• Erfdgt

V.33, någon fler? :)

Är just nu i v.33+1 jag tycker tiden går sakta! Är det någon fler här som är i v.33? :)

Hur mår ni? Går tiden fort för er? Har ni förberett allt hemma?

• Svar på tråden V.33, någon fler? :)
  • Erfdgt

Haha jag skrev fel, är ju i v.32+1, alltså i "v.33". Spela ingen större roll, en vecka hit och dit :P

Jag är i princip sängliggandes hemma. Har väldigt mkt sammandragningar, foglossning så jag knappt kan klä mig, ett blodtryck på gränsen och ja.. Halsbränna, hjärtklappning, senadrag osv på det då hehe Jag längtar till det är över och just nu går tiden sakta.

Jag är dock glad över att jag inte är svullen. Har gått upp 2kg, totalt, och med första barnet (drygt 7år sedan) samlade jag massa vatten och gick upp kring 30kg.

Hur mår du då Nyfniken83? :) Är det första barnet?

• Erfdgt
    Cissan skrev 2014-01-23 16:34:15 följande:
    Jag är i v 32+5 och mår inte heller så bra. Graviddiabetes, havandeskapsförgiftning, högt bt, lågt järn, sura uppstötningar, hemorröjder, stor, världens hemskaste foglossning som gör mig mest liggande, mm... Så rätt less nu! Ska snittas och hoppas på att få tid iaf 2 v innan ist för en v. Var på ul igår och den väger redan 2600 så den är ju typ färdig :)) Hemma är allt klart för den lille så han kan gott få komma snart så jag slipper alla dessa krämpor :))
    Nej, men fy.. jag lider verkligen med dig! Jag förstår att du inte vill gå längre än nödvändigt. Varför ska du få snitt? Roligt med UL så sent i graviditeten :) Och skönt att ha allt klart hemma! Det är jag avundsjuk på. Vi har babyskydd och barnvagn i stort sett, men saknar allt annat :P
  • Erfdgt
    Nyfniken83 skrev 2014-01-23 16:35:04 följande:
    Men ush! Stackare! Du verkar ha åkt på allt jobbigt. Jag hade foglossning från v 12 och framåt men så fort jag blev sjukskriven 50% så blev det mycket bättre. Nu e jag hemma på graviditetspenning och mår hur bra som helst. Lite uttråkad möjligtvis eftersom min man har asmycket på jobbet just nu. Suck! Det är vårt första barn och vi längtar ihjäl oss :) vart bor du?
    Haha typiskt, att det blir bättre när man får avlastning så att säga. Skönt ändå att det inte blev värre! Och vad härligt det låter att få må bra :) Jag förstår att du är uttråkad. Min man har väl inte så mkt på jobbet, och vi har ju ett barn redan som är hemma + en hund, så jag är ju sällan ensam, men jag känner mig ändå ensam :P Så jag förstår som sagt att du kan känna dig lite uttråkad. Vad roligt med första barnet :D Spännande! Då har ni gått/går någon sån föräldragrupp eller vad det heter?

Vi bor i Västerbotten, Skellefteå, så liiite glad är jag för tillfället att jag har väldigt bra anledning att inte gå ut, då det senaste veckorna/veckan har varit mellan -15 och -30 grader ute :P Du då?
  • Erfdgt
    Cissan skrev 2014-01-23 20:36:24 följande:
    Snitt valde jag efter att jag fick mitt första barn variant, gick jättebra men sprack dock en hel del och har problem idag. Nu är jag glad jag valde det då ul igår visade på en stor bebis.
    Aha, då förstår jag dig. Huvva, jag är glad att min första förlossning gick så pass bra som den gjorde och håller tummarna för att den här ska gå minst lika bra. Som sagt, har full förståelse för att du väljer snitt. Mysigt med UL också, kul att få se bebisen igen :)
  • Erfdgt
    Nyfniken83 skrev 2014-01-23 20:36:47 följande:
    Ja, de e så spännande att äntligen va gravid. Jag har kämpat i typ 8 år så nu njuter jag till fullo! Förstår att de e fullt upp med både barn och hund. Jobbigt när du har ont också. Du får trösta dig med att det inte är så långt kvar :) Haha å jag tycker de e kallt här i fjollträsk med typ fem minus, ska genast sluta klaga på kylan.
    Nämen, oj, jamen då ska du/ni verkligen njuta! Helt rätt, så roligt för er :D Vi har väntat ca 6-7år på syskon, så det känns lite speciellt nu när det äntligen är dags. Vi hade nästan börjat ge upp lite och att få hjälp när det gäller andra barnet och vi är så pass unga.. ja, det är inte lätt.

Haha fem minus är ju nästan sommarvärme ;) Nej, men här uppe är vi ju vana en annan kyla, och snömängd, så nog förstår jag att det känns kallt. Jag tycker fem minus är kallt också, men tjugo är värre :P
  • Erfdgt
    Cissan skrev 2014-01-23 20:37:20 följande:
    Gävle bor jag
    Då ska jag passa på att fråga dig en sak, som inte har med graviditeten att göra :P Elite Grand Hotell Gävle, är det något att hänga i julgranen? Eller finns det bättre hotell i Gävle? hehe

Jag förstår om du inte har koll på hotellen i staden, men jag var tvungen att fråga ändå.
  • Erfdgt
    Nyfniken83 skrev 2014-01-23 20:37:56 följande:
    Vi har köpt i princip allt.. Lite smågrejer kvar men inte mycket alls, typ babysitter och termometer.
    Skönt att ha det mesta klart :) Babysitter klarar man sig ju utan den absolut första tiden dessutom.

Vi har nästan allt kvar att ordna. Har lite kläder, babyskydd och barnvagn :P Jag stickar för fullt på en filt till vagnen också. Hoppas den ska bli klar i tid.
  • Erfdgt
    MarinaT skrev 2014-01-23 23:15:25 följande:
    Ska just gå in i vecka 33 har lite foglossning mycket halsbränna har inte gått upp mycket men sover dåligt...

Har inte börjat förbereda hemma än har allt från första barnet de är samma kön pojkar..
    Tiden hår väääääldigt långsamt nu
    Vill att han ska komma snart! Första kom på bf+4
    Skönt att höra att jag inte är ensam om att tycka att tiden smyger fram :P

Jag sover också dåligt, vilket resulterar i att man inte är på topp under dagen heller. Det är jobbigt tycker jag. Nu kan jag ju vila när dottern är i skolan, men ändå.

Praktiskt att kunna använda samma saker som till första barnet :) Vi har en flicka och väntar en flicka, men vi har hunnit göra oss av med alla saker från första :P

Vår första kom i v.36+1 och jag skulle inte bli jätteledsen om den här tjejen valde att dyka upp kring ungefär samma tid hehe
  • Erfdgt
    jossand92 skrev 2014-01-24 00:27:01 följande:
    Är i v32+ 2 idag o mår väldigt bra förutom halsbränna vissa nätter o får ta fragminsprutor hela gravititeten men har mått otroligt bra hela tiden så ska inte klaga :) våran tjej väger nu 2 kilo o vi har inskaffat allt förut barnstol till bilen än så länge :) längtar som tusan nu :)
    Vad härligt att du mår så pass bra ändå :) Jag är väldigt avundsjuk! ;) haha Får man fråga varför du tar såna sprutor? Har du haft blodproppar? Huua, jag hoppas att allt bra gällande det.

Förstår att du längtar! :D Jag är så nyfiken på att få se bebisen, hur hon ser ut. Vilken hårfärg hon kommer få, vilken ögonfärg, om hon är lik storasyster osv :P
Svar på tråden V.33, någon fler? :)