• Erfdgt

V.33, någon fler? :)

Är just nu i v.33+1 jag tycker tiden går sakta! Är det någon fler här som är i v.33? :)

Hur mår ni? Går tiden fort för er? Har ni förberett allt hemma?

• Svar på tråden V.33, någon fler? :)
  • zizuna

Jag har aldrig längtat så mycket efte bebis som nu. Känne jätte bra att mina andra är så pass stora så denna får sin egen tid. Samt syskonen längtar enormt mycket som jag ;)

Visst fick handla in allt igen men har fyndat väldigt bra måste jag säga.

jag hade massor med förvärkar med yngsta mot slutet och varit några cm öppen med alla mina oxå i slutet. Nu har sammandragningar slutat men har tryck ner mot underlivet men tror att han håller på fixerar sig så smått nu.

ska på ny UTL den 5e så få se hur han ligger då :)

Hur är det själv att börja nästan om igen? Vart i landet bor du?

Erfdgt skrev 2014-01-24 23:08:37 följande:
    Huvva, jag har också massor med sammandragningar, och även om det inte gör ont, så tycker jag det är jobbigt. Har du haft mkt sammandragningar tidigare?

Haha och jag som tycker att vi har långt mellan barnen nu (ca 7-8år), men 10år mellan senaste och nya bebisen nu klår ju det. Hur känns att börja om så att säga? :)

• j3nnyy

Hoppar in här oxå :) är i v 34 nu, med första barnet. Börjar dock bli less nu. Hoppas sista tiden går undan!!

• zizuna
    j3nnyy skrev 2014-01-25 11:44:52 följande:
    Hoppar in här oxå :) är i v 34 nu, med första barnet. Börjar dock bli less nu. Hoppas sista tiden går undan!!

Är vecka 34+0 idag och tro mig har nog aldrig haft så tråkigt som nu och def går ej min tid fortare..suck :(
  • Erfdgt

Haha inte bara jag som tycker tiden går sakta alltså. Jag är så andfådd nu också. Av att äta, gå till toaletten, ligga ner.. Ja, allt gör mig andfådd! Det är väldigt obehagligt :/

• zizuna

Ja om ej minst sagt sjukt irriterande!!

Låter som en flodhäst av att bara existera fast jag bara sitter så är det jobbit. Min mamma fråga mig innan har du Astma för du låter för jävligt i telefonen. Nej svarade jag. Så bara av att prata så tydligen flåsar jag..morrr

Erfdgt skrev 2014-01-27 18:21:02 följande:
    Haha inte bara jag som tycker tiden går sakta alltså. Jag är så andfådd nu också. Av att äta, gå till toaletten, ligga ner.. Ja, allt gör mig andfådd! Det är väldigt obehagligt :/

• Erfdgt

34 fulla veckor i förrgår... Så inne i v.35 nu och foglossningen är ett h-vete! Jag kan inte sova mer än en timme i taget och allt gör ont! Alla säger att det är inte så länge kvar, att jag ska ta det lugnt och försöka njuta... Mm, det är ju lätt :P

Hur går det för er? :)

• zizuna

Vecka 36 inne på 37 nu och sover max 2 timmar åt gången sen kissa. Svettas som svin av lilla minsta grej jag gör..äter..dricker kaffe..plockar ja känns som bara jag existerar så svettas jag..jätte härligt att njuta av sista tiden!! NOOOOOT! !

Erfdgt skrev 2014-02-08 16:44:45 följande:
    34 fulla veckor i förrgår... Så inne i v.35 nu och foglossningen är ett h-vete! Jag kan inte sova mer än en timme i taget och allt gör ont! Alla säger att det är inte så länge kvar, att jag ska ta det lugnt och försöka njuta... Mm, det är ju lätt :P

Hur går det för er? :)

• Erfdgt
    zizuna skrev 2014-02-08 16:58:31 följande:
    Vecka 36 inne på 37 nu och sover max 2 timmar åt gången sen kissa. Svettas som svin av lilla minsta grej jag gör..äter..dricker kaffe..plockar ja känns som bara jag existerar så svettas jag..jätte härligt att njuta av sista tiden!! NOOOOOT! !

Hua, jag känner med dig! Haha nej, det här med graviditet är inte alltid en dans på rosor. Jag har mått rätt dåligt från start. Inte kommer jag ihåg att förra var såhär illa, men det kanske är lika bra :P

Vi ska på studiebesök på förlossningen på måndag, det ser jag framemot! Skönt att komma sig ut lite hehe
  • Erfdgt
    zizuna skrev 2014-01-25 00:21:49 följande:
    Jag har aldrig längtat så mycket efte bebis som nu. Känne jätte bra att mina andra är så pass stora så denna får sin egen tid. Samt syskonen längtar enormt mycket som jag ;)

Visst fick handla in allt igen men har fyndat väldigt bra måste jag säga.

jag hade massor med förvärkar med yngsta mot slutet och varit några cm öppen med alla mina oxå i slutet. Nu har sammandragningar slutat men har tryck ner mot underlivet men tror att han håller på fixerar sig så smått nu.

ska på ny UTL den 5e så få se hur han ligger då :)

Hur är det själv att börja nästan om igen? Vart i landet bor du?

Missar att svara på inlägg ser jag :P

Jag förstår lite vad du menar :) Jag tycker det är jätteroligt att storasyster är så pass medveten om vad som är på gång. Hon längtar så otroligt efter lillasyster :) Jag tycker också det ska bli rätt skönt att inte ha två barn med blöjor, välling osv.

Vi har också fått köpa in det mesta nytt. Hade bara något enstaka klädesplagg sparat. Vi har köpt endel nytt och endel begagnat, bra mix. Blir inte hutlöst dyrt då :P

Hur gick det den 5e? :)

Vi bor i norra Västerbotten :)
  • zizuna

Jo det gick jättebra han hade vuxit ikapp sin vikt :)

Erfdgt skrev 2014-02-08 18:28:53 följande:
    Missar att svara på inlägg ser jag :P

Jag förstår lite vad du menar :) Jag tycker det är jätteroligt att storasyster är så pass medveten om vad som är på gång. Hon längtar så otroligt efter lillasyster :) Jag tycker också det ska bli rätt skönt att inte ha två barn med blöjor, välling osv.

Vi har också fått köpa in det mesta nytt. Hade bara något enstaka klädesplagg sparat. Vi har köpt endel nytt och endel begagnat, bra mix. Blir inte hutlöst dyrt då :P

Hur gick det den 5e? :)

Vi bor i norra Västerbotten :)

• Erfdgt
    zizuna skrev 2014-02-08 19:39:01 följande:
    Jo det gick jättebra han hade vuxit ikapp sin vikt :)
    Men så bra! :)
  • Erfdgt

Vi har spenderat helgen på förlossningen. Fick väldigt smärtsamma sammandragningar i lördags, så vi fick komma in. Dom försökte stoppa med bricanyl, vilket inte funkade. Natten till söndag satte jag dock igång att kräkas och det visade sig vara en magsjuka som triggat igång sammandragningarna. Hade väldigt smärtsamma sammandragningar i dryga 18timmar, kom med ca 1-20min mellanrum. Jag kunde inte få i mig något och kräktes upp all vätska. Blev helt slut och uttorkad. Fick dropp och morfin, vilket hjälpte. Är öppen ca 1-2cm och det är lite kvar på livmodertappen. Är hemma nu och mår, kanske tillfälligt, lite bättre. Inga kräkningar och får i mig lite att äta. Nu tror jag dock att slemproppen nyss gick, så det kan bli en spännande tid framöver...

• zizuna

Håller tummarna att det händer något för dig nu. Jag har massor med tryck ner och maler i ryggen fick en rejäl sammandragning i affären nyss men inget sen dess. Kommer slem nästan varannan gång vid toa besök. Så jag lever på hoppet att jag har snart min son i famnen!!

• j3nnyy

Idag var vi på föräldrarutbildning och sen BM besök, sf måttet var samma som sist, men som hon sa förra gången ligger bebisen superlångt ner och nu ligger den så långt ner att "det inte går mer, för då kommer den ut" och att om hon skulle göra en undersökning nu skulle hon garanterat känna bebisens huvud med sina fingrar. HJÄLP! Blir inget färdknäppande för oss iaf.. Sambon såg alldeles chockad ut och sa direkt att det inte blir något mer sex nu haha

• Lonia

Hej

Jag går gärna med här och hör hur ni mår..

Är i v33 (v32+2) och jag mår i det stora hela bra, men känner mig lätt andfådd, av att nästan inget göra. Mått irriterande. Man gruvar sig nästan för att plocka uppsaker från golvet
    Och så är jag trött, har dåliga järnvärden, men kämpar med att äta rätt och hitta något bättre än niferexen, för av den mår inte magen bra.

Bor i Skellefteå, har två flickor på 6 och 5 år. Och dom längtar efter bebisen. Har börjat skriva på en lista med grejer som ska införskaffas. Vad har ni andra skaffat?

• j3nnyy

Åh vad jag önskar tiden kunde gå fort nu!! Orkar faktiskt inte vara gravid mer nu :(

• Erfdgt

Vår lilla flicka föddes på onsdag morgon, v.34+5. Väntan är över och det är underbart att ha henne här :) Vi har fått permis och sover hemma första natten nu.

• zizuna

Å grattis. Va bra att ni verkar må alla bra efter allt ni va med om med spy sjukan osv. Själv vankar jag på har 20 dagar kvar nu men hoppas så klart mindre. För varje värk jag får känns som min rygg går av den känslan är nog värst om man ska nu välja. Hur stor va dottern?

Erfdgt skrev 2014-02-16 01:27:40 följande:
    Vår lilla flicka föddes på onsdag morgon, v.34+5. Väntan är över och det är underbart att ha henne här :) Vi har fått permis och sover hemma första natten nu.

• Erfdgt
    zizuna skrev 2014-02-16 06:03:56 följande:
    Å grattis. Va bra att ni verkar må alla bra efter allt ni va med om med spy sjukan osv. Själv vankar jag på har 20 dagar kvar nu men hoppas så klart mindre. För varje värk jag får känns som min rygg går av den känslan är nog värst om man ska nu välja. Hur stor va dottern?

Tack :) Ja, nu är det bara gulsot som spökar, så vi tar prover varje morgon och kväll för det. Hon var stor! 3185g och 50cm lång.

Jag förstår att du hoppas på mindre. Så jobbigt att ha ont :/ Jag håller tummarna för att det ska sätta igång för dig snart :)
  • zizuna

Oj har dem ej räknat fel din bf dag? För hon verkar ju va färdig i längd och vikt för vecka 40 fast hon kom 34. Fy tänknom du hade gått tiden ut ca 5kg bjässe :/

Nej nu får min ta oxå komma så jag slipper malandet i ryggen som gör mig galen!!

Erfdgt skrev 2014-02-16 08:31:20 följande:
    Tack :) Ja, nu är det bara gulsot som spökar, så vi tar prover varje morgon och kväll för det. Hon var stor! 3185g och 50cm lång.

Jag förstår att du hoppas på mindre. Så jobbigt att ha ont :/ Jag håller tummarna för att det ska sätta igång för dig snart :)

Svar på tråden V.33, någon fler? :)