IVF under 2014
Dags för mig med med sprutor då om mensen kommer som den brukar :)
Har aldrig längtat så mycket efter att få mensen så haha!
Dags för mig med med sprutor då om mensen kommer som den brukar :)
Har aldrig längtat så mycket efter att få mensen så haha!
Hej på er!
Jag vill bara säga att jag kommer att vara lite mindre aktiv i tråden en period. Jag är rätt knäckt psykiskt. Jag kommer in då och då och läser hur det går för er och kommer vilja komma tillbaka snart igen när jag hämtat nya krafter och kan börja se fram emot nya tag.
Det jag vill ha sagt: jag är fortfarande med er och tänker på er. Snälla, glöm inte bort mig för att jag inte syns så mycket ett tag. Jag behöver verkligen ert pepp och stöd och vill finnas där. Jag ska bara få upp näsan över vattenytan igen. Är det något så finns jag via meddelanden, det är lite lättare för mig att engagera mig i än en hel tråd.
Kram på er <3
Lyckan för skörden blev inte långvarig...
Ringde jobbet och sa att de på kliniken inte tyckte jag skulle jobba imorgon eftersom jag blev överstimulerad igen...
Och det var inte populärt!!
Min chef fick mig att få så dåligt samvete för att vi "ställer till det" på jobbet - alltså MER dåligt samvete än vi redan har... Vill bara lipa över alltihop.. All denna jävla oförståelse.
Jag "fick" iaf vara ledig imorgon, känns ju olustigt när det blev såhär...
Tack för allt stöd!!
Idag känns det lite bättre, men igår var jag riktigt knäckt.. Det är inte precis att vi valt att ha det såhär, och det är "inte meningen" att ställa till det på jobbet med alla frånvaro.
Men min chef har varit med på tåget från början och har varit ett stort stöd - men även om jag kanske ringde henne vid ett dåligt tillfälle igår och hon var stressad över annat, har hon ingen rätt att ta ut det över mig... Man mår ju skit som det är, både psykiskt och nu också rent fysiskt...
Men 15 ägg hade blivit befruktade!! Så nu håller vi tummarna för att det blir många till frysen...
Hur går det för er andra?! Ruvare och skördare?
Av mina 11 ägg så hade 7 blivit bra befruktade. Så nu ruvar jag på 1. De andra 6 blev eskimåer. Känns så skönt
Vi har lyckats :)
Nån som vet vad det kostar att göra ett återinförande på sahlgrenska? Har gjort ivf där en gång (landstinget bekostade) och det tog sig direkt men har 2 st kvar i frysen och funderar på vad det kostar sen när vi vill ha ett syskon till bebis.. är inte aktuellt nu på nåt år men vill ha en uppfattning om priset bara :-P
Vet inte om alla är befruktade, kanske ska ringa och fråga
RD13 idag! Hurra!!!
Nu börjar det hända lite. Ska till gyn och ta de sista blodproverna imorgon och lämna in hälsodeklarationen.
Hur länge behövde ni vänta innan ni fick börja?