• lundalina

Är det mer ok att plåga djur man inte tycker om?

Jag såg på nyheterna hur upprörda folk blev av delfinslakt i Japan. Samtidigt äter de gärna kyckling från kycklingfabriker, eldar upp fästingar och dränker getingar. Malmö stad har också infört en råttfälla som spetsar råttan på spjut! Så hur är det egentligen? Är det mer ok att plåga vissa djur?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det mer ok att plåga djur man inte tycker om?
  • AnnaKaffekanna
    lundalina skrev 2014-02-02 12:34:11 följande:

Nej fy, bränna kan man ju inte göra. Men ta bort dem måste man ju, och ofta går de ju sönder då
    Vi har en fästingborttagare som vi fick av min mamma. Den liknar ett betalkort med en springa i ena hörnan. Då ska visst hela fästingen komma ut med en gång. Men vad man ska göra med den sen vet jag inte. Obestämd.
  • kakmonstret123
    AnnaKaffekanna skrev 2014-02-02 13:07:37 följande:
    Vi har en fästingborttagare som vi fick av min mamma. Den liknar ett betalkort med en springa i ena hörnan. Då ska visst hela fästingen komma ut med en gång. Men vad man ska göra med den sen vet jag inte. .

Du kanske kan ha den som husdjur? :)
  • Schack73

Fästingar "ska" man bränna. Ett av de få sätt man vet säkert att de dör. De ska vara riktigt envisa och svårdödade..

Annars är jag emot att plåga djur, även getingar och andra småkryp.

• GalerieMaeght
    lundalina skrev 2014-02-02 12:14:32 följande:

Vad gör du om du får en fästing på dig?
    Om jag svarar på din fråga (fast att det inte var mig du frågade) så skulle jag inte döda fästingen, utan försöka få bort den från min kropp på något vis, MEN tråden gäller väl inte huruvida man skulle döda ett djur eller inte, utan om man skulle PLÅGA ett djur (beroende på vilken sorts djur det är). Som människa dödar man ju massor av djur varje dag genom att gå på marken, dammsuga, köra bil (t ex smådjur som flyger mot vindrutan) m m. 
  • lundalina
    GalerieMaeght skrev 2014-02-02 14:41:19 följande:
    Om jag svarar på din fråga (fast att det inte var mig du frågade) så skulle jag inte döda fästingen, utan försöka få bort den från min kropp på något vis, MEN tråden gäller väl inte huruvida man skulle döda ett djur eller inte, utan om man skulle PLÅGA ett djur (beroende på vilken sorts djur det är). Som människa dödar man ju massor av djur varje dag genom att gå på marken, dammsuga, köra bil (t ex smådjur som flyger mot vindrutan) m m. 

Sant
  • lundalina
    Schack73 skrev 2014-02-02 13:49:00 följande:
    Fästingar "ska" man bränna. Ett av de få sätt man vet säkert att de dör. De ska vara riktigt envisa och svårdödade..

Annars är jag emot att plåga djur, även getingar och andra småkryp.

Kan man inte bara slänga ut dem?
  • lundalina
    AnnaKaffekanna skrev 2014-02-02 13:07:37 följande:
    Vi har en fästingborttagare som vi fick av min mamma. Den liknar ett betalkort med en springa i ena hörnan. Då ska visst hela fästingen komma ut med en gång. Men vad man ska göra med den sen vet jag inte. .

Släppa ut den?
  • lundalina
    petersson skrev 2014-02-02 14:48:14 följande:
    Varför skulle man vilja plåga någon? Verkar ju helt sjukt..

Många verkar tyvärr njuta lite av att ta kål på vissa djur, typ fästingar
  • petersson
    lundalina skrev 2014-02-02 15:11:15 följande:

Många verkar tyvärr njuta lite av att ta kål på vissa djur, typ fästingar
    Ok att döda dom när dom äter på en osv men plåga.. vad skulle det ge?
Svar på tråden Är det mer ok att plåga djur man inte tycker om?