• Moolie

IVF under 2014

Speck skrev 2014-08-31 08:45:55 följande:

Star-shaped : först och främst är det ju helt sinnessjukt, men sen ska jag erkänna att jag kör på Moolies linje och säger bara att jag är sjuk. Eller när jag måste iväg för blodprov, ultraljud etc så säger jag att jag har läkartid. Hittills har ingen varit så fräck att fråga vilken typ av läkare. Men får jag frågan tänker jag bara fråga varför de vill veta det. Det brukar göra folk så ställda att de inte kommer sig för att fråga mer.

Jag har dock fördelen att jag kan flexa så om jag bara jobbat 6 tim en dag får jag jobba igen resten en annan dag. Kanske är svårare på förskolan.

Ibland får man vara lite slängd i truten för att få det man har rätt till! ;)
  • Moolie
    Starshaped skrev 2014-08-31 12:03:03 följande:

Önskar ibland att jag också gjort så, men jag är för ärlig och emotionell för att kunna hålla allt detta för mig själv. Kände att det var bäst att berätta från första början, men ja nu verkar det som jag får äta upp det beslutet :( mår skit, känns tungt att veta det är måndag imorgon.

Det jobbiga är att från första början var arbetsgivare väldigt stöttande, och sen när jag vart dålig och hemma, då vände de i synen på detta med IVF behandlingen. Har alltid, eller ja hela vägen sagt att detta är en period som för mig är övergående och nåt jag måste ta mig igenom. Och att det kan vara tufft ett tag för mig. Det var mycket därför jag berättade, hoppades på förståelse. Men är det något den här resan har lärt mig, så är det att har man inte själv upplevt hur det känns att vara ofrivilligt barnlös, så finns där inte en tillstymmelse till förståelse.

Det var därför jag bad om att bli förflyttad senare. Jag märkte att det var bättre att hålla tyst... Tyvärr. Så nu vet bara arbetslagsledaren det och vi arbetar OTROLIGT nära varandra. Så vi är mer som vänner än anställd/chef.
  • Moolie
    Starshaped skrev 2014-08-31 15:56:28 följande:

Önskar jag hade den möjligheten, men jobbar på en enhet med bara en avdelning. Inte riktigt läge att byta jobb heller..

Åh! Skönt med en sådan bra kontakt med "chefen" ;) Njuuut! :) Kram!

Jag bytte till en annan ort i samma kommun! Jätte skönt!

Jag försöker! ;) Men hon pratar mycket om hur hon blev gravid även om hon åt P-piller. Inte sådär jätte kul. Men när man börjat prata om att skaffa barn vill alla berätta sin historia. Vilket är fullt förståligt! ;)
  • Moolie
    Starshaped skrev 2014-09-01 10:44:33 följande:

Nyss hemkommen från husläkare, är sjukskriven till slutet på september. Pga akut stressreaktion. Så nu har jag ett läkarintyg, sen så får arbetsgivaren säga vad de vill, de krävde intyg och nu ska de få ett. Hade önskat detta gick att lösa på smidigare sätt. Men nu har jag iaf läkarintyg på att jag inte mår bra!

Åh så skönt!!!
  • Moolie
    Starshaped skrev 2014-09-02 07:07:32 följande:

Till er som gjort IVF och har lyckats! :)

Vilken ruvdag fick ni att ni skulle grav.testa på?

Tjuvtestade ni nåt innan?

Och kände ni några graviditetstecken innan testet?

:)

Kram till alla kämpare!

Jag tjuvtestade på dag 10 på förra och fick plus. Nu har jag redan testat sedan insättningen. Orkar inte vänta alls faktiskt. ;) det får vara värt de extra hundralappar som det kostar! :P har sådana vanliga HCG-test... :)
  • Moolie
    Nickidocka skrev 2014-09-01 23:03:38 följande:

Hej på er!

I fredags hade jag vul, fick öka dosen av gonal från 150 till 175.

Nytt vul idag som visar på tio fina blåsor. När kliniken ringde så fick vi även veta att blodproverna såg jättebra ut. Så nu vips har jag tagit ovitrelle och på onsdag är det äggplock, insättning fredag. OMG !!

Hann inte med riktigt. Nu går det fort, så himla roligt. ;)

Jisses!! Här går det undan!! :D
  • Moolie
    trina skrev 2014-09-04 17:43:19 följande:

Fick ut 38 ägg idag på äggplocket :) väldigt glad att jag fick ta suprefact eftersom de sagt att det är omöjligt att bli överstimulerad då. Får veta på söndag hur många som blev befruktade!

Mådde kasst efteråt och fick stanna drygt de timmar på avdelningen,så det är skönt att vara hemma nu!

Jisses! Vi fick 11, en till frysen (som jag testat positivt med idag). Och då var det via ICSI. :) men 38 ägg är ju helt fantastiskt!
  • Moolie

Tack allihop!

Jag fick plusset redan tre dagar innan BIM. Så än är det inte helt säkert... Sedan fick jag missfall i v10 med den förra graviditeten... Så jag vågar ändå inte riktigt hoppas... Även om jag VILL skrika det ut till HELA världen!!

• Moolie
    Starshaped skrev 2014-09-05 07:04:01 följande:

Vi kunde inte hålla oss till vår riktiga testdag imorgon lördag..

Vi testade nu på morgonen..

Tog bara några ynka få sekunder så stod det där! (Vi dubbeltestade)

"Två fina streck" precis där strecken skulle vara, och ännu ett test med svaret

"Gravid 2-3 veckor", känns helt magiskt!

Nu börjar nästa resa, nästa oro, nästa hopp!

Starshaped skrev 2014-09-05 07:04:01 följande:

Vi kunde inte hålla oss till vår riktiga testdag imorgon lördag..

Vi testade nu på morgonen..

Tog bara några ynka få sekunder så stod det där! (Vi dubbeltestade)

"Två fina streck" precis där strecken skulle vara, och ännu ett test med svaret

"Gravid 2-3 veckor", känns helt magiskt!

Nu börjar nästa resa, nästa oro, nästa hopp!

Detta börjar bli tur-tråden!!! ;)
  • Moolie
    knaestoot skrev 2014-09-05 17:15:54 följande:

Stort grattis till alla som gör härliga framsteg!! :) :)

Men hos oss har vi KATASTROF-LÄGE!!!

Insåg precis nyss att jag aldrig tog någon Orgalutran-spruta igår!!

Vad händer nu?!! Är det kört?!! Blev så himla ledsen när jag insåg det, usch vad hemsk jag känner mig! :((

Vad sa de på kliniken???
Svar på tråden IVF under 2014