag försöker tappa lite i vikt så undviker jag kolhydrater (typ bröd, potatis), oftast kan man ju tappa 1-2 kg i bara vätska på en vecka av att undvika sådant.
Sitter och läser om IVF på sjukhusets hemsida (för 511e gången typ), nån som är några bra sidor lagrade för just IVF, ICSI, som ni vill dela med er av? Känns som att jag har googlat sönder mig..
Hej, jag hoppar in här också om jag får. Jag har ett barn sen tidigare, som kom till genom IVF och nu drar vi igång med syskonförsök. Vi ska på konsultation på torsdag. Går på fertilitetscentrum Stockholm. Spännande och nervöst!
Allt gick fint idag med äggplock, 10 st ägg blev det. Blir återinsättning på onsdag, nu håller vi tummarna att flera av dom blir befruktade och mår fint :)
:)
Är öm nu när värktabletterna börjar gå ur, men mest lättad och glad att det gick så bra allting och att antalet ägg blev högre än vi väntat! Känner förväntan och hoppfullhet! :)
Vart befinner ni er i IVF-karusellen?
:)
Åter igen, förkortningar har jag dålig koll på.. VUL har jag koll på, men FET? :)
Usch! Jobbigt! Missfall är en stor skräck! Kram!
Tack! Blir mer och mer nervös, jobbigt att veta att de finns dom som går omkring med ett dött foster i flera veckor :( känner mej just nu inte så gravid.. "Bara" mage som växer. Har försökt intala mej själv att är nått fel så blir de mf men så verkar de ju inte vara för en del :( å vad jag längtar o inte längtar tills i em..
Börjar kissa på stickan imorgon! 2-5 dagar till ägglossning tror vi. Sedan 6-7 dagar innan återföring. Nu går det undan! Skönt att slippa hormonerna denna gången!!
Håller tummarna för er! :) det är en jättejobbigt karusell detta med IVF. Men förhoppningsvis värt det i slutändan. Lyckas vi! Så glömmer vi nog rätt snabbt allt det jobbiga :D
Vi ska ge oss på vårt första IVF- försök imorgon..
Plockade ut 10 ägg igår, varav 4 st var jättefint befruktade enligt barnmorskan, när jag ringde och frågade idag :)
Kramkram!